Jump to content
Annons

Vi gör en egen melodifestival!


®offe

Recommended Posts

Dreamland Project (oregistrerad)
Edit: Sen kanske jag är lite ego och missar att tänka på stackarna med slöa modem... men å andra sidan är frågan om de ingår i målgruppen av e-tjänster som en e-melodifestival skulle vara...?? (med risk för hat/hot-brev 😎)

Isåfall är det ingen mening att jag ens tänker tanken på att delta, då jag i flera omgångar varit på Telia och frågat om de inte skall åtminstone installera ADSL i vårt område. De svar jag fått är att de inte har planerat in det under den närmaste 5års planen. Så jag avstår att skicka in bidrag till en eventuell tävling på grund av att jag inte vill flytta till ett område med bredband...

Det är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Nu är det ju inte bestämt att det skall vara någon e-tävling utan kanske det bara blir en tävling där man kan ladda hem och ladda upp. Vi får väl se vad moderatorerna kokar ihop. Tappa inte hoppet. Även om det skulle vara bra om alla hade minst adsl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det skulle varit bättre att alla som vill vara med i Musikfesten (eller vad den nu ska kallas) laddar upp sin låt på en server, som Studio får ha ansvar för, i Mp3-format eller liknande så att det inte tar för mycket plats, och sedan att alla låtarna skickas med i en eller två Cd:s i ett nummer av studio. Sen kan alla som vill gå in och rösta i Studioforumet på den låten de tycker är bäst.

På så sätt blir det också jäkligt bra reklam för forumet och vi kan få hit mer medlemmar.

Och så slipper man ha en begränsing på att låtarna måste vara i en viss tid. Måste man ha en tidsbegränsning borde den inte vara på mindre än fem minuter i alla fall.

Också är bredbrand-problemet också löst.

Det kanske tar en massa tid, men det blir i alla fall jäkligt bra.

Redigerat av Tokas
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det skulle varit bättre att alla som vill vara med i Musikfesten (eller vad den nu ska kallas) laddar upp sin låt på en server, som Studio får ha ansvar för, i Mp3-format eller liknande så att det inte tar för mycket plats, och sedan att alla låtarna skickas med i en eller två Cd:s i ett nummer av studio. Sen kan alla som vill gå in och rösta i Studioforumet på den låten de tycker är bäst.

På så sätt blir det också jäkligt bra reklam för forumet och vi kan få hit mer medlemmar.

Och så slipper man ha en begränsing på att låtarna måste vara i en viss tid. Måste man ha en tidsbegränsning borde den inte vara på mindre än fem minuter i alla fall.

Också är bredbrand-problemet också löst.

Det kanske tar en massa tid, men det blir i alla fall jäkligt bra.

Är lite osäker på hela den där skiv grejjen... läs här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det skulle varit bättre att alla som vill vara med i Musikfesten (eller vad den nu ska kallas) laddar upp sin låt på en server, som Studio får ha ansvar för, i Mp3-format eller liknande så att det inte tar för mycket plats, och sedan att alla låtarna skickas med i en eller två Cd:s i ett nummer av studio. Sen kan alla som vill gå in och rösta i Studioforumet på den låten de tycker är bäst.

På så sätt blir det också jäkligt bra reklam för forumet och vi kan få hit mer medlemmar.

Och så slipper man ha en begränsing på att låtarna måste vara i en viss tid. Måste man ha en tidsbegränsning borde den inte vara på mindre än fem minuter i alla fall.

Också är bredbrand-problemet också löst.

Det kanske tar en massa tid, men det blir i alla fall jäkligt bra.

Är lite osäker på hela den där skiv grejjen... läs här.

Om det är Stim-problemen du menar så är det ju bara att ha som krav att låtarna inte får lov att vara registrerade hos Stim, helt enkelt.

Svårare än så behöver det inte vara.

Vill man registrera låtarna hos Stim så kan man ju i så fall göra det månaden EFTER tidningen gets ut.

Det är också ett sätt att vara mer säker på att låtarna är relativt nyskapta, och inte en gammal superhit som man vet har fått bra kritik bland demo-sajter och sånt.

Det är ju roligare om låtarna är nyskapta, just till detta endamålet, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg Postat: 28 January 2004, 12:32 

Demolåtar från våra läsare var en av de första sakerna vi ville ha med på skivan, men av naturliga orsaker skulle det inte gå på grund av stim-avgifter. Det är ju så vi som utgivare måste betala avgifter till alla som är anslutna - och med 24000 i upplaga skulle tidningen snabbt försvinna från kioskerna. En tänkbar lösning är att vi endast lägger med demolåtar från artister/låtskrivare/musiker som inte är stim-anslutna och upprättar separata avtal med var och en av dem - men det skulle ta på tok för mycket tid. Därför har vi i tidningen (under avdelningen recenserade demor) valt att lägga en länk dit man kan lyssna på låten. Och av samma anledning går det inte ladda upp låtar till det här forumet. Bara lägga in en länk.

