Jump to content
Annons

Då var SUPRALUNAR-plattan färdigmixad


suprapappa

Recommended Posts

Tjo där!

I september förra året gick vi in i Kingside-studion för att spela in trummor med tanken att helt enkelt sätta så många låtar som möjligt på en dag utan att tumma på kvaliteten. Vår eminente trumslagare Johann Enoksson lyckades sätta inte mindre än 14 låtar varav några 1:a tagningar...när vi hade gjort det hade vi fortfarande lite tid kvar men upptäckte att vi inte kunde fler låtar då denna konstellation av bandet är relativt färsk :rolleyes:

Resten av inspelningen har skett i min hemstudio och mixningen har tagit en hel del tid i anspråk och legat och stresat med en väldigt tydlig deadline då jag precis gått och blivit SupraPAPPA på riktigt 😄

För några veckor sedan kände jag mig plötsligt nöjd....märklig känsla när man lyssnar om och om och ändå inte hittar ngt man vill ändra.

Vi har lagt upp 3 hela låtar på http://soundcloud.com/suprapappa/sets/supralunar-sampleset/

Nu ska vi börja jobba på att hitta ett bolag som vill ta an oss.

"Gilla" gärna på Facebook om du gillar musiken https://www.facebook.com/pages/Supralunar/137633142959658?ref=ts

Let's go Supralunar!!

Petri

ps. stort tack till Joachime för all input!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter proffsigt och bra. både ljud och musik mässigt. lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tryck i mixen ändå. Inte riktigt min typ av rock, men jag hör att sångaren lyssnat på Phil Lynott. 🙂

Rock on och grattis till releasen!

haha, näe det har han inte (eller iaf. extremt lite) fast jag har hört det förr och tror att jag väljer att tolka det som en komplimang 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sjukt bra detta ääär!!! Fantastiskt, hoppas verkligen ni slår. Jag köper plattorna. 🙂

Som sagt låter ljudbilden proffsig, alla synpunter tror jag hamnar i tycke/smak-sfären. T.ex. att jag föredrar när trummorna är lite längre fram i ljudbilden, lite "närmare". Fast i och för sig är trumsoundet ganska "rummigt", så de kanske passar bäst där de är nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Riktigt snyggt. Bra ljud och bra låtar! Skulle vilja haft aningen starkare (mer medryckande) refräng i första låten, den lyfter inte som den skulle kunna. Låt två är kanon! Känns som det är refrängerna som skiljer er från foo fighters!

Lycka till med barn och allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...