sliverr Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Hejsan alla glada! Jag har funderat väldigt länge nu på min lilla studio som jag vill plocka ihop.. Först började jag tänka på en EMU 1820 men läste att det var mycket problem med VIA moderkort, men senare så hittade jag en annan liten fin produkt, nämligen BEHRINGER B-CONTROL BCA2000 som jag fick upp ögonen för. Men jag har läst på diverse forum att vissa har problem med dom pga drivrutiner, är det någon som har egen erfarenhet gällande denna produkt? skulle gärna ta del av den erfarenheten så att jag kan bestämma mig, ni får gärna föreslå andra produkter. Men jag är ny på audiosidan och är inte så insatt i alla funktioner osv, det enda jag vet är att BCA2000 har ADAT så att man kan bygga ut den ifall man vill t.ex. mixa i framtiden med ett mixerbord,Så på så sätt slipper man köpa nytt ljudkort ifall man vill bygga ut. Men som sagt så är ni varmt välkommna att ge tipps på andra produkter, men kom ihåg att jag inte är så jätte insatt så ni får gärna förklara er 😉 Tackar i förhand /Alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
sliverr Posted January 20, 2005 Author Share Posted January 20, 2005 ingen som kan komma med något som helst förslag på ljudkort ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 ingen som kan komma med något som helst förslag på ljudkort ? Sök så lär du hitta både det ena och det andra. =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbd Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 USB drivisarna funkar inte till min BCF2000, och jag kör ändå XP. Värdelöst. Men jag kör den över MIDI, funkar kalas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hakanoberg Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Jag har precis skaffat en BCA2000. Anledningen till detta val är att jag kör på en laptop samt att jag har två st ADAT-XT som står och samlar damm. Tanken är att kunna nyttja en ADAT´s ingångar och AD och skicka det optiskt till BCA2000 och vidare med USB till datorn. Nu har jag koppplat upp grejorna och kör en gammal ADAT-inspelning digitalt till BCA2000. Jag får digital signalindikering på BCA2000 men inget analogt ljud ut. Varken på line-out, headphones eller master-out. Kan den vara trasig eller tänker jag fel? //Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
c2k6 Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Jag hade en av de första BCA2000 och den var en katastrof. Fel på allt, elektronik och drivrutiner. Kanske barnsjukdomar. Fick den utbytt och sedan när det andra exemplaret gick sönder fick jag pengarna tillbaka. Om den fortfarande säljs kanske man kan hoppas att Behringer rättat alla fel. Varning för tidiga exemplar. Kolla datumkoden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts