Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TĂ€nkte bara posta en lĂ€nk till dom som gillar Foo Figthers, och till dom som Ă€r intresserade av inspelningsmetoder. PĂ„ den senaste skivan som dom spelade in, som inte Ă€r slĂ€ppt Ă€n, sĂ„ spelade dom in allt analogt i ett garage. Kul att dom vĂ„gar prova sig pĂ„ det igen 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=RZ3R3POriQw

• Gilla 1
Annons
Postat
  On 2011-01-30 at 11:53 sa Riffraff:

TĂ€nkte bara posta en lĂ€nk till dom som gillar Foo Figthers, och till dom som Ă€r intresserade av inspelningsmetoder. PĂ„ den senaste skivan som dom spelade in, som inte Ă€r slĂ€ppt Ă€n, sĂ„ spelade dom in allt analogt i ett garage. Kul att dom vĂ„gar prova sig pĂ„ det igen 🙂

Intressant, tack för lĂ€nken! 🙂 Inte min typ av musik, men Ă€r man intresserad av ljudteknik Ă€r det förstĂ„s lika intressant Ă€ndĂ„.

Men jag reagerade pĂ„ att de mixade ned till halvtumsband. Jag trodde att alla masterbandare brukade vara 1/4-tums? Är halvtumsbandare vanliga i sĂ„na sammanhang? NĂ„gon som vet?

Postat

En av mina favorit-Daves! 🙂

SpÀnnande att se vilka miljöer de jobbar i för att fÄ kÀnslan och soundet. Ett stökigt garage och ett behandlat kontrollrum med goa mattor.

Grymt. Inspirationsgivande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.