aROCKER Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 (redigerat) Visst tusan Àr ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att Àlska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA. Som liten sjuÄring och hÄrt lyssnande pÄ KISS sÄ ville man göra sitt avkall pÄ all "fjollmusik" men nu Àr det fritt fram. Lista era 3 bÀsta ABBA-lÄtar...jag vet det Àr svÄrt att vÀlja men försök. (utan inbördes ordning) Dessa Àr mina: * "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna Àr det sÄ skönt ljud i) * "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som vÀrsta Noddy Holder och efter det sÄ upptÀckte jag "Watch out" en Ànnu hÄrdare ABBAlÄt. * "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som lÄten kom ifrÄn kÀndes som ABBAŽs motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejÀlt kliv i ett stort "sound". Redigerat 18 mars 2010 av aROCKER
Valle Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Oj, jÀvlar! Det finns sÄ mÄnga att det nÀstan kÀnns förrÀdiskt att ange överhuvudtaget nÄgon lÄt. Men va fan... Utan inbördes ordning: - Hole In Your Soul - Tiger - Does Your Mother Know - Knowing Me, Knowing You - The Visitors - Voulez-Vous - One Man, One Woman - Ring Ring - King Kong Song Usch, det finns sÄ mÄnga... smÀrtsamt.
KillwithSkill Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 3 best of? GÄr det inte göra tvÀrtom? "sÀmst of" fult svengelskt? Det blir lÀttare dÄ. Orkar inte radda upp vilka..... When i kissed the teacher Àr inte bara abbas bÀsta lÄt. Utan vÀrldens bÀsta!
Vallhagen Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 (redigerat) Batman Àr tuffast. Och han kan slÄ Darth Vader. Han kan hoppa. Det kan inte Dart Vader. NÀr Darth tar magi sÄ... hoppar Batman. ... Facit ovan frÄn sexÄringen. SÄ jag fÄr vÀl medge att jag hade fel. *********** Edit: Jösses, fel trÄd........ Redigerat 18 mars 2010 av Vallhagen
ONSatan Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Visst tusan Ă€r ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att Ă€lska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA.Som liten sjuĂ„ring och hĂ„rt lyssnande pĂ„ KISS sĂ„ ville man göra sitt avkall pĂ„ all "fjollmusik" men nu Ă€r det fritt fram. Lista era 3 bĂ€sta ABBA-lĂ„tar...jag vet det Ă€r svĂ„rt att vĂ€lja men försök. (utan inbördes ordning) Dessa Ă€r mina: * "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna Ă€r det sĂ„ skönt ljud i) * "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som vĂ€rsta Noddy Holder och efter det sĂ„ upptĂ€ckte jag "Watch out" en Ă€nnu hĂ„rdare ABBAlĂ„t. * "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som lĂ„ten kom ifrĂ„n kĂ€ndes som ABBAÂŽs motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejĂ€lt kliv i ett stort "sound". Hm svĂ„rt! Kan man nĂ€mna 3 lĂ„tmellanrum? đ Annars sĂ„ har dom vĂ€l rĂ€tt sköna basgĂ„ngar i en del lĂ„tar (Ă€ven om jag inte kan nĂ„gra namn)? Cheers
mahawi Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Eftersom det Àr omöjligt att ranka de 3 bÀsta kommer hÀr de 3 "sÀmsta" (mindre bra) istÀllet: Intermezzo No. 1 (antar att Wells Àlskar denna) I have a dream She's my kind of girl Resten Àr pÄ ett eller annat sÀtt jÀttebra.
Carle Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Tycker faktiskt inte alls att Abba Àr sÄ bra. Spontant kÀnner jag att tvÄ lÄtar Àr bra. Our Last Summer Lay Your Love On Me Tycker Àven att Two White Horses version pÄ Super Trouper Àr bra sÄ det fÄr vÀl bli den dÄ.
aROCKER Postat 18 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 18 mars 2010 (redigerat) Ok: Eagle Money Money Money CREATURES OF THE NIGHT Hehe! đ Redigerat 18 mars 2010 av aROCKER
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.