Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Ofta nÀr vi pratar om trumpluggar hÀr pÄ forumet sÄ tas det upp vÀldigt mycket om AD och SD, men sÀllan om Steven Slate drums. Första frÄgan Àr ju varför? Har lyssnat mycket pÄ de samples som finns och börjar bli sugen pÄ detta. Sitter idag med SD 2.0 och kÀnner att det har för mycket karaktÀr över sig i rummen och att trummorna kÀnns lite platta. Har hela tiden tÀnkt att det Àr mina kunskaper som gör det, men nÀr man lyssnar pÄ toontracks hemsida pÄ de ljudklipp de har sÄ upplever jag dem lika dÀr. Steven slate drums upplever jag har det dÀr tydliga punchet i sig för moderna rock musik utan att de kÀnns platta och livlösa, samt upplever jag dem som mindre karaktÀristiska.

NÄgon som sitter med Steven slate och kan ge sitt utlÄtande och kanske har lÄtar upplagda med dessa ljud.

MVH

Anders

Annons
Postat

Slate drums Àr redan sönderkranade Ät dig som kund som eftersöker ett visst trumsound.

Och det Àr hans koncept. Att slÀppa redan fÀrdigkranade ljud. Dyrt och typ dÄligt!

Och det sĂ€msta med det att ALLA anvĂ€nder det och ALLA hör att det Ă€r slate drums. FĂ„niga ÖmericĂ€n dudes!

Postat (redigerat)
Slate drums Àr redan sönderkranade Ät dig som kund som eftersöker ett visst trumsound.

Och det Àr hans koncept. Att slÀppa redan fÀrdigkranade ljud. Dyrt och typ dÄligt!

Och det sĂ€msta med det att ALLA anvĂ€nder det och ALLA hör att det Ă€r slate drums. FĂ„niga ÖmericĂ€n dudes!

Aha, sĂ„ ljuden gĂ„r inte att fĂ„ oprocesserade? (hur nu f-n det stavas) 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)
Aha, sĂ„ ljuden gĂ„r inte att fĂ„ oprocesserade? (hur nu f-n det stavas) 🙂

MVH

Anders

Nej det tror jag inte! Men dom har tydligen riktigt bra support. Bara maila och frÄga om man eftersöker ett visst trumljud sÄ fÄr du svar direkt hur du ska gÄ tillvÀga! EQ's, Compressorer och FX's

Fast jag vet inte om det Àr sÄ dÀr bra?

En platta som jag VET att det Àr inspelat (triggat) med slate drums, http://www.myspace.com/misconduct Lyssna pÄ Closer!

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Nej det tror jag inte! Men dom har tydligen riktigt bra support. Bara maila och frÄga om man eftersöker ett visst trumljud sÄ fÄr du svar direkt hur du ska gÄ tillvÀga! EQ's, Compressorer och FX's

Fast jag vet inte om det Àr sÄ dÀr bra?

En platta som jag VET att det Àr inspelat (triggat) med slate drums, http://www.myspace.com/misconduct Lyssna pÄ Closer!

Hm....man blir ju lite skeptisk, samtidigt sĂ„ kan man ju aldrig fĂ„ för mĂ„nga trumpluggar egentligen 🙂

Lite kul det dĂ€r du sĂ€ger med att man kan maila och fĂ„ veta hur man ska fĂ„ fram ett vistt sound-----vart tog den egna utforskarglĂ€djen vĂ€gen? 😄

Dock tycker jag pĂ„ det bandet du lĂ€nkade till och Ă€ven det jag hört av samplingarna att dessa pluggar lĂ„ter lite mer 3d Ă€n vad SD och AD gör Ă€ven nĂ€r det Ă€r komprimerat. SvĂ„rt att förklara vad jag hör 🙁

Sedan kommer man nog kÀnna igen dessa trummor överallt om man sitter med dem, precis som med SD2.

MVH

Anders

Postat

Har inte hela paketet utan har bara "rĂ„kat" komma över ett av trumseten som samplingar och jag tycker att det lĂ„ter fantastiskt. Ljuden Ă€r fĂ€rdiga för att man lĂ€tt ska kunna fĂ„ ett fett sound pĂ„ trummorna. Jag har inget emot det och fetare trumljud finns nog inte. 🙂 Sopar mattan med skrĂ€p som EZ drummer. Har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa lite-versionen.

