Jump to content
Annons

Vi gör en egen melodifestival!


®offe

Recommended Posts

Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Håller med Neko. Vad kan Olsberg och co ha hittat på åt oss?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pöjkarna måste kanske jobba på tidningen mellan varven.

vi kan hitta på egna regler:

1. truddilutten får inte ha släppts på singel i Burma.

2. måste innehålla minst 1(ett) fel / fela.

3. skall kunna uppspelas baklänges på söndagar (omvänt lappslag?)

osv...

😎

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte ojjandet om Stim. Kan det helt enkelt inte vara ett kriterium för den eventuella tävlingen att låten skall "släppas fri". Eller har folk här svårt att "ge bort" ett par timmar av sin egen kreativitet och syn på musik? Det handlar väl ändå bara om en kul grej, inte om att man ska tjäna pengar och få skivkontrakt och bli bästis med Skara-Bert?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte vi som krånglar. Det är stim, och är det inte stim så är det då ett krav(?) från tidningens sida att skapa ett avtal med varje enskild artist, som det står i tråden jag länkade till för någon sida sedan. Hur detta funkar när man skänker bort låtar vet jag inte. Men sannolikt måste medgivande ges för att släppa en låt fri, vilket kanske måste göras individuellt.

Jag vet inte mycket mer om detta än såhär, men eftersom vi inte får ha med demos på skivan, så låter bidrag till tävlingar ungefär lika osannolikt, så vi skall väl inte ha allt för höga förhoppningar. Om det sedan skulle visa sig så att det går, då är jag givetvis mycket glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl ha öråd och rösta hem alla dåliga bidrag! Kanske ett särskilt forum för pakt-diskussioner oxå! Programledare - jag hörde att Adam Alsing har en lucka i sina bokningar mellan April 2004 och Februari 2005, så han kan säkert ställa upp...

Nä skämt åsido - kanonidé detta! Jag vill absolut vara med!

Extraidé - kan vi inte ha en fixed tonart och en fixed bpm också så vi kan klippa ihop alla finalisterna till ett fantastiskt smoargaasboard i slutändan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men som sagt, först måste vi ha ett bra namn, för heter den "melodifestival" MÅSTE det vara tonhöjning på slutet 😄

Sauutan..VA TUNGT ROFFE... 🙂😄:D

Tonhöjning är kung... o bara veva loss som en tok....

Gott mos

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!

Mera hyllningar.

Man trodde man skulle suga hårigt, å iställe rular man mega... 😄

Nu byter jag namn!

/Bert-®offe

Ps modsen; känn trycket öka.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste modsen hålla i tävlingen...Kan inte du, Roffe, eller någon annan företagsam person ta tag i saken eller är det ingen som vill vara lekledare eftersom alla vill vara med själva? ( så är det i mitt fall iaf 😄 ) Har vi egentligen kommit fram till hur allt ska fungera, med röstning och uppladdning av låtar etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Exaktamente Neko!

Risken/möjligheten till att det blir nå't riktigt bra föreligger när modsen tar ton!

Ju längre vi får vänta desto roligare tävling blir det! 😎

...den som väntar på nåt gott......

 

 

....väntar alltid för länge......

 

 

Edit: varför blev det sån skit när jag skulle spexa till det och byta stil å färg tro?

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Du måste alltid stänga taggen med att sätta snedsträck. Typ såhär [/color] för färg.

 

Och såhär för font o.s.v. [/font] efter varje mening eller ord som du vill påverka.

Hajjar du?

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Varför inte bara göra "klassiskmusik tävlingen" till del 1 i Studiofestivalen? Verkar ju ändå inte som om det finns några moderatorer som är aktiva och angagerade i denna grej. Har knappt sett några moderatorer alls på detta forum men tack och lov sköter sig alla medlemmar så att moderatorer ändå bara blir överflödiga. Nåja, här är länken till klassiskmusik tävlingen:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1430&hl=klassisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag gillar temat... 😳 Då får nästa bli något bredare... Det där var nästan lite väl smalt.

Men är det inte bra att alla har samma vilkor?

Hade man fått göra nåt i sin egna stil så hade antagligen den som gör afrikansk charleston med calypso influenser inte ligga högt upp på listan hur bra proddad den än skulle vara... det blir för subjektivt röstande då..

Men Del2 kan du vara lekledare då för Neko! om du har lust, så kan du välja tävling 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...