Jump to content
Annons

ni har väll inte missat detta monitorfabrikat?


holmgrenstefan

Recommended Posts

Hej på er Stefan heter jag och jobbar med min kolega på vårt lilla företag R.A.L.

Vi konstruerar studio monitorer och fins i några butiker i gbg.

gå in på www.ral.se om ni är nyfikna

aktiva ligger dom på 13 000 för ett par med moms och hela biten i butik.

Jag är ny på ert forum och har läst och det verkar som om det är ok att tipsa om den härtypen av produkter. är det inte det räknar jag med att få höra det 😱

mvh stefan

m1a.jpg

Redigerat av holmgrenstefan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag får hoppas att det kommer dig till nytta iframtiden.

Det är ju en typ av reklam men jag fann inte några invändningar mot det hela.

och har inte fått negativt svar när jag mailade en op.

men et thett tips är det allt. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

hej. m1a går att se på hemsidan som sagt men höra på dom där är ju lurigt förhoppningsvis har inte vi hamnat i matrix än.

monitorerna skiljer sig mycket från den vanliga typen av närfälts monitor.

vinklarna för att minska drifraktion. högtalaren om man ser den passivt har ganska hög verkningsgrad ca 90 2,83v 1m och hög impedans det bidrar till att man inte måste ha en enorm förstärkning för att få ett tillfreds ljudtryck.

och kan satsa på bätre komponentkvalite.

fas och frekvensgång är mycket god i prisklassen.hög dynamig och låg distotion.

tja det är mycket positivt jag kan säga om dom men bäst är det alltid om någon annan kommer med den kretiken.

de som köpt dom säger ofta att dom har.

mycket god separation med en fast mitt punkt.

man blir inte lysningstrött men höguplösta.

Jag har ett gäng monitorer klara i mitten av feb Nu är det tyvär bara passiva klara....

ral står för renderar akustiskt landskap.

se loggo.

mvh stefan

Redigerat av holmgrenstefan
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt lite smart att placera on/off-switchen på framsidan - något som fler tillverkare borde göra... 😳

Jag tycker att det är skitkul när det kommer fram svenska konstruktioner som kan konkurrera med de invanda märkena - så det ska bli riktigt spännande att testa dessa så småningom.

Andra exempel på svenska kvalitetsprylar är Ino Audio och Line Audio Design. Vi kan ju hoppas att R.A.L. också kan visa sig vara fina alternativ. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det är som åvan att för mig svårt att beskriva dess förträflighet .men testerna och de komentarer som kommer är som sagt possitiva.

är ni sugna på att testa är det bara at kontackta mig... 😛

Redigerat av holmgrenstefan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hej på er.

testet i mm var ju positivt. Jag skall åka runt i landet till några butiker och studios.

Om jag har vägarna förbi eller om du är i närheten av Göteborg kan du få testa dem.öppet köp har jag hiitls inte behövt utan det har varit ett hemlån som oftast inte kommer tillbaks utan det beställs en faktura av kunden. 🙂

Jag kan inte sälja vid sidan av butiker till privat personer då jag blir konkurent till mina egna återförsäljare.Installationer i studio är en anna femma.

mvh sefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan du få tag i billigare monitorer, men man får oftast vad man betalar för.

Det är komplicerat och tar mycket tid att konstruera en bra monitor. Dessutom kräver de högre kvalitet på komponenter och en högre grad av kvalitetskontroll för att vara säker på att kräsna kunder verkligen får vad de förväntar sig.

Därför blir de dyrare än billiga modeller som säljs som "studiomonitorer"... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.matrial kostnaden är som sagt kanske inte det som avgör priset se tex påera ljudkort.120gram 15 000kr 😆

En m1a monitor 35 kilo 13 000kr.alltså mycket prisvärdare.

nja tillbaka till verkligheten att konstruera och praktiskt genomföra ett par m1a tar tid mycket tid inte av mig direkt utan av mina undrkeverantörer.

all konstruktion bearbetas till ca 90% av nc maskiner viket är ekonomiskt .det går fort exakt och svenskt.

om Du skulle bygga ett par egna monitorer med motsvarande kvalitet skulle du troligtvis idethär fallet gå förlust.

inköp av ellement konstruktion av förstärkare mm.Komponent kostnaden och hantarbetet av ett snickeri skulle överstiga inköpspriset från oss.

våra vinster är inget större men så får det bli i början på den hårda marknaden.

mvh stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Får en känsla av att det verkar fysiskt omöjligt att massproducera bra monitorer

nu menar jag inte bra bra monitorer typ klassen 50000 o uppåt, men nånting för oss vanliga människor.

Stor efterfrågan = konkurans mellan företag om kunder = prissänkning = lägre tillverkningskostnader (dvs massproduktion) = vinst för företaget

De e väl efterfrågan det är fel på isåfall, vanliga människor köper en mp3 spelare på net on net istället för ett par "HiFi ultra deluxe incredible super sound system" Monitorer

😆

Redigerat av Haunted-Mansion
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...