Jump to content
Annons

Någon ,några som är sugna att spela, mixa och mastra ?


pxm

Recommended Posts

Känner för att spela litet. Skulle vara kul om fler var med. Det blir en litet annan grejj då liksom och jag tycker att det är roligare. Hör av dig om du vill vara med och starta upp ett projekt avsett för forumet Vi bestämmer bpm, tonart och tack och så gör varje musiker sin grejj liksom så får vi se vart det landar..Det blir spännande !!!! Jag tycker att det är kul att mixa och eq:a men det skulle vara intressant om någon ville göra det också. Ochom någon skulle vara intresserad av att mastra sen...Man lär sig väldigt mycket av samarbeten och det är utvecklande och kul tycker jag..Finns det någon/några som är intresserade ????

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Givetvis!

Nu har man ju andra projekt också, men är intresserad av allt som kan bli något.

Aldrig gjort något nätstudioledes förr, med filskick mellan folk, men det lär väl gå

galant hoppas jag. Avsätter gärna x antal timmar för mix/mastering också. Har alla pluggar jag behöver för en go' in-the-box-anda.

Vi får givetvis bestämma taktart också? Själv är jag svag för 5/8 och 11/16. 4/4 får

självklart också vara med på ett hörn. Ingen diskriminering.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul - då får du bestämma tonarten du helst vill spela i tycker jag.....Vilken???? så spikar vi den tonarten nu !!!!

Trummis behöver vi också som får ange takt..

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha -förlåt- jag såg inte att takten redan var bestämd-vi kör på något av JohnRicks förslag och han mixar och mastrar.!!!! 5/8,11/16 eller 4/4 eller allihop..... The rocker - gitarr !!!!

Fler behövs !!!!! Kom igen -det här blir kul !!!!

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Dropbox eller Sprend är bra tjänster. Vilket format skall det vara på wav-filerna-bitar alltså menar jag ??????

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide-går bra för mig-det kanske är roligare också än att vara begränsad inom till en tonart..

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

okey har ett förslag....

1: beatet från theRocker till

2: trummorna JohnRick och

3: basen Frekvensspektrumanalysator till

4: piano mrpimmy till

5: mig -gitarr (om det finns någon plats för mig utan att jag rör till det 😆 eller grötar ihop det om vi ska ha två gitarrer) tillbaka till

6: mixning och mastring JohnRick..

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

okey har ett förslag....

1: beatet från theRocker till

2: trummorna JohnRick och

3: basen Frekvensspektrumanalysator till

4: piano mrpimmy till

5: mig -gitarr (om det finns någon plats för mig utan att jag rör till det 😆 eller grötar ihop det om vi ska ha två gitarrer) tillbaka till

6: mixning och mastring JohnRick..

:rolleyes:

Begriper inte riktigt min uppgift om jag ska vara ärlig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

okey-tänkte att du kanske hade ett beat på g som vi kunde börja med men alltså listan är bara ett förslag....vi kan ju skicka det hur vi vill emellan oss och få det växa fram också kanske....eller om någon har åt annat förslag.....kanske basgång och trummor att börja med innan man vi lägger gitarrerna och pianot kanske är bättre. jag brukar oftast börja så själv.

:rolleyes: .

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Ju högre upplösning på filerna desto bättre. Men det är väl lite avhängigt uppkoppling o.d antar jag? Så länge vi spelar in i 24-bit (om det inte är pluggar som gäller).

En basgång är alltid annars bra att börja med...

Redigerat av JohnRick
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

hur gör jag för att lägga ut en liten spelare om jag vill använda dropbox????:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

http://dl.dropbox.co...23%20bitars.wav

en loop till som går i g-mixolydisk..vet inte om den duger-ska kanske ha annat ljud och utan wah wah, eller????vet inte om det är användbart???

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

http://dl.dropbox.co...itars%20002.wav

kanske om pianot tar bas och den här melodin i kompet.den går i D-dorisk så har vi kanske början till ett komp att jobba utifrån????eller ska jag byta stil på liret ????

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

kände väl inget större behov för ett piano till det. Men jag fick en liten melodi och text till mig. Lite klyschigt men skulle kunna gå som tex en ref. Jag skriver texten, och är det intressant så kan jag spela in melodi senare, men inte förrän ikväll.

You need to tell me how to love

and to show me what I do.

Hm, skrattar när jag skriver ner det, men det kan bli tufft.

Edit: lyssnade nu på nästa, och där kan nog piano gå in, men kan som sagt inte göra något förrän ikväl, så om någon annan vill ta över eller så lägger jag något sen.

Redigerat av mrpimmy
Link to comment
Dela på andra sajter

vi behöver ett beat till det här också ????

:rolleyes:

Edit: och bas !!!!

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...