Jump to content
Annons

Effekter till Sång för Live Suite 8


Elephanttea

Recommended Posts

Hejsan alla! ska snart köpa Live Suite 8, som jag verkligen gillar...

räcker de effekterna som följer med för att mixa sång? är de bra nog för en seriös produktion av elektronica?

Eller behöver jag extra effekter för sången? de effekterna som följer med för midi instrumenten är hur bra som helst...

tack i förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fullvärdig kompressor samt EQ och reverb/delay finns.. Det lär du komma långt med. Och skulle du senare behöva nåt annat finns det hur många 3e parts pluggar som helst att välja.

Ps. du behövde inte starta en tråd till för den här frågan. Du har ju redan en tråd öppen om live.

ds.

Hejsan alla! ska snart köpa Live Suite 8, som jag verkligen gillar...

räcker de effekterna som följer med för att mixa sång? är de bra nog för en seriös produktion av elektronica?

Eller behöver jag extra effekter för sången? de effekterna som följer med för midi instrumenten är hur bra som helst...

tack i förhand.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan alla! ska snart köpa Live Suite 8, som jag verkligen gillar...

räcker de effekterna som följer med för att mixa sång? är de bra nog för en seriös produktion av elektronica?

Eller behöver jag extra effekter för sången? de effekterna som följer med för midi instrumenten är hur bra som helst...

tack i förhand.

grattis till ett bra beslut!

värt att nämnas är att live kommer med "presets" för bl. a. vokaler

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...