Jump to content
Annons

Röstning || StudioFestival #32 || - Rösta fram den BÄSTA 80-talslåten


fender__

Recommended Posts

Annons
  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Detta skötte du bra fender!

Synd att vi inte fick ihop en bättre placering med din låt...folk härute är okunniga, muahaha!

Jag fick ett silver med therocker så lite nöjd är jag, plus att det var kul som vanligt, sedan var 80-talet en stor bra period, bara musikpoliser och credkungar som inte vill erkänna det!

Puss på er! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skötte du bra fender!

Synd att vi inte fick ihop en bättre placering med din låt...folk härute är okunniga, muahaha!

Jag fick ett silver med therocker så lite nöjd är jag, plus att det var kul som vanligt, sedan var 80-talet en stor bra period, bara musikpoliser och credkungar som inte vill erkänna det!

Puss på er! 😄

Jag skyller allt på mixningen och mastringen 😉.. Så okunnig som man är inom området så är det itne konstigt att den kom på 14:e plats eller vad det var! Många tyckte också att just mixningen var för dålig! Men din sång var lika populär som vanligt!! 😛 Sen tyckte jag inte det lät så mycket 80-tal om man jämför med de andra bidragen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skyller allt på mixningen och mastringen 😄.. Så okunnig som man är inom området så är det itne konstigt att den kom på 14:e plats eller vad det var! Många tyckte också att just mixningen var för dålig! Men din sång var lika populär som vanligt!! 😉 Sen tyckte jag inte det lät så mycket 80-tal om man jämför med de andra bidragen!!

Kan hålla med om att mixen kändes lite väl tunn, MEN, jag tycker det var den "bästa" låten (även om den kanske inte var mest 80 tal).

(i alla fall för mig).

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att mixen kändes lite väl tunn, MEN, jag tycker det var den "bästa" låten (även om den kanske inte var mest 80 tal).

(i alla fall för mig).

Cheers!

Kul å höra 😄 Tack! Ska ta tag i mixningen nu under sommaren! Förhandbeställde studio forums mixskola eller vad den hette som kommer ut 22 juni 😉 Hoppas den hjälper..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul å höra 😄 Tack! Ska ta tag i mixningen nu under sommaren! Förhandbeställde studio forums mixskola eller vad den hette som kommer ut 22 juni 😉 Hoppas den hjälper..

DEN hoppas jag med på! Så NÄSTA festival, då djävlar .... ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

F

För dåliga yttre förutsättningar! Vi hade behövt lite Waves pluggar med för att kunna göra bra ifrån oss 😛

Precis det är nöd-esset att ta fram när man ännu en gång står där totalt förödmjukad ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo! 😛

Jag håller själv på med en 80s rock låt, försöker hitta det dära typiska 80 soundet. Vore grymt kul att höra dessa bidrag och få lite inspiration. Länken i första inlägget fungerar ej, finns låtarna någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 år senare...
On 2010-05-28 at 09:56, slejnard said:

Grattis doktorn! En fin bit det där 😄 Valles låtar var rätt bra också. Ptjaaa alla var bra!

 

Lite bakgrund till Belinda som jag ligger bakom.

Bläddrade genom presets till trummaskinen och fastnade för en takt som lät snarlik en gammal dänga från 80-talet som också innehöll ett tjejnamn..

Takten fick gå runt i BOSSportan och jag lade 4 elgitarrer och sen över till datorn för mer attiraljer och magra syntmattor. Tror det ligger en 8 sångspår på sina ställen 🙂.

Tanken var att få det statiskt och lite okänsligt som det kunde vara. Texten innehåller massor med klyschor (likaså ackordsföljden) och hon jag tänkte på var en av favoritbrudarna som tonåring även om det kanske inte framgår: Belinda Carlisle.

Riktigt kul att vara med!

Har alldeles nyligen remastrat låten Belinda 😊. Det här var en kul festival minns jag. Ta gärna en lyssning.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...