Jump to content
Annons

Pat Metheny


MusicNixon

Recommended Posts

Det kan du göra om du valde det när du beställde bina biljetter

det ser ut som på ticnets hemsida att rad sjugo borde vara någon av de sissta raderna på den första röda delen på ticknet hemsida men jag är inte hundraprocentigt säker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Åhh vad bra det var 🙂

Blev grymt besviken i början - på allt!! Ljudet, ljuset, min plats, folk som gick omkring i gångarna... men allt blev så grymt bra efter ett tag. Vet inte vad som hände. Kändes som att de hade börjat dåligt bara för att kunna växa så otroligt mycket. Även springandet i gångarna lugnade ner sig.

Önskar att jag hade fått en bättre plats bara (satt på 21:a raden längst ut till höger!)

5+ till lyle. och sanches stabilt klickande koklocka som bara gick och gick samtidigt som allt annat han spelade rubatiserade. hör gör han?!

Och hur gjorde de med audioeffekterna? Pat slog igång synthstråk med några av gitarrstängarna ibland va? Och i last train home, var det bara jag som hörde tågvisslor i mitt huvud eller hade de även nån som satte på såna effekter?!

Till och med roddningen var imponerande! Fanns inte ett felsteg. Sån grym tajming på allt.

En av de bästa konserterna på länge - trots min halvtaskiga plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhh vad bra det var 🙂

Blev grymt besviken i början - på allt!! Ljudet, ljuset, min plats, folk som gick omkring i gångarna... men allt blev så grymt bra efter ett tag. Vet inte vad som hände. Kändes som att de hade börjat dåligt bara för att kunna växa så otroligt mycket. Även springandet i gångarna lugnade ner sig.

Önskar att jag hade fått en bättre plats bara (satt på 21:a raden längst ut till höger!)

5+ till lyle. och sanches stabilt klickande koklocka som bara gick och gick samtidigt som allt annat han spelade rubatiserade. hör gör han?!

Och hur gjorde de med audioeffekterna? Pat slog igång synthstråk med några av gitarrstängarna ibland va? Och i last train home, var det bara jag som hörde tågvisslor i mitt huvud eller hade de även nån som satte på såna effekter?!

Till och med roddningen var imponerande! Fanns inte ett felsteg. Sån grym tajming på allt.

En av de bästa konserterna på länge - trots min halvtaskiga plats.

Var det fullsatt?

Jag var själv i Köpenhamn i gårkväll. KB-hallen, en "5000 seater" som var fylld till 2/3. Satt perfekt. Det var rätt mycket lokalljud i mixen i början, och luddigt, men det blev mer definierat efter hand. 2.55 minuter höll han på oavbrutet.

Har aldrig sett så många gitarrer på scen samtidigt. Lite mycket gitarrporr blev det. T o m trummisen fick en bas hängd över sig ett tag i "the way up". Hur fan håller de reda på allt?

Denna gången hade han bättre låtval än förra (Speaking of Now turnén 2002).

En hel del överraskingar ifrån förr bl a "James", och "Jaco" ifrån första plattan.

En av de bättre besöken, jag har sett honom 6 ggr. Träffade en som hade sett honom (alltså gruppen då) 25 ggr medan han bodde i USA. Suck!

Stående publik längst fram, sittandes runt om. De var tysta som fan, när det var lugna partier, och entusiastiska då det hettade till. BRA! Lite "danska" av sig så klart.

Och sist men inte minst - shhhh - säg det inte till någon 😉 :

"I've got a tape of it all..." 🙂

/He He

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...