Jump to content
Annons

MySpace


aROCKER

Recommended Posts

Hej!

Jag har suttit och gjort hemsidor tidigare (är inte helt borta på datorer) och jag har ett MySpace-konto men om det är ett specifikt för musik det vet jag ej.

Till frågan, nån som vill hjälpa mig med att komma igång med en Musik-sida till aROCKER?

Folk vill att jag ska dela med mig på ett lättare sätt genom den kanalen.

Hur funkar det, finns tydligen färdiga mallar, vart, hur!?

Alla tips välkomna.

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Googlar du på myspace layouts och hittar nåt tilltalande kan du klippa ur koden och lägga in på din sida. Nackdelen är att du ju inte får en helt personlig, och därför kanske lite tråkig sida. Om jag inte missminner mig har rabieshund skrivit i nån tråd att han gör myspacesidor från scratch. Hör me honom.

Edit: Förr la man in koden i sin "Bio" ruta, kan inte hitta den på "nya" myspace. Däremot andra hjälpmedel för att skapa en sida, under "mina saker" redigera profil"

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger gärna på frågeställningarna här...

Min myspacesida (vill ni kolla så finns länk i sign nedan) är hyfsat sovande, det är mer än ett år sen jag la upp en låt. Nu idag satte jag mig att åtminstone skriva en tio-raders biografi. Men jag får fan inte till det 😄. Jag går in under "editera" -> bio, och skriver... men när jag klickat "uppdatera" så ... händer INGET med profilen.

Det har väl hänt nånting nyss; "beta" står det längst upp till vänster. Min gamla design, som jag under viss möda grejade till mha någon hjälpsida (jag tror det var "pimpmyprofile") är försvunnen, men lite rester - nånsorts bildspel, finns kvar. Bugg? Konstigheter?

...och inte lyckades jag få dit en bakgrundsbild heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger gärna på frågeställningarna här...

Min myspacesida (vill ni kolla så finns länk i sign nedan) är hyfsat sovande, det är mer än ett år sen jag la upp en låt. Nu idag satte jag mig att åtminstone skriva en tio-raders biografi. Men jag får fan inte till det 😄. Jag går in under "editera" -> bio, och skriver... men när jag klickat "uppdatera" så ... händer INGET med profilen.

Det har väl hänt nånting nyss; "beta" står det längst upp till vänster. Min gamla design, som jag under viss möda grejade till mha någon hjälpsida (jag tror det var "pimpmyprofile") är försvunnen, men lite rester - nånsorts bildspel, finns kvar. Bugg? Konstigheter?

...och inte lyckades jag få dit en bakgrundsbild heller.

Hahaha, funka inte för mig heller först men klicka på "mer" just ovan musikspelarn på din profil så kommer biografin och allt annat fram 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, funka inte för mig heller först men klicka på "mer" just ovan musikspelarn på din profil så kommer biografin och allt annat fram 🙂

Jamen fan... DÄR är ju infon jag knackade in för ett par timmar sedan. tillsammans med något synnerligen kryptiskt: ".. ............Myspace Layouts.. - ..Myspace Editor.. - ..Image Hosting.... .... .. .. .. .. .. .. ................................ "

Det där kryptiska är någon "rest från förr"... och det blir nånsorts dublett från det jag skrivit tidigare. Alltså, när jag klickar på "Mer" (enligt ditt tips) så får jag oxå upp infon "Medlemmar...Influenser...Låter som...", och det är en dublett av det som står mera till höger på sidan, men där på engelska; "Members...Influences...".

Edit: Dessutom har myspace alldeles av sig själv konverterat "webbplats" till: http://www.msplinks.com/MDFodHRwOi8vYmVuZ3QudmFsbGhhZ2VuLmdvb2dsZXBhZ2VzLmNvbS8

... den kan man ju lära sig utantill 🙂

Knepigt...

