Jump to content
Annons

equalizing


koffe666

Recommended Posts

Hejsan!

Jag sökte på nätet om equalizers och hamnade här..

Jag hoppas någon kan hjälpa mig jag är verkligen grön på de här med equalizing..

Jag fattar inte riktigt hur det fungerar hur använder man parametisk equalizer och en grafisk equalizer? hur vet man hur man ska ta veck visa frekvenser? finns det några tumregler?

skulle verkligen uppskatta ifall någon kunde hjälpa mig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok. Du använder den för att förstärka eller ta bort olika frekvenser. Det är inte svårare än så 😛 På en svepbar equalizer kan du själv ställa in vilken frekvens du vill påverka. På en grafisk equalizer finns det fasta frekvensband du kan påverka.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

lät väl ok men det behövs fler instrument för att vi ska förstå vad du är ute efter...

att eq:a är en konst först när fler instrument samverkar...

kul att du använde ett Sabbath riff :rolleyes:

botten upp där öh!

"jag redigerade inlägget mest för att det var kul"

Redigerat av Lasse Mongo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack så mycket! menjag använder cubaseSX .hur ska jag kunna skriva trummorna där? ska jag ha någon VST input då eller? för jag kan ju inte skriva dem i midi efter som trum kitet är i wave?

Redigerat av koffe666
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack så mycket! menjag använder cubaseSX .hur ska jag kunna skriva trummorna där? ska jag ha någon VST input då eller? för jag kan ju inte skriva dem i midi efter som trum kitet är i wave?

Du var mig en frågvis rackare! :rolleyes:

Du knackar in midi som vanligt och använder tex HAlion eller liknade. MIDI-spåret "triggar" då trumkitet som är tex i wave-format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack så mycket! menjag använder cubaseSX .hur ska jag kunna skriva trummorna där? ska jag ha någon VST input då eller? för jag kan ju inte skriva dem i midi efter som trum kitet är i wave?

Du var mig en frågvis rackare! :rolleyes:

Du knackar in midi som vanligt och använder tex HAlion eller liknade. MIDI-spåret "triggar" då trumkitet som är tex i wave-format.

haha ja frågar man inte så får man ingenting veta! 😆

tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte ifall ni läste mitt gamla in lägg men jag ändrar det nu iallafall...

hur gör jag för att använda den vanliga drummapen i cubase genom halilon så jag kan programera in trummorna som vanligt fast med hailon trummorna?

tack

Redigerat av koffe666
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...