Jump to content
Annons

Skapa egna samplingar?


base10

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar hur man skapar bastrummor med syntar från sketch.

Vill få ungefär samma sound som Vengeance paketen.

Har hört att man kan använda flera kickar i lager på varandra, men för mig blir det inte tight nog. Några tipps?

Hur skapar man kickljud med syntar?

Typ som de här trummorna vill jag att mina ska låta 🙂

http://www.vengeance-storage.com/www.vengeance-sound.de%20-%20Sample%20CD%20-%20Vengeance%20Essential%20Clubsounds%20vol.2%20Demo.mp3

Hihats och claps/snares och effekter får jag till riktigt bra, bara de där j*vla bastrummorna ^^

Någon som har lite erfarenhet att dela med sig av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här kommer tyvärr låta tråkigt men :

1. Mixning

2. bra lyssnings miljö

3. Bra samples

I den ordningen.Finns tyvärr inga genvägar till bra mix utan övning ger färdighet.

Problemet med att skapa kickar med en synth är att det inte i alla lägen låter helt naturligt , fördelen är ju att du kan stämma trumman till din låt.

Pröva och blanda en djup , en snärtig och akustiskt trumma och se om du får bättre resultat.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kommer tyvärr låta tråkigt men :

1. Mixning

2. bra lyssnings miljö

3. Bra samples

I den ordningen.Finns tyvärr inga genvägar till bra mix utan övning ger färdighet.

Problemet med att skapa kickar med en synth är att det inte i alla lägen låter helt naturligt , fördelen är ju att du kan stämma trumman till din låt.

Pröva och blanda en djup , snärtig och akustiskt trumma och se om du får bättre resultat.

Ska prova! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...