Anders F Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 Hejsan Ofta nÀr vi pratar om trumpluggar hÀr pÄ forumet sÄ tas det upp vÀldigt mycket om AD och SD, men sÀllan om Steven Slate drums. Första frÄgan Àr ju varför? Har lyssnat mycket pÄ de samples som finns och börjar bli sugen pÄ detta. Sitter idag med SD 2.0 och kÀnner att det har för mycket karaktÀr över sig i rummen och att trummorna kÀnns lite platta. Har hela tiden tÀnkt att det Àr mina kunskaper som gör det, men nÀr man lyssnar pÄ toontracks hemsida pÄ de ljudklipp de har sÄ upplever jag dem lika dÀr. Steven slate drums upplever jag har det dÀr tydliga punchet i sig för moderna rock musik utan att de kÀnns platta och livlösa, samt upplever jag dem som mindre karaktÀristiska. NÄgon som sitter med Steven slate och kan ge sitt utlÄtande och kanske har lÄtar upplagda med dessa ljud. MVH Anders
KillwithSkill Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 Slate drums Ă€r redan sönderkranade Ă„t dig som kund som eftersöker ett visst trumsound. Och det Ă€r hans koncept. Att slĂ€ppa redan fĂ€rdigkranade ljud. Dyrt och typ dĂ„ligt! Och det sĂ€msta med det att ALLA anvĂ€nder det och ALLA hör att det Ă€r slate drums. FĂ„niga ĂmericĂ€n dudes!
Anders F Postat 3 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 3 april 2010 (redigerat) Slate drums Ă€r redan sönderkranade Ă„t dig som kund som eftersöker ett visst trumsound. Och det Ă€r hans koncept. Att slĂ€ppa redan fĂ€rdigkranade ljud. Dyrt och typ dĂ„ligt! Och det sĂ€msta med det att ALLA anvĂ€nder det och ALLA hör att det Ă€r slate drums. FĂ„niga ĂmericĂ€n dudes! Aha, sĂ„ ljuden gĂ„r inte att fĂ„ oprocesserade? (hur nu f-n det stavas) đ MVH Anders Redigerat 3 april 2010 av Gizmozis
KillwithSkill Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 (redigerat) Aha, sĂ„ ljuden gĂ„r inte att fĂ„ oprocesserade? (hur nu f-n det stavas) đ MVH Anders Nej det tror jag inte! Men dom har tydligen riktigt bra support. Bara maila och frĂ„ga om man eftersöker ett visst trumljud sĂ„ fĂ„r du svar direkt hur du ska gĂ„ tillvĂ€ga! EQ's, Compressorer och FX's Fast jag vet inte om det Ă€r sĂ„ dĂ€r bra? En platta som jag VET att det Ă€r inspelat (triggat) med slate drums, http://www.myspace.com/misconduct Lyssna pĂ„ Closer! Redigerat 3 april 2010 av KillwithSkill
Anders F Postat 3 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 3 april 2010 Nej det tror jag inte! Men dom har tydligen riktigt bra support. Bara maila och frĂ„ga om man eftersöker ett visst trumljud sĂ„ fĂ„r du svar direkt hur du ska gĂ„ tillvĂ€ga! EQ's, Compressorer och FX's Fast jag vet inte om det Ă€r sĂ„ dĂ€r bra? En platta som jag VET att det Ă€r inspelat (triggat) med slate drums, http://www.myspace.com/misconduct Lyssna pĂ„ Closer! Hm....man blir ju lite skeptisk, samtidigt sĂ„ kan man ju aldrig fĂ„ för mĂ„nga trumpluggar egentligen đ Lite kul det dĂ€r du sĂ€ger med att man kan maila och fĂ„ veta hur man ska fĂ„ fram ett vistt sound-----vart tog den egna utforskarglĂ€djen vĂ€gen? đ Dock tycker jag pĂ„ det bandet du lĂ€nkade till och Ă€ven det jag hört av samplingarna att dessa pluggar lĂ„ter lite mer 3d Ă€n vad SD och AD gör Ă€ven nĂ€r det Ă€r komprimerat. SvĂ„rt att förklara vad jag hör đ Sedan kommer man nog kĂ€nna igen dessa trummor överallt om man sitter med dem, precis som med SD2. MVH Anders