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

MySpace har bytt hela sin plattform och därför är inget som det var back in the days när man kunde koda och fucka runt med sidan lite hur man ville. Nu är allt uppbyggt med moduler som man kan lägga in och flytta runt som man själv vill. De enda koder man kan behöva lägga in är simpla bild- och länk-koder.

Myspace tyckte såklart att det var skitsmart att spara all information som fanns i biografin (förutom ogiltig kod som förvandlades till massa punkter) i en egen modul på högersidan av ens nya sida. Detta ser bara sjukt rörigt ut så det får man ta bort.

För att redigera sin nya sida går man till sin profil och trycker på 'Anpassa' bredvid sitt namn.

Annars finns allt man behöver under 'Mina saker' längst upp på sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, känner jag mig trött, drar igång en tråd och glömmer av att kolla den.

Gud vad bra att photoshopkungen Rabieshund är här och styr upp det hela.

Ser att det har droppat in bra tips.

Men är den Editor som Slejnard nämner (thomas) fortfarande aktuell eller gäller nåt annat!?

Så här skrev Rabieshund:

För att redigera sin nya sida går man till sin profil och trycker på 'Anpassa' bredvid sitt namn.

 

Annars finns allt man behöver under 'Mina saker' längst upp på sidan.

Klarar man sig på det eller måste man skaffa nån editor?

Lätt för er nu att svara...men googla ditt jävla pensionärshål, faktum är att jag har så lite tid och känner att jag vill bara kicka igång nån grafiskt snygg men enkel sida med bara mina Mp3:or så folk kan skratta fullt ut bakom ryggen på mig.

Ös på med tips, som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå lite tid.... det är väl allt gamlngar har? 😆

Skit i editorn. Har du kollat om din sida är en musikprofil som RH undrade? Troligen är den inte det för då hade du nog sett hur man laddar upp musik redan. Gör en ny profil och var säker på att du gör en musikprofil så har du nog låtarna ute på 5 röda.

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

MySpace har bytt hela sin plattform och därför är inget som det var back in the days när man kunde koda och fucka runt med sidan lite hur man ville. Nu är allt uppbyggt med moduler som man kan lägga in och flytta runt som man själv vill. De enda koder man kan behöva lägga in är simpla bild- och länk-koder.

Myspace tyckte såklart att det var skitsmart att spara all information som fanns i biografin (förutom ogiltig kod som förvandlades till massa punkter) i en egen modul på högersidan av ens nya sida. Detta ser bara sjukt rörigt ut så det får man ta bort.

För att redigera sin nya sida går man till sin profil och trycker på 'Anpassa' bredvid sitt namn.

Annars finns allt man behöver under 'Mina saker' längst upp på sidan.

En följdfråga, eller kanske ett förtydligande: Alla såna där externa hjälptjofräser, typ "pimp-my-profile", är de alltså inaktuella nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå lite tid.... det är väl allt gamlngar har? 😆

Skit i editorn. Har du kollat om din sida är en musikprofil som RH undrade? Troligen är den inte det för då hade du nog sett hur man laddar upp musik redan. Gör en ny profil och var säker på att du gör en musikprofil så har du nog låtarna ute på 5 röda.

Skål!

Skål!

Målar om källaren nu, utanför studion och lyssnar på...ABBA, är dom från sverige och nya, dom är iallafall jävligt bra popband. Vem är Björn av Björn & Benny!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skål!

Målar om källaren nu, utanför studion och lyssnar på...ABBA, är dom från sverige och nya, dom är iallafall jävligt bra popband. Vem är Björn av Björn & Benny!?

ABBA teens menar du? Dom heter Amit och Dhani, ja dom är från sverige. Men fan, målar du om en fredag kväll?? Med sprit i kroppen? (Ja men de klart, annars är man ju så ostadig på handen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ABBA teens menar du? Dom heter Amit och Dhani, ja dom är från sverige. Men fan, målar du om en fredag kväll?? Med sprit i kroppen? (Ja men de klart, annars är man ju så ostadig på handen 🙂

Amit och Dhani...ja jäklar du, lät ju toksvenskt! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...