Har en kompis som producerar mÄnga band och jag Àr ganska sÀker pÄ att han anvÀnder Steven Slate drums genom trigg. Du kan ju lyssna pÄ nÄgra av hans produktioner hÀr:

http://www.myspace.com/themyoh (han spelar för övrigt i det hÀr bandet, killen till höger)

http://www.myspace.com/savingjoshua

http://www.myspace.com/opnothing

Postat
Har inte hela paketet utan har bara "rĂ„kat" komma över ett av trumseten som samplingar och jag tycker att det lĂ„ter fantastiskt. Ljuden Ă€r fĂ€rdiga för att man lĂ€tt ska kunna fĂ„ ett fett sound pĂ„ trummorna. Jag har inget emot det och fetare trumljud finns nog inte. 🙂 Sopar mattan med skrĂ€p som EZ drummer. Har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa lite-versionen.

Har en kompis som producerar mÄnga band och jag Àr ganska sÀker pÄ att han anvÀnder Steven Slate drums genom trigg. Du kan ju lyssna pÄ nÄgra av hans produktioner hÀr:

http://www.myspace.com/themyoh (han spelar för övrigt i det hÀr bandet, killen till höger)

http://www.myspace.com/savingjoshua

http://www.myspace.com/opnothing

Det lĂ„ter ju vĂ€ldigt amerikanskt om det, och det Ă€r inte mig emot dĂ„ jag gillar det soundet 😄 Äh, ska fundera lie till, men det blir nog f-n ett köp. MEn jag slĂ„r nog till pĂ„ fullversionen direkt i sĂ„ fall sĂ„ man inte Ă„ngrar sig efterĂ„t 🙁

MVH

Anders

Postat

Hopp, jag som anvÀndare fÄr vÀl hoppa in hÀr dÄ, lyssna pÄ mina lÄtar som jag lagt in hÀr, dom Àr

via drumagog triggade till ssd, jag blandar typ virvlar för att fÄ det ljud jag vill och Àven equa och komprimerar

som jag vill ha dom. Om mitt lÄter skit sÄ... aight, tycker inte mina trummor lÄter som andras

... Jag har haft ez och dom kitten Ä tycker dom lÄter plast.

Postat

Ju mer jag hör av dessa trummor detso mer kÀnns det som om de skulle vara ett bra komplement. BÀst tror jag blir att anvÀvda dem tillsammans med riktiga cymbaler dÄ jag inte tycker dessa nÄr hela vÀgen fram i de samplingar jag hört dÀr jag vet det bara Àr pluggen jag hör.

MVH

Anders

Postat

Jag Àger 1.5 versionen

De fungerar perfekt om du blandar Slate med andra samples / riktig virvel. Dock som nÄgon skrev sÄ anvÀnder varenda kotte samplingarna och det Àr trÄkigt. Men de hÄller hög standard helt klart.

Postat

Jag har slate drums.

lÄter skitbra tycker jag.

Fördelen Àr att man Àven fÄr med gog filer för drumagog.

Postat

Innan nÄgon köper Slate Drums sÄ tÀnk pÄ att om nÄgra veckor sÄ slÀpper hans nya bolag Slate Digital, Trigger som Àr ett program ungefÀr som Drumagog, men som ska vara bÀttre. (Om man nu ska tro all hype frÄn Slate sjÀlv...) Om man köper det fullstora paketet fÄr man med alla samplingarna frÄn Slate Drums Platinum för samma pris plus Trigger programmet. Jag personligen kommer alla gÄnger vÀnta med köp tills det blir slÀppt...

Postat (redigerat)
Innan nÄgon köper Slate Drums sÄ tÀnk pÄ att om nÄgra veckor sÄ slÀpper hans nya bolag Slate Digital, Trigger som Àr ett program ungefÀr som Drumagog, men som ska vara bÀttre. (Om man nu ska tro all hype frÄn Slate sjÀlv...) Om man köper det fullstora paketet fÄr man med alla samplingarna frÄn Slate Drums Platinum för samma pris plus Trigger programmet. Jag personligen kommer alla gÄnger vÀnta med köp tills det blir slÀppt...

Kanontips! Tack!