Hur gärna vi än hade velat lägga med läsardemor på cd:n och här på forumet, sätter faktiskt ekonomin gränsen för oss. Det tror vi alla förstår.

Det var detta parti jag tänkte på när jag lade dit länken. Det borde gälla såväl demos som låtar till en eventuell tävling. Eller? Jag är inget proffs och har ingen kontakt med STIM, så jag vet faktiskt inte. Men eftersom ämnet delvis behandlats innan, så tänkte jag bara hänvisa till Olsbergs inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg Postat: 28 January 2004, 12:32  

Demolåtar från våra läsare var en av de första sakerna vi ville ha med på skivan, men av naturliga orsaker skulle det inte gå på grund av stim-avgifter. Det är ju så vi som utgivare måste betala avgifter till alla som är anslutna - och med 24000 i upplaga skulle tidningen snabbt försvinna från kioskerna. En tänkbar lösning är att vi endast lägger med demolåtar från artister/låtskrivare/musiker som inte är stim-anslutna och upprättar separata avtal med var och en av dem - men det skulle ta på tok för mycket tid. Därför har vi i tidningen (under avdelningen recenserade demor) valt att lägga en länk dit man kan lyssna på låten. Och av samma anledning går det inte ladda upp låtar till det här forumet. Bara lägga in en länk.

Hur gärna vi än hade velat lägga med läsardemor på cd:n och här på forumet, sätter faktiskt ekonomin gränsen för oss. Det tror vi alla förstår.

Det var detta parti jag tänkte på när jag lade dit länken. Det borde gälla såväl demos som låtar till en eventuell tävling. Eller? Jag är inget proffs och har ingen kontakt med STIM, så jag vet faktiskt inte. Men eftersom ämnet delvis behandlats innan, så tänkte jag bara hänvisa till Olsbergs inlägg.

Det var precis det jag också menade. Det var därför jag skrev att det kunde vara en regel att inga bidrag som skickas in får lov att vara anmälda hos Stim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag villl inte låta bitter ( fast det är jag ) men det är ju det här som jag har försökt få folk att vara med på ända sedan den 6:e Januari.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=659

😉

Nåja, nu verkar det iaf ÄNTLIGEN vara på gång. Det viktiga med en sån här tävling tycker jag är att kriterierna för låten är ganska snäva så man tvingas skapa något helt nyt och inte bara kan plocka fram nån gammal "hit" från hårddisken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Pluffo du missade det magiska ordet

m e l o d i f e s t i v al.

😆😄😆

Skämt åsido, innan vi blir bittra, eller råkar i luven på varandra så kan vi väl visa lite tålamod med modsen och se vad de presenterar. 🙂

Allt detta snack om stim, avtal, låtar på cd m. m är ju deras angenäma problem. Vi får inte glömma att de har ytterligare en dimension att tampas med. Förutom att de ska försöka tillfredställa en häftig numerär av individualister med såväl starka åsikter som en förmåga att uttrycka dessa, så har de också som uppdrag att optimera affärsidén. (Studio) Och i den stund de lyckas förena dessa två kamikazeuppdrag så "HEPP" har vi våran Häftival!

Eder ödmjuke

®offe 😉

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

...men jag lägger ut en snutt av min kommande melodi da medans vi väntar... 😄

Förhandstitt

😉

(Bra idé annars)

Får man verkligen publicera låtar som ska vara med innan? Har för mig att det är fusk och att låten tyvär måste diskas 😆

Bert skulle bli riktigt sur, och det känns som jag tänker ta Berts roll i denna lilla melodifestival! 😎

/MissBert

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar tidigt va grahn. hehe 😄

Det där kan annars var en jingel till det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

några dager senare......Bara man slipper tonartshöjning, jag skulle känna mig som Pernilla W då. Sen måste det ha ett namn som inte liknar melodi...usch

nu sa jag nästan det, vet inte vad som är värst, bli ertappad dricka mjölk eller bli förväxlad med en schlagerartist.

Rock´n Roll

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på tidningen nej. Egentligen väldigt logiskt namn på den här festivalen :rolleyes:😄

Link to comment
Dela på andra sajter

This domain name, "musiktavlingistudiomagasinetsmusikforum.nu", may still be available for registration!

Jag tycker vi registerar det! 🙂....

Nej, allvarligt, min röst går på Studiofestival.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...