Jump to content
Annons

Keyboarden slutar funka med Live efter några minuter...


Elephanttea

Recommended Posts

det kan ha att göra med kylskåpet, som är i samma rum.

när den börjar låta, då får jag ett ljudmeddelande från Windows 7, en sån där "USB-enhet frånkopplad".

och då slutar min M-Audio Keystation Pro 88 att kommunicera med Live.

Jag stänger av Live, startar om den, och då fungerar det. tills det slutar fungera igen.

har provat använda en adapter som strömförsörjning för keyboarden, men det har inte varit någon skillnad.

några idéer?

btw, Live Suite 8 är fantastisk. börjat med det idag, man kommer in i det snabbt, och det är roligt med nytänkande, stor skillnad mot Cubase och Logic... påstår inte att det är bätre, bara stor skillnad.

tack i förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

gjorde det nu. fungerade tills kylskåpet börjar låta.

då får jag direkt det där ljud-meddelandet från Windows 7 och keyboarden slutar kommunicera med Live.

stänger av Live, startar om den, och allting fungerar igen.

har hört om el-stabilisatorer... som gör att el-strömmen blir mer stabil, men jag vet inte om det skulle lösa problemet. någon där ute som vet om man ska investera i en sådan? och var man får tag på de...?

Link to comment
Dela på andra sajter

gjorde det nu. fungerade tills kylskåpet börjar låta.

då får jag direkt det där ljud-meddelandet från Windows 7 och keyboarden slutar kommunicera med Live.

stänger av Live, startar om den, och allting fungerar igen.

har hört om el-stabilisatorer... som gör att el-strömmen blir mer stabil, men jag vet inte om det skulle lösa problemet. någon där ute som vet om man ska investera i en sådan? och var man får tag på de...?

den ska inte göra ljud med kylskåpet 🙂

hehe nej men vad får du din ström ifrån, datorn eller ett eget jack?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
bytte eluttag till en eluttag som är kopplad till en annan propp än den som kylskåpet var i: problemet löst.

Live är F.A.N.T.A.S.T.I.S.K.T.

förstår inte att inte fler kör på den, eller går över till Live från Cubase.

Det är ju mest smaksak, är man insatt i cubase kan man lika gärna fortsätta med det, fast behöver man "Live" möjligheter är ju Live det bästa 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...