Jump to content
Annons

Mixare sökes till som kommer släppas på 7" vinyl & digitaldownlaod


Paarse

Recommended Posts

Hej, jag har inte riktigt förstått det här med hur man kommer i kontakt med en mixare och tycker det känns riktigt svårt, jag till och med får lite ångest när jag tänker på om jag inte skulle bli nöjd med vad den mixare jag väljer åstadkommer. Men jag ska försöka lägga dessa tankar åt sidan så att jag istället kan hitta någon som gör mig otroligt nöjd.

Men var hittar jag dom? På detta forum?

Jag tänker iaf börja med att "annonsera" här i forumet.

Det jag söker just nu är en person som ska hjälpa mig mixa lite låtar till min EP, 3-5 stycken.

Om jag blir väldigt nöjd med EPn är chansen väldigt stor att samma person får mixa mitt "debut" album senare i tiden också (detta kanske är mer lockande för mig än för er om jag blir nöjd) .

Jag har nu försökt spara undan lite pengar till en budget för detta, men det är svårt i dessa tider men en liten slant har jag fått ihop.

Mixare som tar 5000:-/dag eller ens 4000:-/dag går bort

(Observera jag INTE säger att projektet inte får gå på 4000 eller 5000 utan att med dom priserna kommer jag inte ha råd att betala för ens 2 dagar).

Men ni andra får väldigt gärna kontakta mig med "priser" och tidigare material.

Min musik tycker jag känns väldigt spännande och jag hoppas ni håller med, meniga förstår att jag säkert inte hade känt samma sak om det inte var jag som skapat musiken. Om ni vill ha smakprov kan ni få det men det tar vi i PM eller mail.

Jag har alltid varit dålig på att beskriva och att försöka placera musiken i en genre, och jag tycker inte det liknar någonting annat men jag kan väl säga att det handlar om någon form av rock(smått dans/nu-disco). Det låter lite som nya Kent, fast ändå helt olikt och det är på sång på engelska inte på svenska.

Det är viktigt för mig att det är viktigt för er att jag blir nöjd. Att ni gärna diskuterar olika saker med mig länge hellre än att försöka få allting överstökat et c men det är kanske ganska självklart.

Det är första gången jag anlitar någon att mixa min musik och jag hoppas ni har förståelse för att jag inte vet hur allting går till.

Tanken är att EPn ska släppas på en 7" vinyl (mastring för vinyl kommer ske på ett företag som sköter sådant och det är inget ni behöver tänka på), troligtvis i färg. "Överblivna låtar" kommer troligtvis släppas digitalt tillsammans med EPn.

Nu postar jag detta så att jag får det sagt.

Skicka PM!

Mvh

Fredrik / Paarse Paraplu

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Mitt första tips är att du kontaktar en mixare om mixat plattor du gillar och hör vad han eller hon tar i betalning.

Själv mixar jag musik, och erbjuder alltid en första mix gratis för att man ska få se om jag passar som mixare till ens projekt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...