Jump to content
Annons

Polarpriset till Björk


D Vibe

Recommended Posts

Annons

Därom tvista de lärde...

För mig är Björk väldigt annorlunda typ....men kul att du tycker att rätt artist vann:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa hon har gjort är den där UNPLUGGED-konserten som tv sänt. Den var grym! Spelade in den på VHS vill jag minnas, hade ingen dvd-recorder då det begav sig.

I övrigt har jag inte en enda skiva med henne. Men just den konserten var fascinerande, med alla dessa udda instrument.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju iof tycka att såna priser borde gå till de som verkligen ändrat musikhistorien och för mig har alltid björk varit nån random kuf som har vart allmänt svår... Men jag är inte så objektiv, jag kanske bara inte tycker att hon har gjort ett sånt avtryck i musikvärlden för att få ett sånt här pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Glöm inte bort Ennio Morricone som också vann.

Det glöms inte, men personligen är det ingen som lämnat mig något speciellt intryck eftersom jag inte kände till honom innan Polarpriset.

Möjligt att han har gjort filmmusik som jag diggat rejält dock, utan att veta att det är han...

Edit: Blev visst ett syftningsfel där...

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Det glöms inte, men personligen är det ingen som lämnat något speciellt intryck eftersom jag inte kände till honom innan Polarpriset.

Möjligt att han har gjort filmmusik som jag diggat rejält dock, utan att veta att det är han...

Du menar att om du personligen inte har hört något om/från en specifik artist/kompositör så har denne inte lämnat något anmärkningsvärt avtryck i musikhistorien efter sig??

Det var modigt sagt! Jag som jobbat som musiklärare i tio år skulle aldrig hävda något liknande:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att om du personligen inte har hört något om/från en specifik artist/kompositör så har denne inte lämnat något anmärkningsvärt avtryck i musikhistorien efter sig??

Det var modigt sagt! Jag som jobbat som musiklärare i tio år skulle aldrig hävda något liknande:)

Absolut inte. Det var inte meningen att det skulle tolkas så. Det jag menade var att jag personligen inte fått något intryck av honom. Det har inget med Polarpriset eller andras erfarenheter att göra.

Anledningen till att jag startade topicen var egentligen för att jag tycker att Björk är en oerhört vass kompositör och producent, och som borde uppmärksammas mer än vad hon gör, inte att det var just Polarpriset hon vann 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att om du personligen inte har hört något om/från en specifik artist/kompositör så har denne inte lämnat något anmärkningsvärt avtryck i musikhistorien efter sig??

Det var modigt sagt! Jag som jobbat som musiklärare i tio år skulle aldrig hävda något liknande:)

Det är väl skillnad på avtryck och intryck... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med musikpris är alltid svårt för att det kommer alltid att finnas de som hävdar att varför fick inte han eller hon det i stället. Ungefär som med Litteraturpris.

Tycker dock att dom fick till det bra iår. Det Morricone har inneburit för filmmusiken är oomtvistligt. Då det gäller Björk så tycker jag att det är mycket rimligt också. Som någon sa hon finns med som influens på var och varanan MySpace-sida. Hon är dessutom en kvinnlig konstnär som har gjort oerhört mycket för att överbrygga klyftan mellan populärmusik och avantgarde. Dessutom är hon intressant fortfarande i den mån att hon har en aktiv kariär till skilnad från tex. Led Zeppelin eller Pink Floyd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kraftverk har väll redan fått priset?

Okej, bra 🙂.

Så lite koll har jag på Polarpriset. Fast det finns väl fler priser de kan få? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...