Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat
Jadu, indie är ju sjukt vagt. Egentligen handlar det ju om inställning till musik och hur den släpps, men många stora indieband är ju inte indie, som MGMT, Death Cab for Cutie, Band of Horses, etc, eftersom dom är på majorbolag. Sen lär dom ju ha ganska så fritt spelrum, men är man hård så är dom ju inte det. Dessutom "låter" ju inte indie egentligen, fast det har kommit att göra det.

Låter lite som LLoyd cole and the comotions.

eller

låg volym på den här, men lysande.
Postat (redigerat)
facebook är ett mysterium för mej. Hur gör man? Måste man ha vänner? Crashcourse anyone?

Crash course by web guru/dryg jävel Micke Hasselqvist:

Du måste ha vänner, för annars faller hela idéen med det.

Facebook är ett såkallat socialt nätverk, som i korthet går ut på att du kan hålla kontakten med dina vänner.

• Du kan skriva statusuppdateringar, typ vad du tänker eller gör just nu, och läsa vad andra har skrivit.
  • Du kan ladda upp bilder, och se på andras uppladdade bilder
  • Du kan chatta med andra användare
  • Du kan spela spel

Det vi pratar om här, är det faktum att många skriver väldigt privata grejor. Vissa skriver hur stor sorgen är efter att en familjemedlem går bort, andra skriver när exakt dom sticker på semester. Man kan ladda upp sitt mobilnummer, sin hemadress, sina familjemedlemmar, och så vidare.

Facebook ger dock användaren möjlighet att kontrollera vad som visas för andra användare. Just nu ser du INGENTING på min profil om jag inte accepterar dig som vän.

Redigerat av Micke H
Postat

Facebook är ett såkallat socialt nätverk, som i korthet går ut på att du kan hålla kontakten med dina vänner.

• Du kan skriva statusuppdateringar, typ vad du tänker eller gör just nu, och läsa vad andra har skrivit.
  • Du kan spela spel

Det vi pratar om här, är det faktum att många skriver väldigt privata grejor. Vissa skriver hur stor sorgen är efter att en familjemedlem går bort, andra skriver när exakt dom sticker på semester. Man kan ladda upp sitt mobilnummer, sin hemadress, sina familjemedlemmar, och så vidare.

Facebook ger dock användaren möjlighet att kontrollera vad som visas för andra användare. Just nu ser du INGENTING på min profil om jag inte accepterar dig som vän.

Och precis som på MySpace fungerar det väl så att vemsomhelst skriver till en för att man ska lägga till dem som vän, va?!

Postat

Men man kan väl också välja VILKA av ens Vänner på Facebook som ska få se VAD?

Postat

• Du kan spela spel

skulle du acceptera mej som vän? Man måste ju börja nånstans.

Postat (redigerat)

Nu är tvätten i maskinen. Glömde köpa tvättmedel. Alla mina tshirts kommer att va som riddarrustningar.

Jag menar skjöljmedel - hur det nu stavas.

Redigerat av SadamJR
Postat

Drömde att jag var på en restaurang som låg på ett hörn av ett gammalt hus. Jag skulle luncha med en skolkamrat från förr. Väl därinne märkte jag att jag hade glömt min plånbok. Då säger servitrisen lugnt. Nä, det är ju denna. Så låg den kvar på bordet från gårdagen, trots att jag inte hade något minne ifrån att jag varit där förut.

Postat
Nu är tvätten i maskinen. Glömde köpa tvättmedel. Alla mina tshirts kommer att va som riddarrustningar.

Jag menar skjöljmedel - hur det nu stavas.

Sköljmedel har jag nog aldrig köpt.

Det kanske är bra?

Postat

Indiemusik är ursprungligen musik som ville vara OBEROENDE av de stora skivbolagen och branschen. Sedan kom vissa band att fortfarande kalla sig indieband även om de nu låg under Sony eller något annat stort skivbolag. Därmed tyckte många att ordet förlorade sin betydelse.

Postat
Sköljmedel har jag nog aldrig köpt.

Det kanske är bra?

Det gör tvätten lite mindre stel. Vissa tycker att det luktar gott oxå, men jag kör oparfymerat pga allergi.

Postat

Nu har jag en varukorg på thomann som jag ska beställa när jag får lön 😉

Presonus firestudio mobile

Fender squier p-bass special

+ lite ställ, adaptrar och axelremmar 😄

Postat
Nu har jag en varukorg på thomann som jag ska beställa när jag får lön 😉

Presonus firestudio mobile

Fender squier p-bass special

+ lite ställ, adaptrar och axelremmar 😄

kul! "jag är inte basist, men..."

Postat
kul! "jag är inte basist, men..."

Jag är inte basist, men... jag kanske kan bli? 😉

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.