Rabieshund Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 Har inte hela paketet utan har bara "rĂ„kat" komma över ett av trumseten som samplingar och jag tycker att det lĂ„ter fantastiskt. Ljuden Ă€r fĂ€rdiga för att man lĂ€tt ska kunna fĂ„ ett fett sound pĂ„ trummorna. Jag har inget emot det och fetare trumljud finns nog inte. đ Sopar mattan med skrĂ€p som EZ drummer. Har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa lite-versionen. Har en kompis som producerar mĂ„nga band och jag Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„ att han anvĂ€nder Steven Slate drums genom trigg. Du kan ju lyssna pĂ„ nĂ„gra av hans produktioner hĂ€r: http://www.myspace.com/themyoh (han spelar för övrigt i det hĂ€r bandet, killen till höger) http://www.myspace.com/savingjoshua http://www.myspace.com/opnothing
Anders F Postat 3 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 3 april 2010 Har inte hela paketet utan har bara "rĂ„kat" komma över ett av trumseten som samplingar och jag tycker att det lĂ„ter fantastiskt. Ljuden Ă€r fĂ€rdiga för att man lĂ€tt ska kunna fĂ„ ett fett sound pĂ„ trummorna. Jag har inget emot det och fetare trumljud finns nog inte. đ Sopar mattan med skrĂ€p som EZ drummer. Har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa lite-versionen. Har en kompis som producerar mĂ„nga band och jag Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„ att han anvĂ€nder Steven Slate drums genom trigg. Du kan ju lyssna pĂ„ nĂ„gra av hans produktioner hĂ€r: http://www.myspace.com/themyoh (han spelar för övrigt i det hĂ€r bandet, killen till höger) http://www.myspace.com/savingjoshua http://www.myspace.com/opnothing Det lĂ„ter ju vĂ€ldigt amerikanskt om det, och det Ă€r inte mig emot dĂ„ jag gillar det soundet đ Ăh, ska fundera lie till, men det blir nog f-n ett köp. MEn jag slĂ„r nog till pĂ„ fullversionen direkt i sĂ„ fall sĂ„ man inte Ă„ngrar sig efterĂ„t đ MVH Anders
evilrocker Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 Hopp, jag som anvÀndare fÄr vÀl hoppa in hÀr dÄ, lyssna pÄ mina lÄtar som jag lagt in hÀr, dom Àr via drumagog triggade till ssd, jag blandar typ virvlar för att fÄ det ljud jag vill och Àven equa och komprimerar som jag vill ha dom. Om mitt lÄter skit sÄ... aight, tycker inte mina trummor lÄter som andras ... Jag har haft ez och dom kitten Ä tycker dom lÄter plast.
Anders F Postat 3 april 2010 TrÄdstartare Postat 3 april 2010 Ju mer jag hör av dessa trummor detso mer kÀnns det som om de skulle vara ett bra komplement. BÀst tror jag blir att anvÀvda dem tillsammans med riktiga cymbaler dÄ jag inte tycker dessa nÄr hela vÀgen fram i de samplingar jag hört dÀr jag vet det bara Àr pluggen jag hör. MVH Anders
crillemannen Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Jag Àger 1.5 versionen De fungerar perfekt om du blandar Slate med andra samples / riktig virvel. Dock som nÄgon skrev sÄ anvÀnder varenda kotte samplingarna och det Àr trÄkigt. Men de hÄller hög standard helt klart.
Nordic Sound Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Jag har slate drums. lÄter skitbra tycker jag. Fördelen Àr att man Àven fÄr med gog filer för drumagog.
SvenTumba Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Innan nÄgon köper Slate Drums sÄ tÀnk pÄ att om nÄgra veckor sÄ slÀpper hans nya bolag Slate Digital, Trigger som Àr ett program ungefÀr som Drumagog, men som ska vara bÀttre. (Om man nu ska tro all hype frÄn Slate sjÀlv...) Om man köper det fullstora paketet fÄr man med alla samplingarna frÄn Slate Drums Platinum för samma pris plus Trigger programmet. Jag personligen kommer alla gÄnger vÀnta med köp tills det blir slÀppt...
