Dingbats Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Det sög ju. I framtiden vill jag lära mig tyska, när jag har lärt mig franska ordentligt. Deutsch lernen. Sen måste man ju åka dit ett tag också så man kan använda det i praktiken. Både Frankrike och Tyskland.
Dingbats Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Aber es macht ja Spaß, Deutsch zu sprechen. Oui, c'est ce que je pense aussi. Oj, nu är jag bög.
Overkill Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Jag tycker meningsbyggnaden i tyska kan vara fin, i alla fall i bisatser. Det är rätt annorlunda mot svenskan.
Dingbats Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Jag tycker meningsbyggnaden i tyska kan vara fin, i alla fall i bisatser. Det är rätt annorlunda mot svenskan. Ja, det är snyggt. Fast överlag är ju tyska ganska likt svenska, särskilt ordförrådet också, så det borde inte vara så svårt att lära sig egentligen. Eller iaf att bli hyfsad på. A bientôt, mina gulletussar.
Overkill Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Ja, det är snyggt. Fast överlag är ju tyska ganska likt svenska, särskilt ordförrådet också, så det borde inte vara så svårt att lära sig egentligen. Eller iaf att bli hyfsad på. A bientôt, mina gulletussar. Likt svenska vet jag ärligt talat inte, vissa ord fattar man ju har samma ursprung men meningsbyggnad, användande av prepositioner, artiklar, etc är ganska olikt svenskan.
Overkill Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Men ta chansen om du kan! Det är kul med språk. Skulle kunna läsa språk i flera år om man bara kände att man hade tid.
Overkill Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Det vore fan drömmen att se fang island live. Så jääävla grymt.
Overkill Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Men deras skiva släpps i europa i juni så kanske en turné då. 😄
Micke H Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Din statusuppdatering är för lång. Maxlängden för status är 420 tecken, men din status innehåller 421 tecken. Vafan, vad är oddsen? xD
slejnard Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 http://www.youtube.com/watch?v=dU-VokZWIco 😎 En stark mus
Recommended Posts