Jump to content
Annons

Röstning || StudioFestival #32 || - Rösta fram den BÄSTA 80-talslåten


fender__

Recommended Posts

Japp, rätt låt vann. Grattis till vinnaren och övriga i tätstriden!

Mitt bidrag var alltså "1987".

Jag kom efter inskick på att "Blacksnake" hade varit en bättre titel då inspirationen kom till stor del från bandet Whitesnake. Deras dänga "Here I Go Again" har fått funka mer eller mindre som mall för min låt.

"Blacksnake" hade även varit en kul referens till filmen Full Metal Jacket, för de som fattar det... 😑 Den filmen kom för övrigt 1987.

Som befarat drabbades min låt poängmässigt av att sakna sång, speciellt då den är anpassad för verser/refräng.

Men vad gör man? En släpig David Coverdale-röst är inget man snyter fram ur näven hur som helst.

Och om jag hade sjungit själv så hade den kassa sången förmodligen varit det enda som folk kunnat tänka på 😑

Jag valde att inkludera ett längre gitarrsolo för att till viss del dölja avsaknaden av sånginsats, och hoppades charma folk med produktionen och FM-syntharna istället.

Gick väl sådär med tanke på den stenhårda konkurrensen, men skrapade ihop några poäng i alla fall.

Nu får jag skaffa en ny profilbild där det står typ "Kass placering i studiofestival #32" istället. 90-talstema nästa festival eller?

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jo det var snyggt gjort, och jag gav bara Lucy 3 p ☺️ Absolut ingen taktik i det, lovar!! Föresten vet jag inte om det lockar att anordna en festival mitt i sommaren ?

Surt sa räven, hihihi! 😑😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämnde nån KISS??!! 😑 Jag stod i affären och mitt KISSsensesness förnimmade att någon knapprade in de bokstäverna så jag skyndade mig hit för att läsa. Och mycket riktigt. Så var det.

Hehehe! 😑

Fan vad det vore kul...måste man få ihop nåt va!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Re: KISS-festival

Även om jag direkt skulle skriva bidrag och delta så tror jag inte riktigt på en sådan festival. Det finns liksom ingen KISS-"musik" att associera med. Möjligtvis skulle man kunna köra på temat "mest-lik-utan-att-vara-stöld" (ett tema jag faktiskt — om än under ironins tecken — har föreslagit ett par gånger), men då finns det ju andra grupper/artister med mer karaktär i musiken än vad KISS någonsin har haft och kommer att ha.

KISS är inget speciellt om man tänker efter — musikaliskt (eller instrumentaliskt) sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med inte Kiss, Valles förslag "Möjligtvis skulle man kunna köra på temat "mest-lik-utan-att-vara-stöld tema"

låter intressant.

Ska man avslöja originalet då, så att det finns något at jämföra med vid röstningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Re: KISS-festival

Även om jag direkt skulle skriva bidrag och delta så tror jag inte riktigt på en sådan festival. Det finns liksom ingen KISS-"musik" att associera med. Möjligtvis skulle man kunna köra på temat "mest-lik-utan-att-vara-stöld" (ett tema jag faktiskt — om än under ironins tecken — har föreslagit ett par gånger), men då finns det ju andra grupper/artister med mer karaktär i musiken än vad KISS någonsin har haft och kommer att ha.

KISS är inget speciellt om man tänker efter — musikaliskt (eller instrumentaliskt) sett.

Bara skojar...vi har ju haft en hel del rock nu.

Men att KISS-musik inte har karaktär...jo, det är ju helt uppenbart, så fort du sladdar åt deras mera klassiska manér så skriker folk, det låter KISS.

Samma kommentarer om Ace solon.

Som du vet så har jag ju ett par låtar härute som inte är stöld och dom flesta "skriker" KISS...men inte alla, hur kan det komma sig.

Nä fan Valle, nu går du bums och biktar dig annars ska du få se på fan...hehe! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinnaren! 🙂

Inte Kiss bara. Det finns få grupper som jag respekterar mindre. Bara en massa utanpå, inget inuti.

Jag håller med...manmåste lyssna på dom! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med inte Kiss, Valles förslag "Möjligtvis skulle man kunna köra på temat "mest-lik-utan-att-vara-stöld tema"

låter intressant.

Vi får inte göra covers, hur tänkte du nu!? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med inte Kiss, Valles förslag "Möjligtvis skulle man kunna köra på temat "mest-lik-utan-att-vara-stöld tema"

låter intressant.

Ok, nu förstod jag...man kan ta vem man vill...oj, fredagstrött...inte arg Hellfog! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man avslöja originalet då, så att det finns något at jämföra med vid röstningen?

Precis, alla tävlar i egen kategori!

Kan se framför mig hur du ser ut som AVATAREN, hehe LYSANDE bild! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man avslöja originalet då, så att det finns något at jämföra med vid röstningen?

Kanske såhär:

JAG VET:

Man skriver och producerar en låt som är så nära ett plagiat som möjligt, men utan att det uppenbarligen bryter mot lag, moral och heder.

Man röstar inte i poäng utan i procent 0 - 100% om 10-intervall; ju lägre medeltal (summa % delat med antal lämnade röster) desto självständigare blir låten och därför en loser-låt. Ju högre medeltal desto större chans att koras som vinnare. Medeltalet får dock aldrig överstiga 90%, då den nivån ska anse motsvara medveten och hänsynslös låtstöld vilket för deltagaren ska medföra diskvalificering samt därefter omedelbar polisanmälan.

dance.gif

Förresten, det där fotot... Du passar bättre i skägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, det där fotot... Du passar bättre i skägg.

Tack!

Ingen anledning att ta bort det med andra ord.

Som vanligt är det inte personen på bilden som har skrivit brevet.

Mannen i vovsing-dräkt heter Nick Cave.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...