Jump to content
Annons

Metalgitarrist som byter genre...


MagnaWolf

Recommended Posts

Har spelat gitarr i 20 år men nu står jag utan instrument på grund av vissa omständigheter. Då slog mig tanken: jag har ju en ny dator, varför inte börja utforska den elektroniska musiken? Så nu sitter jag här, med en laptop och ett MIDI-klaviatur, och kliar mig i huvudet över hur jag ska starta. Har laddat ner Reaper och några gratis VST-pluggar men har ännu inte fått häng på hur allt ska "kopplas ihop". Än så länge så finns inspirationen där men om inlärningwströskeln blir för svår så kanske det försvinner. Nåväl, där är jag idag. Hoppas att få ut mesta möjliga av detta forum i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har spelat gitarr i 20 år men nu står jag utan instrument på grund av vissa omständigheter. Då slog mig tanken: jag har ju en ny dator, varför inte börja utforska den elektroniska musiken? Så nu sitter jag här, med en laptop och ett MIDI-klaviatur, och kliar mig i huvudet över hur jag ska starta. Har laddat ner Reaper och några gratis VST-pluggar men har ännu inte fått häng på hur allt ska "kopplas ihop". Än så länge så finns inspirationen där men om inlärningwströskeln blir för svår så kanske det försvinner. Nåväl, där är jag idag. Hoppas att få ut mesta möjliga av detta forum i framtiden.

Då blir det väl lite industrimetall med distade syntar nu kan man tro 🙂

Fina avatarer vi har föresten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Då blir det väl lite industrimetall med distade syntar nu kan man tro 🙂

Fina avatarer vi har föresten!!

JAAA!!, vi behöver bli fler som håller på med industrimetal.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA!!, vi behöver bli fler som håller på med industrimetal.

Nja, jag har faktiskt inspirerats mer av EBM på sistone. VNV Nation, Nitzer Ebb, Apoptygma Berzerk och liknande. Metallen kommer dock alltid finnas i bakhuvudet. Den överger jag aldrig :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...