Jump to content
Annons

Ny på forumet.


Totmusic

Recommended Posts

Hej alla!

Har smugit omkring ett tag utan att presentera mig, nu ska det bli ändring på det!

Jag är keyboardist & sångare som slutade göra musik med dator, när min kära Atari, Mega STE packade ihop 😆

Har hållit på i mindre sammanhang, vickat som musik lärare mm. Köpte hus för några år sedan och håller på att bygga om

gamla gäststugan till replokal/studio. Har mina musikaliska rötter i 70 talet, med både progg och symfonirock.

Sprang nyligen på en gammal klasskamrat, som är kantor & körledare och vi kom snabbt överens om att göra ngt tillsammans :rolleyes:

Hon har tyvärr inte spotify, så om ngn har en invite över, så skicka mig gärna ett pm, så kan hon lättare förstå vilka låtar jag pratar om.

Ser fram emot att vidareutveckla mina kunskaper här och gärna hjälpa andra med det jag kan.

Ha det gott i solen!

Snart är det höst & då kryper vi in i våra iden/studios igen

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, youtube kan ju vara ett altrnativ när det gäller låtar att lyssna till. annars har du ju www.skickafilen.se och http://www.delafil.se/

gillar också progg, alltså den svenska varianten från 70-talet, inte den mer progresiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

välkommen, youtube kan ju vara ett altrnativ när det gäller låtar att lyssna till. annars har du ju www.skickafilen.se och http://www.delafil.se/

gillar också progg, alltså den svenska varianten från 70-talet, inte den mer progresiva.

Jodå på youtube finns det mesta idag.

Mycket av det som gjordes under "progg eran" var långtifrån bra, men det finns guldkorn som lyser fortfarande.

Flera som gjorde sina första plattor på MNW, växte ut och blev bland de största i Sverige.

Min favorit producent "Danne Sundqvist", hade sitt första jobb på MNW, med att limma deras klassiska skivomslag 😆

Redigerat av Totmusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...