Terror Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Ăr lite halvt nybörjare nĂ€r de kommer till lite mer avancerande mixning mm. Jag behöver hjĂ€lp att fĂ„ fram ett Foo Fighters-ljud i Cubase. Jag har Guitar Rig 3 och 4 En handfull gratis Free Amp Sims mm.. nĂ„gon som har nĂ„gon idĂ©?
Piccazzo Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Den trista sanningen = Spela som Dave Grohl. Skulle han plocka upp din gitarr och spela pÄ den skulle det lÄta Foo Fighters om det. Men du kan komma nÀra med Tight dubbade gitarrer , Inte för mycket dist pÄ gitarrerna , LÄta basen göra sitt och skÀra bort mycket bas frÄn gitarrerna, Bra teknik i högerhanden under inspelning ( inga dumma kommentarer ) , sedan bra anvÀndning av EQ och Kompressor vilket faller i kategorin mixning och Àr alldeles för stort och komplicerat Àmne att förklara hÀr. BÀsta övningen vore att du spelar in en FF lÄt och försöker fÄ soundet sÄ nÀra originalet som möjligt.
Terror Postat 21 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 21 december 2010 Den trista sanningen = Spela som Dave Grohl. Skulle han plocka upp din gitarr och spela pĂ„ den skulle det lĂ„ta Foo Fighters om det. Men du kan komma nĂ€ra med Tight dubbade gitarrer , Inte för mycket dist pĂ„ gitarrerna , LĂ„ta basen göra sitt och skĂ€ra bort mycket bas frĂ„n gitarrerna, Bra teknik i högerhanden under inspelning ( inga dumma kommentarer ) , sedan bra anvĂ€ndning av EQ och Kompressor vilket faller i kategorin mixning och Ă€r alldeles för stort och komplicerat Ă€mne att förklara hĂ€r. BĂ€sta övningen vore att du spelar in en FF lĂ„t och försöker fĂ„ soundet sĂ„ nĂ€ra originalet som möjligt. tack för svaret đ Spelandet Ă€r de inget problem med! Hittade nĂ„gra schysta presets i Guitar Rig 4 som jag utgĂ„r ifrĂ„n, Ă€n sĂ„ lĂ€nge lĂ„ter de helt okej đ
TimB Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Lite av hans utrustning: http://www.uberproaudio.com/who-plays-what/78-foo-fighters-dave-grohls-guitar-gear-rig-and-equipment Finns Ă€ven nĂ„gra riktigt bra presets för guitar rig 3/4 ute pĂ„ nĂ€tet men jag hittar inte dom nu, hade 4-5 st förutom bĂ„de clean, crunch och dist men har inte kvar dom tyvĂ€rr! Ăven om du kĂ€nner för att skruva till efter bild: http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/how-to-capture-chris-shiflett/
Terror Postat 22 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2010 Lite av hans utrustning: http://www.uberproaudio.com/who-plays-what/78-foo-fighters-dave-grohls-guitar-gear-rig-and-equipment Finns Ă€ven nĂ„gra riktigt bra presets för guitar rig 3/4 ute pĂ„ nĂ€tet men jag hittar inte dom nu, hade 4-5 st förutom bĂ„de clean, crunch och dist men har inte kvar dom tyvĂ€rr! Ăven om du kĂ€nner för att skruva till efter bild: http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/how-to-capture-chris-shiflett/ Tack! va exakt va jag leta efter! đ Finns de nĂ„gon trĂ„d eller sida dĂ€r dem visar hur man fĂ„r massa "kĂ€nda" ljud via guitar rig 3 o 4? đ
pxm Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 (redigerat) Blev litet nyfiken och lyssnade pÄ Foo-figheters pÄ youtube... ganska ofta men inte alltid spelar gitarristen bara III och V i ackordet, Lyssnade bara pÄ `The PretenderŽ& ŽBest of you .Men han utelÀmnar alltsÄ bastonen, grundtonen i ackordet. Annars vanligt inom en del jazz. dÀr man har en avancerad basgÄng och inte vill gröta ihop ackorden med basen men man brukar lÀgga pÄ VII ocksÄ dÄ. Redigerat 22 december 2010 av pxm 1
Terror Postat 23 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 23 december 2010 Blev litet nyfiken och lyssnade pĂ„ Foo-figheters pĂ„ youtube... ganska ofta men inte alltid spelar gitarristen bara III och V i ackordet, Lyssnade bara pĂ„ `The PretenderÂŽ& ÂŽBest of you .Men han utelĂ€mnar alltsĂ„ bastonen, grundtonen i ackordet. Annars vanligt inom en del jazz. dĂ€r man har en avancerad basgĂ„ng och inte vill gröta ihop ackorden med basen men man brukar lĂ€gga pĂ„ VII ocksĂ„ dĂ„. Coolt att du la mĂ€rke till de đ Har inte tĂ€nk pĂ„ de, ska kika!
Terror Postat 23 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 23 december 2010 Guitar Amp Modeling Forum Tack som bara attan đ
LIIKET Postat 23 december 2010 Postat 23 december 2010 Det hÀr kanske kan hjÀlpa om du vill försöka matcha hans sound. http://www.youtube.com/watch?v=JnMVWqGcPvo
Terror Postat 23 december 2010 TrÄdstartare Postat 23 december 2010 Guitar Amp Modeling Forum gÄr inte att bli medlem. Jag fÄr aldrig de dÀr aktiveringsmailet.
TimB Postat 23 december 2010 Postat 23 december 2010 (redigerat) Jag fick mitt efter en mĂ„nad sĂ„ det Ă€r bara att ha tĂ„lamod đ Fast jag vet inte att dom har manuell godkĂ€nning lĂ€ngre dock đ Redigerat 23 december 2010 av TimB
Johnny Boi Postat 23 december 2010 Postat 23 december 2010 Den dÀr guitar track-videon var intressant, synd bara att den inte finns i bÀttre kvalité Àn "480"...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.