Jump to content
Annons

Någon ,några som är sugna att spela, mixa och mastra ?


pxm

Recommended Posts

Annons

En mixoblues skala i A går finemang till det kompet...(så slipper vi krångla till det...)

:rolleyes:

Edit: en bluesskala med en # 3:a tilllagd alltså..

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

genom länken till meiaspelasren, den funkar inte i mediaspelaren om du inte har tilläggs codec eftersom det är en 24 bitars fil-men det behövs inte.från medispelaren importera du filen till din DAW-där skall den fungera..eller dra den till en mapp och importera därifrån.

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

genom länken till meiaspelasren, den funkar inte i mediaspelaren om du inte har tilläggs codec eftersom det är en 24 bitars fil-men det behövs inte.från medispelaren importera du filen till din DAW-där skall den fungera..eller dra den till en mapp och importera därifrån.

:rolleyes:

ursäkta men jag tror inte jag hänger med. När jag klickar på länken du har skickat så får jag endast upp en vit bakgrund med en liten spelare i mitten som verkar vara quick time. Denna fil kan jag inte spara för då måste jag ha quicktime säger den. Hur gör jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

oj då-, då vet jag inte,känner inte igen det men,mr pimmy-använd meddelandetjänsten på forumet coh skicka mig ett pm med din mail så sprendar jag filerna till dig..

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan inte spela upp filerna i playern men jag kan dra dem direkt därifrån till mit DAW....

det fungerar fint..:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

kan göra ett försök med basen så fort jag får en lugn stund.

måste göra klart acdc-festival låten till på söndag också.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör sprend och mail nu men för dem som vill hjälpa är ackorden A-moll,7 E-moll nånting, D-moll7 ,en konstigt rockardsvariant på C och med varannan Ess följt av rockackord G och Ass i kompet...(G-mixolydisk,mixoblues och D-dorisk fungerar) takten är 4/4,

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

tack Jarlo (+ 1)-det går att högerklicka och spara som mål till en mapp direkt på länken..Suveränt.

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

http://dl.dropbox.co...0bits%20wav.wav

testar litet bara-gnisslar litet he,he jag får inte ihop trumloopen riktigt det blir konstig otakt så det låter litet konstigt 😕 ,testar de olika skalorna med kompet bara

hjälp-vad gör jag för fel har försökt passa ihop det hela kvällen så nu har jag blivit litet `blind`..är det någon som har pusslat ihop trummloopen och kan lägga ut den åt mig eller maila den??eller är det jag som försöker klämma in för mycket på en takt ???(antagligen)

JohnRick-kan vi inte få litet längre trummor en minut.

vore bra att ha det och bas som grund känner jag...

mrpimmy-har du provat att spela kompet ???istället för melodin ??hur låter det??

tänkte på mig och

therocker som skall spela gitarrer-är det två gitarrer skall kanske wah eah slopas så det inte blir rörigt, eller???

ska vi slopa ide´n på kompet och ta en ny beat eller är det nån som har ide´till en fortsättning -en brygga och en refräng kanske......

en sångmelodi att gå efter eller något ???

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Det vora bra om vi fick ihop några takter av kompet så man hör hur det låter /eller kanke något annat komp eller beat ....

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte jag skulle spela in lite nu, men jag tycker att det är lite väl rörigt och får inte ihop det. Som du säger så ligger det lite i otakt. Ja, eller egentligen så ligger det väl inte så mycket i otakt, men du verkar bygga kompet på 5 takter istället för 4. Inget fel i det i och för sig, men jag tror det skulle vara lättare om du bygger det på 4 takter.

Hur som helst, jag spelar in en snabbis så att du får lite sång, återkommer om 1 tim och 4 min. Men då gör jag det till 4 takter och tar därmed bort det du menade med G och Ass, men det skulle ju kunna användas innan en brygga eller liknande kanske. Men om du finns här nu så ge mig tonerna du spelar på B.

Det går inte att spara som.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

B ??? förlåt det skall vara C såklart och så varannan ess..tack mrpimmy-du har rätt det är bryggan G och Ass-har trott det hela tiden men blev litet trött och osäker.....

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

http://dl.dropbox.co.../prov.wma-låter bra mrpimmy-mycket tightare än mitt komp, bra rytm och jag tycker vi kör på det här....men vilka skalor funkar a-moll går ju bra och E-fygisk då....så skippar vi allt mixolydisk för du har en så härlig mollton.......skall plinka litet och hålla det enkelt så att det blir tight och inte rörigt..vi hörs i morgon....skriver här om jag kommer på nåt förslag till text...

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

i know thats heaven is above

and your promises are true.

...kanske fungerar.....

jag gillar ditt sätt att sjunga b t w.

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

sjunger inte så mycket, men tillräckligt för att kunna få in melodi så att den hörs, sen så kan ju någon annan sjunga.

Om inte du själv vill lägga sången så skulle jag kunna tänka mig att göra det. Om ni vill, och om låten verkar passa min röst. Jag har dock inte lyssnat på något material än.

/ Martin

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte lägga trummor och pianot först (?) så får gitarren liksom vara i bakgrunden stödja pianoakorden(tycker att pianot är bra) med ett enkelt slag rockakord i början av varje pianoakord i den här strofen. Tror att det kan vara vackert och det ger rum åt piano och bas och sång.och om vi tar det enkelt och easy i början så kan vi liksom kräma på mer sedan och det kankse ger en effekt..

Vi kan ju testa och ta strofen två gånger en litet soft och en med litet power....

Akorden nu är Am,Em,Gm och C för dem som följer med/eller vill vara med att snickra...

Skalan är A-moll.

JohnRick-trummor till strofen från mrpimmy???.

therocker-har du en akustisk gitarr???

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

http://dl.dropbox.co...0bits%20wav.wav

går att klippa loop av. har sovit nu och det gick finfint att klippa och klistra trummorna...

här är kompet som jag tänkte så blir det plats för fler instrument och sång......

(har ingen akustisk)

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra med akustiskt !!!

Det är lungt-vi har inte bråtttom..

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Skit kul. Då tittar jag lite på texten. Det du har spelat in kanske skulle kunna vara ref, vad säger du pxm? Och i så fall så behövs det ju kanske mer, vers kanske?

Martinöjes, det är klart du ska sjunga tycker jag. Men pxm är bossen, det är skönt att ha någon som bestämmer tycker jag.

Redigerat av mrpimmy
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut- tänkte att pianot går in där som du spelade igår. Det vore häftigt !! Det är den vanliga akords följden...skall prova litet komp för verser men det är kanske enklare om man har text först så det kan bli någon sorts melodi att gå efter...

:rolleyes: .

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...