Jump to content
Annons

Orgel plug till Till en gammal g4?


Jaker

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)
Jag har kört native instrument B4 orgeln på g4. Den låter dessutom svinbra!

Man undrar varför de har lagt ner den produkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har kontakt så kan jag rekommendera det här:

http://www.tonehammer.com/?p=1463

Det är samplingar så du har inte samma möjlighet att skruva till ljuden som med B4 men ljuden som är med här är helt underbara. Det är en samplad kyrkorgel men jag använder den i mina pop produktioner. Det finn dessutom med bells i paketet.

Det är ju inte direkt en hammond så om det är det du är ute efter får du leta vidare men jag älskar de här ljuden.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Om jag fattat det rätt så finns den inte som egen VSTi längre, men däremot ingår den väl i Kontakt numer? Men då i samplad version.

Samplad b4 har de haft länge i kontakt. Helt idiotiskt. Om man nu samplar så kan de väl sampla en riktigt b3. Grejen med b4 är att den svarar

på reglage om du har en bra midi kontroller. Men någonstans i b4 är det samplingar så det kanske går men jag kan inte hitta något i min kontakt med ljuden

från NI.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara visa lite vad jag menade. lyssna på den här

Det finns sådana ljud som jag gillar mycket men det är ju som sagt lite speciellt. B4 är nog ett bättre val om du vill ha ett mer vanligt ljud (jag menar inte vanligt som en dålig sak)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckades tanka en gammal version av Native instruments bundle Komplete 4. Där finns b4 II. Överallt där jag letat på nätet står det att det ska funka med osx 10.3.x och PT 6.4.

jag får igång alla program på min g5:a (här har jag iofs inga inspelningsmöjligheter körde bara igång det för att se om allt va okej och för att bekanta mig med funktionerna)

Glad i hågen slängde jag ner allt på den externa hårddisken och trampade bort till studion/replokalen, Installerade allt på g4an allt såg ut exakt som på g5an. Allt installeras men när man trycker på ikonen studsar den till och sen händer inget. Kan inte hitta något i pro tools heller.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför det inte funkar! Någon apple mogul därute som kan upplysa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...