Jump to content
Annons

Ett samarbete över gränserna...


Recommended Posts

Ett tips betyder så mycket när man är korttänkt som jag, euforisk över ett brutalt gott och blyigt gung.

En stonerlåt....

...en önskan om en sånginsats av den lika tunga skalan....

Jag söker en sångare/ska i bästa John Garcia-stuk.

Stadigt med bett och ett rasp som till och med gör Jamesondestilleriet avundsjuka.

Arret är inte klart i denna version och det saknas ett stick.

Gör vad som behagas i sångmelodi.

Text och sångmelodier är fritt fram att skapa.

Önskar dock ej se nån happy trigger remix a´la eurodisco på denna sköna tunggungsstenade eufori av fuzzade guror! 😲

Här har ni länken till låten:

Cruncharns stonerprojekt!

Allra ödmjukaste hälsningar.

/Cruncharn'

Ny version uppe med lite arr på!!!

Ni hittar den här!!!

Redigerat av Cruncher
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Addic59, Kristofer Dahl, laxlaxlax och drloop!

Thanx för inputen!

Kul att folk gillar tunggung!

Det allra häftigaste vore ju om olika sångare kunde bidraga med sina grejjer, helt oberoende av varandra och sedan klippa ihop nåt urballt.

Nåt säger mig att liknande versioner kommer skapas av varandra, ovetandes om va den andre gör!!! 😲

Fatta hur aphäftigt det skulle kunna bli.

Inser ju att det behövs nån form av orgasmiskt, söndertrasat talkbox-solo av nån flink gitarrist här med...

Låten är grundstämd i B om jag inte minns fel med en drop till...? A????? Stämmer det?

Välj en part att lägga ett solo på. Ska vi se om 16 takter räcker?

Take care!

Det här kommer bli spännande!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Addic59, Kristofer Dahl, laxlaxlax och drloop!

Thanx för inputen!

Kul att folk gillar tunggung!

Det allra häftigaste vore ju om olika sångare kunde bidraga med sina grejjer, helt oberoende av varandra och sedan klippa ihop nåt urballt.

Nåt säger mig att liknande versioner kommer skapas av varandra, ovetandes om va den andre gör!!! 😲

Fatta hur aphäftigt det skulle kunna bli.

Inser ju att det behövs nån form av orgasmiskt, söndertrasat talkbox-solo av nån flink gitarrist här med...

Låten är grundstämd i B om jag inte minns fel med en drop till...? A????? Stämmer det?

Välj en part att lägga ett solo på. Ska vi se om 16 takter räcker?

Take care!

Det här kommer bli spännande!

/Cruncharn'

Skön låt herr Crunch... 🙂

Jag tycker du har lite väl mycket ratio på kompressor. Skulle vara skönt om du släppte upp dynamiken lite. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt herr Crunch... 😲

Jag tycker du har lite väl mycket ratio på kompressor. Skulle vara skönt om du släppte upp dynamiken lite. 🙂

Thanx AF!!!

Jupp, I know....!!

Man ska inte mixa sina egna alster!!!

Man tar bara fram det man själv tycker är "göttit".

Du får gärna ta den sen om du har en stund till övers!?

Vore jättekul och sprida vidare arbetet över gränserna.

Tror det är en låt som vem som helst får toetappingvibbar av!?

Men ja, du har helt rätt, men visst fasen är det gött med Kyüss känslan av en ohejdbar bas som bara vill explodera ut ur högtalaren!!! Ha ha ha ha... Jag är helt såld på det här!!

Take care!!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Thanx AF!!!

Jupp, I know....!!

Man ska inte mixa sina egna alster!!!

Man tar bara fram det man själv tycker är "göttit".

Du får gärna ta den sen om du har en stund till övers!?

Vore jättekul och sprida vidare arbetet över gränserna.

Tror det är en låt som vem som helst får toetappingvibbar av!?

Men ja, du har helt rätt, men visst fasen är det gött med Kyüss känslan av en ohejdbar bas som bara vill explodera ut ur högtalaren!!! Ha ha ha ha... Jag är helt såld på det här!!

Take care!!

/Mojje

Jag skulle gärna vilja vara med på den.... Men jag har lite kvar att göra först med studiodatorn innan allt rullar och jag har varit lite lat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna vilja vara med på den.... Men jag har lite kvar att göra först med studiodatorn innan allt rullar och jag har varit lite lat.

Fasen va kul!

Det lär ju ta ett tag innan det rullar in sång tror jag.

Vi följer tråden så får vi se vart det barkar hän!!!

Ha det gött och hoppas du får igång metatabletterna där då!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Fasen va kul!

Det lär ju ta ett tag innan det rullar in sång tror jag.

Vi följer tråden så får vi se vart det barkar hän!!!

Ha det gött och hoppas du får igång metatabletterna där då!

/Mojje

Det är bara alla pluggar kvar att installera sen så ska det rulla. Jag återkommer när det flyter på så får vi se vars du har kommit i projektet. 🙂

Annars får jag tracka på eget projekt och skicka till nån för mix. haha 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara alla pluggar kvar att installera sen så ska det rulla. Jag återkommer när det flyter på så får vi se vars du har kommit i projektet. 🙂

Annars får jag tracka på eget projekt och skicka till nån för mix. haha 🙂

Jupp!

Hittar du nånstans där du kan addera så kör bara.

Alltid roligt med sånt.

Lite därför jag låtit det vara utan klart arr oxå.

Måste finnas plats för Jimmy-solon om så önskas..., men gud va tråkigt med 20 minuter gurasolo liksom!! Ha ha ha!

Ha det bäst!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville meddela att jag kommit en bit på vägen med denna - hoppas kunna återkomma med något värt att visa upp. Återigen vill jag säga att jag tycker det är en brutal låtstomme du fått ihop - svänger tokbra och är repetitiv på ett härligt sätt som inte blir tråkigt (en del av stoner konceptet om jag fattat det rätt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville meddela att jag kommit en bit på vägen med denna - hoppas kunna återkomma med något värt att visa upp. Återigen vill jag säga att jag tycker det är en brutal låtstomme du fått ihop - svänger tokbra och är repetitiv på ett härligt sätt som inte blir tråkigt (en del av stoner konceptet om jag fattat det rätt).

Fasen va roligt!

aROCKER är oxå igång med nåt så jag väntar otåligt.

Jag drar på jobb i Norge under hela påsken så jag är tillbaka den 4:e april. Det gör att ni har gott om tid på er.

Bygg sången på samma sätt som man gjorde förr. Lek fram melodierna och släpp spärrarna.

Di Leva är ett bra exempel på detta!!

Ha kul är parollen och känner man gunget så är det ju totalt max av vad man kan önska av en låt.

APBALLT!!!

Kör så det ryker!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...