Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

Det är så jobbigt när man ska börja lyssna på ett nytt band med typ 4-5 skivor och så är bandet för gammalt för att ha blivit recenserat av pitchfork, så man vet inte var man ska börja... Hur gör ni när ni ska börja lyssna på ett nytt band? Vad börjar ni med?

Postat
Det är så jobbigt när man ska börja lyssna på ett nytt band med typ 4-5 skivor och så är bandet för gammalt för att ha blivit recenserat av pitchfork, så man vet inte var man ska börja... Hur gör ni när ni ska börja lyssna på ett nytt band? Vad börjar ni med?

jag börjar definitivt inte med att läsa recensioner iaf 😄

Postat
jag börjar definitivt inte med att läsa recensioner iaf 😄

Fast samtidigt vill man ju inte missa ett bra band för att man råkar välja den dåliga skivan. Jag brukar inte läsa recensionerna förrän jag lyssnat på skivan, men brukar kolla vilken som fått högst betyg av pitchfork och börja med den. Antingen det, eller så börjar jag med bandets debut.

Postat

Vad är pitchfork?

Postat

MÄH va Thomann skräms.. Jag fick ett mejl från dom att dom inte kunde dra pengar från mitt konto så då kollade jag mitt konto så hade dom dragit pengar från mitt konto ändå så jag ringde dit och kontrollerade så att dom hade tagit pengarna så det hade dom så idag skickar dom varan till mig!

GHUHUHUHUHU *FNISS* GHUHUHUHUHUHUHUH

😄

Postat
Teats, HAHAHAHAHAHAHAHAHA................men hur många poäng ger du den, mellan 1 och 5?

Hmm, en 4 skulle jag tro. Men tänk på att jag bara ägt skivan i tre dagar än så länge. 😄

Postat
Tanx. Det är väl bara att ta tagi det hela. Börja med den första plattan och sedan lyssna in sej på skivorna en i taget om man verkligen är intresserad. Förresten, vad är indiemusik numera?

Jadu, indie är ju sjukt vagt. Egentligen handlar det ju om inställning till musik och hur den släpps, men många stora indieband är ju inte indie, som MGMT, Death Cab for Cutie, Band of Horses, etc, eftersom dom är på majorbolag. Sen lär dom ju ha ganska så fritt spelrum, men är man hård så är dom ju inte det. Dessutom "låter" ju inte indie egentligen, fast det har kommit att göra det.

Postat
OK. Då vet jag. Ska nog småbörja med den där alkoholen nu. Beware. Men först måste jag tvätta.

Jag rekommenderar att du börjar med alkoholen innan du börjar tvätta, blir roligare då.

Postat

Har precis ändrat så att min profil på Facebook är så gott som totalstängd för dom som inte är mina vänner. Varför inte, lixom...

Postat

Ursäkta on-topic, men är det någon som har koll på om det finns någon riktigt säkert kort att satsa på när det gäller externt ljudinterface till pc-laptop? Firewire helst.

Postat
Har precis ändrat så att min profil på Facebook är så gott som totalstängd för dom som inte är mina vänner. Varför inte, lixom...

så hade jag det innan, men sen ändrade jag det plötsligt... då blev jag vän med en massa syskon och släktingar och skit. Nu vågar jag knappt använda facebook längre xD

Postat

Så har jag också!

Postat
så hade jag det innan, men sen ändrade jag det plötsligt... då blev jag vän med en massa syskon och släktingar och skit. Nu vågar jag knappt använda facebook längre xD

Du hade ju så man inte ens kunde klicka på ditt namn 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.