Anders F Postat 4 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 april 2010 (redigerat) Innan nĂ„gon köper Slate Drums sĂ„ tĂ€nk pĂ„ att om nĂ„gra veckor sĂ„ slĂ€pper hans nya bolag Slate Digital, Trigger som Ă€r ett program ungefĂ€r som Drumagog, men som ska vara bĂ€ttre. (Om man nu ska tro all hype frĂ„n Slate sjĂ€lv...) Om man köper det fullstora paketet fĂ„r man med alla samplingarna frĂ„n Slate Drums Platinum för samma pris plus Trigger programmet. Jag personligen kommer alla gĂ„nger vĂ€nta med köp tills det blir slĂ€ppt... Kanontips! Tack! EDIT: NĂ€r jag lĂ€ser om trigger sĂ„ stĂ„r det ine nĂ„got om att slate drums ingĂ„r, bara att samplingarna ingĂ„r. Inte sjĂ€lva mjukvaran som triggas via midi. Ăr det verkligen hela programet som följer med +trigger MVH Anders Redigerat 4 april 2010 av Gizmozis
SvenTumba Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Du tĂ€nker pĂ„ SSD spelaren? Nej den följer inte med sĂ„ vitt jag vet, Trigger Ă€r ju samma grej som Drumagog, Aptrigga etc, kanon nĂ€r man spelat in trummor och vill ersĂ€tta eller komplettera nĂ„got ljud tex kaggarna. Det som ingĂ„r Ă€r alla samplingar som ingĂ„r i det gamla paketet Steven Slate Drums och sen Trigger. FrĂ„gan Ă€r vĂ€l om Trigger inte funkar att trigga med Digital set eller genom midi (keyboard etc)? Jag kommer bara anvĂ€nda det till att ersĂ€tta nĂ„gra trummor hĂ€r och dĂ€r, eller snarare blanda med redan inspelade akustiska trummor, sĂ„ för mig Ă€r det perfekt att kunna dumpa Aptrigga 2 i nĂ€rmsta sjö! đ SĂ„ hĂ€r ser Trigger pluggen ut:
Anders F Postat 4 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 april 2010 Du tĂ€nker pĂ„ SSD spelaren? Nej den följer inte med sĂ„ vitt jag vet, Trigger Ă€r ju samma grej som Drumagog, Aptrigga etc, kanon nĂ€r man spelat in trummor och vill ersĂ€tta eller komplettera nĂ„got ljud tex kaggarna. Det som ingĂ„r Ă€r alla samplingar som ingĂ„r i det gamla paketet Steven Slate Drums och sen Trigger. FrĂ„gan Ă€r vĂ€l om Trigger inte funkar att trigga med Digital set eller genom midi (keyboard etc)? Jag kommer bara anvĂ€nda det till att ersĂ€tta nĂ„gra trummor hĂ€r och dĂ€r, eller snarare blanda med redan inspelade akustiska trummor, sĂ„ för mig Ă€r det perfekt att kunna dumpa Aptrigga 2 i nĂ€rmsta sjö! đ SĂ„ hĂ€r ser Trigger pluggen ut: Jo, fast det har jag redan program för, sĂ„ det va om det va bonus det va intressant för mig. För min del handlar det mycket om komplement till SD2, Strike osv... Men man kanske ska vĂ€nta lite iaf för att se vad som hĂ€nder. MVH Anders
evilrocker Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 SjĂ€lva programmet Ă€r ju Kontaktplayer som Ă€r gratis. Kanontips! Tack! EDIT: NĂ€r jag lĂ€ser om trigger sĂ„ stĂ„r det ine nĂ„got om att slate drums ingĂ„r, bara att samplingarna ingĂ„r. Inte sjĂ€lva mjukvaran som triggas via midi. Ăr det verkligen hela programet som följer med +trigger MVH Anders
Anders F Postat 4 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 april 2010 SjĂ€lva programmet Ă€r ju Kontaktplayer som Ă€r gratis. Aha, okej, sĂ„ det Ă€r inte ett eget program som SD2 och sĂ„ dĂ„ đ Det lĂ„ter ju kanon! FĂ„r dock se om det blir köp nu snart dĂ„ bilj-veln pajade nyss nĂ€r jag skulle handla lite kĂ€k. MĂ„ste kolla upp den först nu đ MVH Anders
evilrocker Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 (redigerat) Aj sĂ„nt Ă€r surt. NĂ€ men som sagt man fĂ„r samplingarna i wav, gog och nrk tror jag. Jag har iaf 4st dvds, fast tvĂ„ av dom var nog förra versionen kanske. Men ja, det medföljer kontaktplayer fast den Ă€r gammal, tror det Ă€r 2an eller 3an, jag kör ju hela tiden med senaste kontaktplayer frĂ„n native. Edit: Nrk = kommer inte ihĂ„g vad formatet i kontakt heter nu... men nĂ„t sĂ„nt. Aha, okej, sĂ„ det Ă€r inte ett eget program som SD2 och sĂ„ dĂ„ đ Det lĂ„ter ju kanon! FĂ„r dock se om det blir köp nu snart dĂ„ bilj-veln pajade nyss nĂ€r jag skulle handla lite kĂ€k. MĂ„ste kolla upp den först nu đ MVH Anders Redigerat 4 april 2010 av evilrocker
Anders F Postat 4 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 april 2010 Aj sĂ„nt Ă€r surt. NĂ€ men som sagt man fĂ„r samplingarna i wav, gog och nrk tror jag. Jag har iaf 4st dvds, fast tvĂ„ av domvar nog förra versionen kanske. Men ja, det medföljer kontaktplayer fast den Ă€r gammal, tror det Ă€r 2an eller 3an, jag kör ju hela tiden med senaste kontaktplayer frĂ„n native. Edit: Nrk = kommer inte ihĂ„g vad formatet i kontakt heter nu... men nĂ„t sĂ„nt. Jag fĂ„r trösta mig med en hĂ€rlig hemmalagad kebabtallrik som jag gör nu đ NĂ€, men vi fĂ„r se nĂ€r köpet blir, beror ju lite pĂ„ hur mycket bilen kommer kosta nu. Ăr en gammal trotjĂ€nare đ MVH Anders
Rabieshund Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Edit: Nrk = kommer inte ihĂ„g vad formatet i kontakt heter nu... men nĂ„t sĂ„nt. Nki đ
SoloNo1 Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Har sjÀlv kollat in dessa kit, kÀnner ocksÄ mig vÀldigt sugen pÄ att öppna plÄnboken, gÄr det att anvÀnda Ezplayer Pro för att anvÀnda vissa grooves?
