Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har några live-inspelade låtar där vi har använt MIDI-trummor och EZDrummer som plugin. Alla övriga instrument oxh sång är lagda och allt låter rätt bra, men det finns några mindre trummissar som jag vill kunna fixa till och ha kontroll över vad jag gör (och eventuellt kunna använda Quantize). Det första jag vill göra är att få en grid som passar det inspelade tempot, men om jag ändrar griden genom att ändra tempot i låten så ändras även tempot i den befintliga MIDI-filen och trummorna kommer ur synk med allt annat.

Hur kan jag göra för att anpassa projektets tempo och grid utan att det inspelade MIDI-spåret ändras?

Annons
Postat

Använder inte Cubase, men skulle det inte fungera att lyfta ut midi-filen, skapa ett nytt projekt där du redigerar den, och sedan copy/pasta tillbaka den i ditt ursprungliga projekt? Eller att skapa ett nytt midi-spår där du lägger dit de stycken som behöver justera och låter resten vara orört?

Postat

Kolla efter en knapp på midispåret, med en not som symbol. Klicka på den, så att symbolen byts ut mot en klocka istället. Nu har spåret ändrats från "musical" till "linear", och följer alltså inte tempovariationerna utan behåller sin ursprungliga längd.

Lycka till! 🙂

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.