Carle Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Köpte en mikskärm från Se Electronics. Nämligen den här: http://www.orangemusic.co.za/images/SE%20Electronics%20X1%20Mic%20&%20Reflection%20Filter%20Bundle.jpg Testade att spela in sång med och utan skärmen i mitt sovrum. Märker själv ingen storartad skillnad. Med skärmen låter det lite mer tydligt och man får lite mer botten. Utan kändes sången aningen mer diffus och nasal och med lite mer diskant. Jag använde en SE X1 som mik utan någon pad men med Hp-filtret aktiverat. Ljudkortet är ett E-mu 0404 Usb och Daw;en är Record. Jag använde också ett puffskydd och modellen nylonnät. Skärmen kostade 1700 kr. Vad tycker ni, är skillnaden värd 1700? 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
Naymari Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 som du säger är det mycket klarare sång och trevligare ljud med skärm. IMO. Jag tycker att skärmen är värd sina pengar.
MrBluesman Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 (redigerat) Efter en snabblyssning tycker jag det låter bättre med. Lite torrare och fastare, fast skillnaden är ju inte enorm. Ditt rum låter ju inte katastrof utan heller. Men visst gör den skillnad! Redigerat 29 januari 2011 av MrBluesman
hegobald Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Skillnaden är storartad.. Skärmen är helt klart en förbättring!.. Prova revaxör tammefaan! om du inte hör skillnad själv!!!
Carle Postat 29 januari 2011 Trådstartare Postat 29 januari 2011 Jag går förbi apoteket imorgon då. 🙂
DivineCo Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Skilnaden ska nog inte vara enorm, men dom små skilnader som finns kan man välja att använda eller inte
Carle Postat 29 januari 2011 Trådstartare Postat 29 januari 2011 Hoppas ni gillar Walking In Memphis för övrigt.
Gilbert Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Spenderad 1700 kr på lite mineralull, tyg och ev. plank (ramar) och bygg några absorbenter och skillnaden skulle garanterat vara gigantisk i jämförelse med denna lilla skärm.
Carle Postat 30 januari 2011 Trådstartare Postat 30 januari 2011 Gjorde ett test idag fast med gitarr. Obs! Gamla strängar. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.