KillwithSkill Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Har sjÀlv kollat in dessa kit, kÀnner ocksÄ mig vÀldigt sugen pÄ att öppna plÄnboken, gÄr det att anvÀnda Ezplayer Pro för att anvÀnda vissa grooves? Ja det kan gÄ. Det Àr ju bara midi iallafall. Och skulle det inte funka Àr det ju bara att flytta noterna. Sen Àr det ju frÄga hur velocitysteg Àr mellan EZ och SSD. Men det gÄr ju oxÄ att justera.
Nordic Sound Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 nope finns inbyggt i Ezplayer en Map Wrap funktion dÀr man kan vÀlja just Steven Slate
aROCKER Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Har för mig att jag brukar sĂ€tta mig vid trumsettet nĂ€r dessa problem uppstĂ„r...och fĂ„r oftast dessutom sĂ€ga Ă„t en kvinna at "kliva av"! đ
Anders F Postat 14 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 14 april 2010 Nki đ Ang trigger sĂ„ finns det ingen information om ljuden kommer i Nki formatet sĂ„ man kan anvĂ€nda sig av kontakt player. NĂ„gon som vet lite mer om det? Om det inte funkar med kontakt player sĂ„ Ă€r det inget jag personligen behöver vĂ€nta pĂ„ iaf. Sedan om jag uppfattade det rĂ€tt sĂ„ ingĂ„r inte alla kit frĂ„n platinum serien i trigger, utan bara nĂ„gra stycken. MVH Anders
iGnu Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 Köpte precis EX-paketet. för 99 USD Ă€r det jĂ€kligt prisvĂ€rt mĂ„ste jag sĂ€ga! sen finns det en massa expansions för 59 USD styck. De lĂ„ter sĂ„klart riktigt bra och lĂ€mpar sig bra Ă„t de rock-genres dĂ€r det funkar att bara klicka i en massa midinoter med högsta velocity:P Cymbalerna var helt klart bĂ€ttre Ă€n vĂ€ntat medans pukor och hihats Ă€r i mitt tycke oanvĂ€ndbara. Tur man har S2 Metal Foundry till det đ
Oddgrooves Postat 17 april 2010 Postat 17 april 2010 Jag anvÀnder SSD, frÀmst för att sÄ mÄnga jÀnkare efterfrÄgar vÄra trumloopar i det formatet. Tycker inte det Àr i nÀrheten av Superior-biblioteken, sÀrskilt inte roundrobin-funktionen pÄ virveln. Det fungerar kanonbra tillsammans med EZplayer Pro. Per
Anders F Postat 17 april 2010 TrÄdstartare Postat 17 april 2010 Jag anvÀnder SSD, frÀmst för att sÄ mÄnga jÀnkare efterfrÄgar vÄra trumloopar i det formatet. Tycker inte det Àr i nÀrheten av Superior-biblioteken, sÀrskilt inte roundrobin-funktionen pÄ virveln. Det fungerar kanonbra tillsammans med EZplayer Pro. Per Nu blev jag nyfiken. Vad Àr roundrobin-funktionen? MVH Anders
Lundin Postat 17 april 2010 Postat 17 april 2010 (redigerat) Nu blev jag nyfiken. Vad Àr roundrobin-funktionen? MVH Anders Kan tÀnka mig att funktionen Àr som den i Battery att den spelar en ny sampling varje gÄng du trycker ned en tangent ( eller miditrigg) som ger en liten tonal skillnad ungefÀr som en trummis aldrig trÀffar pÄ exakt samma stÀlle av skinnet.. Àr det round robin pÄ varje anslagsnivÄ ocksÄ Àr det ju magnifikt Redigerat 17 april 2010 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.