Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi uppgraderade ganska nyss till Cubase 5 (och därefter till senaste uppdateringen (5.5.2?).

Till vårt stora förtret har vi upptäckt att cubase nu har fått för sig att istället för att som det var på den gamla goda tiden skapa en audiomapp i respektive projektmapp skapar den en mapp i mina jävla dokument där den lägger alla ljudfiler. Jag lyckas verkligen inte fatta hur man på något smidigt sätt ändrar detta. Om det nu inte går att göra så att det blir som förr så vill jag iaf kunna välja var den samlade mappen ska bo, för att ha den på systemdisken är ju helt idiotiskt. Antar att man inte ska behöva gå in i registret och pilla?

Känner på mig att det är nåt superenkelt jag helt enkelt lyckats missa, men det är precis lika irriterande för det!

Vore himla snäll om någon ville hjälpa mig med detta lilla bryderi.

Annons
Postat

Skapa nytt projekt, så får du välja både namn på mappen och var den ska ligga.

Det har aldrig gått fel hos mig, så du kanske inte börjar med att skapa nytt, utan laddar in någon standarduppsättning som du sedan sparar...?

Ladda i så fall in den standarduppsättningen och spara som en template, så blir det mycket enklare sedan. 🙂

Postat

Haha, det var tillochmed enklare än vad jag kunde tänka mig. Det fanns ett litet tillval när man skapar ett nytt projekt i den där startup-rutan som jag helt hade missat. Hade bara letat efter det i menyerna inne i cubase.. Tack för att du öppnade mina ögon! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.