Jump to content
Annons

Cubase Essential 5


chrome5

Recommended Posts

Har nu äntligen bestämt mig att som nybörjare i den digitala världen börja med Essential 5.

Behöver jag ett externt ljudkort tror ni? Kanske enklast så. Steinberg har väl egna ljukort i någon basic version!?

Om, jag skulle vilja lägga in fler andraparts virituella instrument som tex trummor (Är EZdrummer bra?) eller andra synthar så funkar det väl i Essential?

Kan ju då också berätta att jag inte har någon monsterdator bärbar med 4gig minne, win vista 32bit, 2,1 mghz dualcore AMD.7

Hade mest tänkt att ha få ner skrivna låtar på essential. Använder nog mest viritruella instrument. Spelar lite själv också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är bra att ha ett externt ljudkort om du ska spela in en gitarr eller en mic. Om du bara ska spela upp saker så kan du nog klara dig med det inbyggda. EZdrummer är helt okej, men jag skulle rekommendera att köper Superior Drummer (som är av samma tillverkare) istället. Superior Drummer har fler möjligheter, fler ljud och bättre ljud.

Har du köpt Essential än? Annars skulle jag rekommendera Pro Tools 8. Då kan du få ett ljudkort plus programmet för drygt 1500 kr. Jag har använt Cubase i flera år, men nyss köpt Pro Tools. Det är bättre redigeringsmöjligheter och syntarna som följer med är bättre.

Redigerat av christianwiren
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...