Jump to content
Annons

M-Audio ProjectMix vs Focusrite Liquid Saffire 56


Dippen

Recommended Posts

Hejs!

Köpte en ProjectMix för två år sedan och har sedan dess gjort ett par sköna inspelningar med denna mysiga pjäs. I mina senare projekt har jag börjat irritera mig på kvalitén på preampsen. Nu har jag tänkt att byta ut mitt kort och undrar om någon vet om jag lyckas få ett bättre ljud i focusrite-kortet. Även en jämnare gain gång hade varit skönt!

Mvh Emanuel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du behöver inte byta ut hela ljudkortet för att få bättre preamps. Du behöver bara bättre preamps och det finns att köpa lösa i vilken välsorterad/osorterad musikbutik som helst. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, antingen det eller koppla in på line-ingångarna. Finns ju ett hav av preamps att välja på om det bara preamparna du du är less på. Du får ju mer preamp för pengarn om du bara köper preamp istället för att köpa ett till ljudkort med preamps. Det är iaf så jag tänker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar, jag tänkte mer på att byta rätt av. Funderar på om jag verkligen behöver kontrollbordet. Ifall Liquid 56 låter bättre kan jag tycka det skulle vara enklare att bara köra den istället för projectmixen. Den har ju individuell fantommatning på varje kanal och en gainmätare på fronten vilket inte PM har.. Har du någon info om soundet i preampsen om man jämför borden med varandra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...