Jump to content
Annons

House of the rising sun


fabian

Recommended Posts

Hej

Jag hade för många årsedan en skiva där ett band ,som jag tror var svenskt, gjorde en cover på House of the rising sun".

Sångaren har en väldigt raspig röst och jag har för mig att han oktaverade sången typ halvvägs in i versen.

Är det någon som vet vad dom heter?

Tack

/Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Alla" gör en cover på House of the rising sun, för man vet inte vem som skrev den egentligen. "Trad" burkar den stå som.

The Animals har ju en eminent version. Sedan gjorde BTO en bra version nån gång på 90-talet.

Men nu sökte du nåt svenskt eller? Annars stämmer ju beskrivningen in bra på The Animals och Eric Burdons stämma.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Thomas Nanor, 1982? Såg det på en skivhistoriesajt, MO. Elektronisk, symfonisk rock. Instrumental A-sida. Några covers, bland annat House of The Rising Sun, och eget på B-sidan.

Här är en videolåt - Pinocchio från skivan - 1982 med omslag.

Min länk

Redigerat av Jerry P
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bachman-turner overdrive?

Vilket årtionde var det? Hep Stars?

Ja, ang BTO: "Recorded in PUK Recording Studios a/s, Denmark, February/March 1996."

Men det lär ju finnas 156 versioner av låten House of the rising sun läste jag för ett bra tag sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...