Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej gott folk!

Min mamma hade tÀnkt att köpa en Headsetmikrofon som hon anvÀnder nÀr hon spelar ute. Hon hade tÀnkt lÀgga runt 3000kronor. SÀndare/mottagare fÄr gÀrna följa med, annars Àr det nog ingen fara om det köps sidan om.

SÄ nu undrar jag alltsÄ vilken som Àr bÀst runt den prisklassen? Hittade en del pÄ thomanns hemsida hÀr.

Redigerat av Borglin
Annons
Postat
F-n va coolt, ni som har förÀldrar som spelar och sjunger osv.

Min morsa skulle pÄ sin höjd max köpa nya virknÄlar eller kanske en ny korsordsbok.....

...Satan vad hÀftigt. FörÀldrar som virkar...

Om det Àr till en Ipod touch sÄ verkar mÄnga headsets problem med att kÀnnas igen. Jag hittade massor med klagomÄl att headsetten slutat funka med de senare operationssystemen. Till slut gissade jag att det enda sÀttet Apple kan spÀrra Àr med ngn sorts impedanstest - och mycket riktigt sÄ behövs 1kohm istÀllet för mick dÄ man sÀtter igÄng appen. Se vidare i "Senaste prylen-trÄden" dÀr jag postat ett inlÀgg pÄ sid 40.

Postat

...Satan vad hÀftigt. FörÀldrar som virkar...

Om det Àr till en Ipod touch sÄ verkar mÄnga headsets problem med att kÀnnas igen. Jag hittade massor med klagomÄl att headsetten slutat funka med de senare operationssystemen. Till slut gissade jag att det enda sÀttet Apple kan spÀrra Àr med ngn sorts impedanstest - och mycket riktigt sÄ behövs 1kohm istÀllet för mick dÄ man sÀtter igÄng appen. Se vidare i "Senaste prylen-trÄden" dÀr jag postat ett inlÀgg pÄ sid 40.

Var fÄr du det hÀr med I-pod ifrÄn? Jag fick det till att mor spelar i ett band och vill ha en mick pÄ skallen och hÀnderna fria till att spela. Lite som nÀr Madonna hoppar runt.

Postat

Oj dÄ. Jag lÀste "spela in" med headset istÀllet för att "spela ute", och jag har lÀst rÀtt mÄnga "headset-som inte funkar till ipod"-trÄdar det senaste dygnet. Jag Àr lite miljöskadad med andra ord.

Postat

Oj dÄ. Jag lÀste "spela in" med headset istÀllet för att "spela ute", och jag har lÀst rÀtt mÄnga "headset-som inte funkar till ipod"-trÄdar det senaste dygnet. Jag Àr lite miljöskadad med andra ord.

Hehe ingen fara 🙂.

Men Ă„ter till min frĂ„ga dĂ„? Vad sĂ€ger ni 🙂?

Postat
Hon hade tÀnkt lÀgga runt 3000kronor. SÀndare/mottagare fÄr gÀrna följa med, annars Àr det nog ingen fara om det köps sidan om.
Men... trĂ„dlösa system Ă€r ganska dyrt. đŸ˜±

Det Àr alltsÄ rejÀl klass-skillnad mellan att ett rent headset för 3000:- (kopplas via fantommatningsadapter till en vanlig XLR-kabel) jÀmfört med ett helt trÄdlöst system och medföljande headset för samma summa.

Vad Àr prioritet alltsÄ? Bra ljud eller att vara trÄdlös?

Postat

PS. Om trÄdlöst system sÄ föreslÄr jag en sÀndare som jobbar i ett frekvensomrÄde som Àr licensfritt i Sverige. HÀr har du t ex ett Sennheiser Freeport-paket som kan stÀllas pÄ fyra möjliga frekvenser inom ISM 863-865 MHz och dÄ behöver hon inget tillstÄnd frÄn PTS.

Postat (redigerat)

Hehe ingen fara 🙂.

Men Ă„ter till min frĂ„ga dĂ„? Vad sĂ€ger ni 🙂?

Jag fattar inte varför du inte skriver vad hon ska anvĂ€nda grejerna till? Ett headset att anvĂ€ndas nĂ€r hon "spelar" ute? Konstig frĂ„ga. Ska headsetet var regntĂ„ligt? De jag sett anvĂ€nda headset har anvĂ€nt dem till sĂ„ng... UngefĂ€r som en del frĂ„gar "hur ska jag göra för att min poplĂ„t ska bli en produktion i vĂ€rldsklass?" đŸ€Ș

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Jag fattar inte varför du inte skriver vad hon ska anvĂ€nda grejerna till? Ett headset att anvĂ€ndas nĂ€r hon "spelar" ute? Konstig frĂ„ga. Ska headsetet var regntĂ„ligt? De jag sett anvĂ€nda headset har anvĂ€nt dem till sĂ„ng... UngefĂ€r som en del frĂ„gar "hur ska jag göra för att min poplĂ„t ska bli en produktion i vĂ€rldsklass?" đŸ€Ș

Hon behöver alltsÄ en headsetmikrofon nÀr hon upptrÀder live. Hon vill kunna röra sig pÄ scen osv, dÀr av behöver av en headsetmikrofon.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.