Jump to content
Annons

Öppna inear?


aniah

Recommended Posts

Annons

Hej, jag undrar om det finns små lurar som man har i örat, som är öppna för omgivande ljud? Dvs att man höra även saker som händer utanför fastän man har dem i örat..? I så fall var hittar man det och vad kostar det ungefär?

Ja det finns. De enda jag känner till är Ultimate Ears UE11 och uppåt som har en option att lägga till "ambientljud". Dessa kostar i Sverige med gjutning ungefär 10-12000:- så de är inte direkt gratis.

Annars får du göra som de flesta gör, med andra ord att ta ur ena pluggen när du vill höra vad folk säger eller om du vill få en feeling av publiken. Det senare kan ju dock återfås genom att sätta upp mikrofoner på scenkanten och skicka deras signal till inearet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska ni ha! Jag är lite chockad av priset... Finns det inga budgetvarianter med denna funktion? Känns som även de enklare modellerna därifrån kommer ligga på för hög nivå.. 🙁

Då får du köra på varianten med en eller flera mikrofoner på scenen som tar upp ambienceljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...