Jump to content
Annons

M-audio fast track ultra


berch

Recommended Posts

Annons

4 mickar (fantommatade ev) till trummor + lina bas gitarr, klarar kortet det?

Funderar nämligen på att köpta ett sådant.

Du menar bas OCH gitarr?

Frågan förustätter liksom också att du vill ha ljudspåren separerade.

Eftersom jag själv har ett sådant ljudkort och har kopplat till just 4 xlr-mikar på fronten

och två till baktill genom att koppla till en passiv mixer/porta, bara för att få tillgång

till två mikingångar ytterligare, så blir mitt svar JA.

Men det förutsatte alltså att jag kopplade in en mikpreamp/mixer e.d. baktill i rca in 5 och 6.

Funkade utmärkt.

Vet inte om man kan koppla bas och gitarr direkt in i RCA IN baktill, men...

Kanske denna kan vara av intresse?

M-Audio Buddy

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Svar ja.

För att vara tydlig menar jag att samtidigt som jag har fyra mickar som jag spelar in trummorna med.

Lina bas OCH gitarr för att kunna få separade spår från början och slippa läck från trummorna.

Tanken är förstås att få ett mer "naturligt" sväng när dessa tre spelas in samtidigt.

Förstärkare för bas och gitarr tänker jag lägga på i efterhand via pod2 som jag har hela kitet för. Eller för gitarren via NI Guitar 4 LE som följer med Sonar X1 producer.

Blir lite trist om jag behöver köpa till extra utrustning som DI-box för att kunna göra detta 900 + 3200 = 4100 ca.

Då kanske det är bättre att köpa annat kort istället som klarar ovan direkt.

(USB, för den som undrar, för portabilitetens skull och för att jag tycker att teknologin är mogen nu vad gäller acceptabel latency.)

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...