EDIT: NĂ€r jag lĂ€ser om trigger sĂ„ stĂ„r det ine nĂ„got om att slate drums ingĂ„r, bara att samplingarna ingĂ„r. Inte sjĂ€lva mjukvaran som triggas via midi. Är det verkligen hela programet som följer med +trigger

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Du tĂ€nker pĂ„ SSD spelaren? Nej den följer inte med sĂ„ vitt jag vet, Trigger Ă€r ju samma grej som Drumagog, Aptrigga etc, kanon nĂ€r man spelat in trummor och vill ersĂ€tta eller komplettera nĂ„got ljud tex kaggarna. Det som ingĂ„r Ă€r alla samplingar som ingĂ„r i det gamla paketet Steven Slate Drums och sen Trigger. FrĂ„gan Ă€r vĂ€l om Trigger inte funkar att trigga med Digital set eller genom midi (keyboard etc)? Jag kommer bara anvĂ€nda det till att ersĂ€tta nĂ„gra trummor hĂ€r och dĂ€r, eller snarare blanda med redan inspelade akustiska trummor, sĂ„ för mig Ă€r det perfekt att kunna dumpa Aptrigga 2 i nĂ€rmsta sjö! 🙂

SÄ hÀr ser Trigger pluggen ut:

Trigger.jpg

Postat
Du tĂ€nker pĂ„ SSD spelaren? Nej den följer inte med sĂ„ vitt jag vet, Trigger Ă€r ju samma grej som Drumagog, Aptrigga etc, kanon nĂ€r man spelat in trummor och vill ersĂ€tta eller komplettera nĂ„got ljud tex kaggarna. Det som ingĂ„r Ă€r alla samplingar som ingĂ„r i det gamla paketet Steven Slate Drums och sen Trigger. FrĂ„gan Ă€r vĂ€l om Trigger inte funkar att trigga med Digital set eller genom midi (keyboard etc)? Jag kommer bara anvĂ€nda det till att ersĂ€tta nĂ„gra trummor hĂ€r och dĂ€r, eller snarare blanda med redan inspelade akustiska trummor, sĂ„ för mig Ă€r det perfekt att kunna dumpa Aptrigga 2 i nĂ€rmsta sjö! 🙂

SÄ hÀr ser Trigger pluggen ut:

Trigger.jpg

Jo, fast det har jag redan program för, sÄ det va om det va bonus det va intressant för mig. För min del handlar det mycket om komplement till SD2, Strike osv...

Men man kanske ska vÀnta lite iaf för att se vad som hÀnder.

MVH

Anders

Postat

SjÀlva programmet Àr ju Kontaktplayer som Àr gratis.

Kanontips! Tack!

EDIT: NĂ€r jag lĂ€ser om trigger sĂ„ stĂ„r det ine nĂ„got om att slate drums ingĂ„r, bara att samplingarna ingĂ„r. Inte sjĂ€lva mjukvaran som triggas via midi. Är det verkligen hela programet som följer med +trigger

MVH

Anders

Postat
SjÀlva programmet Àr ju Kontaktplayer som Àr gratis.

Aha, okej, sĂ„ det Ă€r inte ett eget program som SD2 och sĂ„ dĂ„ 😄 Det lĂ„ter ju kanon! FĂ„r dock se om det blir köp nu snart dĂ„ bilj-veln pajade nyss nĂ€r jag skulle handla lite kĂ€k. MĂ„ste kolla upp den först nu 😄

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Aj sÄnt Àr surt. NÀ men som sagt man fÄr samplingarna i wav, gog och nrk tror jag. Jag har iaf 4st dvds, fast tvÄ av dom

var nog förra versionen kanske. Men ja, det medföljer kontaktplayer fast den Àr gammal, tror det Àr 2an eller 3an, jag kör ju hela

tiden med senaste kontaktplayer frÄn native.

Edit: Nrk = kommer inte ihÄg vad formatet i kontakt heter nu... men nÄt sÄnt.

Aha, okej, sĂ„ det Ă€r inte ett eget program som SD2 och sĂ„ dĂ„ 😄 Det lĂ„ter ju kanon! FĂ„r dock se om det blir köp nu snart dĂ„ bilj-veln pajade nyss nĂ€r jag skulle handla lite kĂ€k. MĂ„ste kolla upp den först nu 😄

MVH

Anders

Redigerat av evilrocker
Postat
Aj sÄnt Àr surt. NÀ men som sagt man fÄr samplingarna i wav, gog och nrk tror jag. Jag har iaf 4st dvds, fast tvÄ av dom

var nog förra versionen kanske. Men ja, det medföljer kontaktplayer fast den Àr gammal, tror det Àr 2an eller 3an, jag kör ju hela

tiden med senaste kontaktplayer frÄn native.

