Iternity (oregistrerad) Postat 4 september 2010 Postat 4 september 2010 Jag har precis köpt ett fast track ultra från m-audio. Den har maximalt 8 ingångar men dom två sista är via s/pdif. Jag undrar om det finns någon tvåkanalig preamp med spdif? Jag har sökt som en tok men inte hittat något alls. Har hittat en samson c-valve (tror jag den hette) som hade en kanal men spdif i alla fall. Skulle det gå med två sådana ampar och någon sorts adapter kontakt eller något?
Claes Holmerup Postat 4 september 2010 Postat 4 september 2010 SPDIF innehåller alltid stereosignal, så du kan inte koppla ihop två monopreampars SPDIF-utgångar, utan i så fall måste det finnas en analog in och en AD-omvandlare i den ena preampen, så att du kan få in en annan preamps analoga utgång i den första preampen. 2-kanaliga preampar med SPDIF finns, men det är inte jättemånga... Några exempel: Aphex 207D Audient MiCO Joemeek TwinQ
DrHans Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 (redigerat) Och Man kan köra med två presonus Eureka om man köper digitaloptionen till den ena och kopplar den andra genom den. Redigerat 5 september 2010 av DrHans
Guitar Nilsson Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 ART har en också! DPS II heter den. Ja. Jag köpte den du hade... Var inte så värst nöjd med den, rördriften var inte så bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.