Jump to content
Annons

hur rappar man


MattiasSikmar

Recommended Posts

Annons

Det handlar nog om att lyssna mycket på rap, så kommer säkert det där med tajming automatiskt.

Jag tror man ska brinna för det där permanent. Aldrig för stunden, att man är naturligt bunden, med kärlek som cement.

Man liksom bygger från grunden, på all skit som har hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett steg är att först skriva en text i valfritt ämne. Några populära ämnen; Gangsterlivet i ghettot, lättklädda brudar som skakar arschlet, pengar, pistoler å guldkedjor... sen kan man utöka med att tala om vilka fälgar man har på sin bil. Sen några fräcka beats.

Eller så skriver du några pheta julklappsrim och sätter ett sjysst beat till dom. Där kan det vara läge att vissa av orden rimmar, och att man inte gör det alldeles för enkelt att lista ut vad det är i paketet.

Man kan ju också lyssna på några rappare och höra vad dom rappar om.

Lycka till!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar nog om att lyssna mycket på rap, så kommer säkert det där med tajming automatiskt.

Jag tror man ska brinna för det där permanent. Aldrig för stunden, att man är naturligt bunden, med kärlek som cement.

Man liksom bygger från grunden, på all skit som har hänt.

Mysigt svar, mannen,

känner hur det slår, rakt i hjärtat, snart är det vår ska nog sabba min bil, hursomhelst en riktig man som inte låter sej hunsas

är det ok om jag använder den som ref. i min nya hit?

Link to comment
Dela på andra sajter

allså hur hör man vad man ska rappa

Man skriver verser , övar , skriver mer verser , övar , skriver ännu mer verser , övar.

Sedan när man lärt sig att skriva bra verser lär man sig att hålla takten , för att sedan avancera till att rappa i , före eller efter takten beroende på vilket " Bounce " man vill skapa.

Sedan lär man sig sina texter utantill , lär sig att dubba sig själv tight , och lär sig att lägga adds som piffar upp spåret lite.

Men framför allt skriva , lyssna , härma , öva. Detta på repeat i ett par år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skriver verser , övar , skriver mer verser , övar , skriver ännu mer verser , övar.

Sedan när man lärt sig att skriva bra verser lär man sig att hålla takten , för att sedan avancera till att rappa i , före eller efter takten beroende på vilket " Bounce " man vill skapa.

Sedan lär man sig sina texter utantill , lär sig att dubba sig själv tight , och lär sig att lägga adds som piffar upp spåret lite.

Men framför allt skriva , lyssna , härma , öva. Detta på repeat i ett par år.

allså rappar man vad man vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

allså hur hör man vad man ska rappa

Troligtvis så kommer du inte höra vad du ska rappa, det känner du. Ja, om du vill att det ska bli bra förstås. Kanske lite sanning med modifikation, det är klart att du behöver lyssna också, och tänka och så där.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...