Edit: Nrk = kommer inte ihÄg vad formatet i kontakt heter nu... men nÄt sÄnt.

Jag fĂ„r trösta mig med en hĂ€rlig hemmalagad kebabtallrik som jag gör nu 😄 NĂ€, men vi fĂ„r se nĂ€r köpet blir, beror ju lite pĂ„ hur mycket bilen kommer kosta nu. Är en gammal trotjĂ€nare 😄

MVH

Anders

Postat

Har sjÀlv kollat in dessa kit, kÀnner ocksÄ mig vÀldigt sugen pÄ att öppna plÄnboken, gÄr det att anvÀnda Ezplayer Pro för att anvÀnda vissa grooves?

Postat
Har sjÀlv kollat in dessa kit, kÀnner ocksÄ mig vÀldigt sugen pÄ att öppna plÄnboken, gÄr det att anvÀnda Ezplayer Pro för att anvÀnda vissa grooves?

Ja det kan gÄ. Det Àr ju bara midi iallafall. Och skulle det inte funka Àr det ju bara att flytta noterna. Sen Àr det ju frÄga hur velocitysteg Àr mellan EZ och SSD. Men det gÄr ju oxÄ att justera.

Postat

Har för mig att jag brukar sĂ€tta mig vid trumsettet nĂ€r dessa problem uppstĂ„r...och fĂ„r oftast dessutom sĂ€ga Ă„t en kvinna at "kliva av"! 🙂

• 2 veckor senare...
Postat
Nki 😛

Ang trigger sÄ finns det ingen information om ljuden kommer i Nki formatet sÄ man kan anvÀnda sig av kontakt player. NÄgon som vet lite mer om det? Om det inte funkar med kontakt player sÄ Àr det inget jag personligen behöver vÀnta pÄ iaf. Sedan om jag uppfattade det rÀtt sÄ ingÄr inte alla kit frÄn platinum serien i trigger, utan bara nÄgra stycken.

MVH

Anders

Postat

Köpte precis EX-paketet. för 99 USD Àr det jÀkligt prisvÀrt mÄste jag sÀga! sen finns det en massa expansions för 59 USD styck.

De lÄter sÄklart riktigt bra och lÀmpar sig bra Ät de rock-genres dÀr det funkar att bara klicka i en massa midinoter med högsta velocity:P

Cymbalerna var helt klart bĂ€ttre Ă€n vĂ€ntat medans pukor och hihats Ă€r i mitt tycke oanvĂ€ndbara. Tur man har S2 Metal Foundry till det 😄

Postat

Jag anvÀnder SSD, frÀmst för att sÄ mÄnga jÀnkare efterfrÄgar vÄra trumloopar i det formatet. Tycker inte det Àr i nÀrheten av Superior-biblioteken, sÀrskilt inte roundrobin-funktionen pÄ virveln.

Det fungerar kanonbra tillsammans med EZplayer Pro.

Per

Postat
Jag anvÀnder SSD, frÀmst för att sÄ mÄnga jÀnkare efterfrÄgar vÄra trumloopar i det formatet. Tycker inte det Àr i nÀrheten av Superior-biblioteken, sÀrskilt inte roundrobin-funktionen pÄ virveln.

Det fungerar kanonbra tillsammans med EZplayer Pro.

Per

Nu blev jag nyfiken. Vad Àr roundrobin-funktionen?

MVH

Anders

Postat (redigerat)
Nu blev jag nyfiken. Vad Àr roundrobin-funktionen?

MVH

Anders

Kan tÀnka mig att funktionen Àr som den i Battery att den spelar en ny sampling varje gÄng du trycker ned en tangent ( eller miditrigg) som ger en liten tonal skillnad ungefÀr som en trummis aldrig trÀffar pÄ exakt samma stÀlle av skinnet.. Àr det round robin pÄ varje anslagsnivÄ ocksÄ Àr det ju magnifikt

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.