Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Jag håller på med mitt Pro Tools 8 LE projekt och jag har inte kommit så jätte långt in i låten.. Men så dyker detta upp och det känns lite hackigt att köra programmet..

"You are running out of CPU power. Remove some RTAS plug-ins or increase the CPU Usage Limit in the Playback Engine Dialog. (-9128)"

Det står redan på 90 % och det är max..! Vad ska jag göra ? Jag har inte många Plug-ins heller..

Tackar på förhand!

// Oscar

Annons
Posted

Kan vara ett enskilt plugin som tar mycket mer CPU än alla andra, testa gå igenom vart och ett för sig och se hur datorn reagerar. Om det är på det viset får du försöka hitta något motsvarande plugin på internet som är mindre krävande! :rolleyes:

Posted

0sk4rb: Kan det vara så ? Det är mest Xpand 2 jag använder och Eleven Free + lite delay på gitarrerna. Så det känns konstigt att det inte orkar mer..

Men jag ska kolla runt lite 🙂

Stratsvante: Nej det har jag inte, Ska man inte undvika höja den tills man har kommit fram till mixningen ?

// Oscar

Posted

Stratsvante: Nej det har jag inte, Ska man inte undvika höja den tills man har kommit fram till mixningen ?

// Oscar

Buffersizen kan du höja lite i taget under resans gång, funkar bra för mig iallafall

Mvh

Björn

Guest drloop
Posted

Vad har du för dator och exakt vad har du på kanalerna.

Reverb och gitarr pluggar tar ofta ganska mycket CPU.

Dessutom kan det vara nåt som får din CPU att spika och då måste man börja felsöka datorn, händer oftast med PC och Windows maskiner.

Posted

Prova att stänga av ditt nätverkskort och sedan ditt antivirusprogram, i den ordningen (viktigt att alltid vara skyddad när du är ansluten till internet)

/ Martin

Posted

Burnie: Ja okej, ska prova göra det..! 🙂

Drloop: Jag har en iMac 24" 2.66 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB DDR3 ram, 640 GB hårddisk m.m.. Den är inköpt nångång under 2009.. Jag har t ex; 4 st kompgitarrer med Eleven Free på vardera + Delay och kanske reverb på vardera. Sen så har jag 2 st olika solo gitarrer som har samma sak.. Så ska man skicka dom till en och samma bus kanske ? Och hur gör man det ? 🙂

// Oscar

Posted

japp, reverb och delays tar en del kraft, skicka de till bussar, googla på det för det måste stå någonstans, bättre än jag orkar skriva nu. Och höj buffern till det lirar, eventuelt spela in allt och använd inte reverbs och delays samtidigt som du spelar in för att spara på kraften.