Jump to content
Annons

avatarupplägg


Florian le Sage

Recommended Posts

Annons
Hej,hur lägger jag till en bild fån min dator/mina bilder,det stoppas hela tiden/pixelstorlek bla bla hur ändrar jag mina format???

Det står ju när du väljer Avatar Options under din profil:

Your avatar must be no bigger than 64 pixels by 64 pixels in size. Uploaded avatars from your computer must be no larger than 14 KB.

När du fixat din bild till nämnda format (via Photoshop eller annat program) så klickar du bara Browse vid "Upload a new image from your computer".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,jag måste krångla med photoshop alltså,då vet jag...

Photoshop var bara ett exempel. Det finns tusentals program att använda för att ändra bildstorlek/format, inkl. Microsoft Paint som ingår i Windows och Microsoft Photo Editor som ingår i Microsoft Office.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackemannen har så rätt. Och när bilden är sparad med ett program som hanterar bilder, kommer det blir svårt att komma upp i 14 kilobyte. En bild i 64 x 64 bildpunkter brukar landa på 1-4 kilobyte, hur man än bär sig åt🙂

Man får ju använda nått fantastiskt dumt filformat för att komma upp i 14kB. Ren pixelkodning (BMP) tar ju 12kB 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ner Irfanview! (http://www.irfanview.com/)

Det är gratis och fungerar alldeles utmärkt för enklare uppgifter (som att beskära, skala, färgeditera m.m.) samt att konvertera till olika format. Dessutom fungerar den bra som en bildvisare, eftersom programmet inte är speciellt tungt och går snabbt att starta upp.

Själv tycker jag det är väldigt lättförståerligt också, men jag har juh pysslat med datorer rätt många år 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...