Jump to content
Annons

Vilken CPU, P4 N-wood el Prescott ?


Wille

Recommended Posts

Hej!

Jag skall snarast bygga en ny PC, är det någon som har koll på vilken cpu som är bäst ?

jag skall ha P4 2.8, men vilken modell ? Northwood 512kb el Prescott 1mb cache ?

Verkar som dom ligger i samma prisklass, varför? prescotten bör väl vara bättre eller??

hjälp snälla 😮

Mvh / Starion 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man läser på http://www.tomshardware.com , så verkar Prescott i princip vara en överflödig produkt som bara har kommit till för att lura folk att köpa det "senaste" i väntan på att deras nya line släpps efter CeBIT...

Minimal skillnad jämfört med Northwood i prestanda, så eftersom Nothwood troligen blir billigare när Prescott nu har kommit, så verkar det vara ett bättre val med Northwood.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för info! Jag skall nog köpa ganska omgående (idag kanske) så jag vet inte vad det blir, både Nortwood och Prescott hadde exakt samma pris på den shop jag handlar på så kanske det då är bättre att välöja en Prescott? läste någonting här på forumet att Prescott var sämre på vissa saker? har för mig att det var du som skrev det Clas? hur som helst, tack för hjälpen 😮

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs igenom Toms Hardware's tester, så hittar du skillnaderna. I vissa av testerna var Prescott sämre än Northwood - trots nyare teknik och större cache...

Är det samma pris, så skulle jag nog köpa Prescott eftersom den är nyare, men motsvarande Northwood borde egentligen vara billigare... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...