Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska köpa Logic Studio 8 och kommer att vilka använda programmet på flera datorer samtidigt, går det? Känns jobbigt att behöva lägga ut 10 800 för två licenser.

Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Två av dina egna datorer tror jag är gränsen. Föresten är det nog 9:an du ska ha nu.

Postat

Alltså att köpa ihop med en kompis blir som att fildela kan jag tycka.

Som att köpa en licens men man kopierar den.

Skicka ett mail till apple och fråga =)

Postat

Så länga inte båda datorerna eller flera datorer är uppkopplade mot samma nätverk , kan du installera hur på hur många datorer du vill.

Huruvida det är giltigt enligt användaravtalet eller inte vet jag inte men så e det i alla fall.

Postat
Hur många licenser ingår

1 st. enanvändarlicens

använda programmet på flera datorer samtidigt, går det?
Ja, det är fullt möjligt att installera din licens på flera datorer men licensavtalet uttrycker tydligt en användare och två datorer. (Bortsett från Logic Node som får köras på fritt antal datorer)
Detta Avtal ger dig en begränsad' date=' icke-exklusiv rätt att installera och använda ett exemplar (en kopia) av Apple-programmet på en Apple-märkt stationär dator och en Apple-märkt bärbar dator, förutsatt att båda datorerna ägs och används av dig.[/quote']
Funderar på att köpa det ihop med en kompis nämligen.
Då är det egentligen två inköp som gäller.

För 1-4 licenser är det normalpris som gäller. Vill du köpa ett fempack licenser finns det volymlicens att köpa från Apple.

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Man kan ju köpa beggat kanske till och med hittar en 8 till ett bra pris eller varför inte två express eller en studio och en express etc etc.

Postat
Känns jobbigt att behöva lägga ut 10 800
Logic Studio kostar 4 000 hos tysken.

...vilket påminner mig om att Logic 7 kostade över 9000 för en licens. De största versionerna av Cubase & co hängde runt de summorna också - och de hade säkert fortfarande legat på den nivån om inte Apple för tre år sedan tog bort dongeln och halverade priset.

Nu vet jag inte heller vilken nivå ni jobbar på, med att överväga Logic Express är inte så dumt heller.

Postat

Logic Studio kostar 4 000 hos tysken.

5 400 direkt från appstore.

Jag har tänkt att köpa programmet till mig själv i vilket fall som helst. Det underlättar bara att jag kan dela det med en kompis jag skriver musik i hop med nere i Göteborg.

Men jag tror jag har all information jag behöver!

Postat
5 400 direkt från appstore.
Hos Apple Store får du betala riktpriset. Thomann har reapris, men det är såklart samma version som på Apple Store och du tjänar en god summa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.