Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Visst tusan Àr ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att Àlska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA.

Som liten sjuÄring och hÄrt lyssnande pÄ KISS sÄ ville man göra sitt avkall pÄ all "fjollmusik" men nu Àr det fritt fram.

Lista era 3 bÀsta ABBA-lÄtar...jag vet det Àr svÄrt att vÀlja men försök. (utan inbördes ordning)

Dessa Àr mina:

* "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna Àr det sÄ skönt ljud i)

* "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som vÀrsta Noddy Holder och efter det sÄ upptÀckte jag "Watch out" en Ànnu hÄrdare ABBAlÄt.

* "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som lÄten kom ifrÄn kÀndes som ABBAŽs motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejÀlt kliv i ett stort "sound".

Redigerat av aROCKER
Annons
Postat

Oj, jÀvlar! Det finns sÄ mÄnga att det nÀstan kÀnns förrÀdiskt att ange överhuvudtaget nÄgon lÄt. Men va fan...

Utan inbördes ordning:

- Hole In Your Soul

- Tiger

- Does Your Mother Know

- Knowing Me, Knowing You

- The Visitors

- Voulez-Vous

- One Man, One Woman

- Ring Ring

- King Kong Song

Usch, det finns sÄ mÄnga... smÀrtsamt.

Postat

3 best of? GÄr det inte göra tvÀrtom? "sÀmst of" fult svengelskt? Det blir lÀttare dÄ.

Orkar inte radda upp vilka..... When i kissed the teacher Àr inte bara abbas bÀsta lÄt. Utan vÀrldens bÀsta!

Postat (redigerat)

Batman Àr tuffast.

Och han kan slÄ Darth Vader.

Han kan hoppa. Det kan inte Dart Vader.

NÀr Darth tar magi sÄ... hoppar Batman.

...

Facit ovan frÄn sexÄringen. SÄ jag fÄr vÀl medge att jag hade fel.

Edit: Jösses, fel trÄd........

Redigerat av Vallhagen
Postat
Visst tusan Àr ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att Àlska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA.

Som liten sjuÄring och hÄrt lyssnande pÄ KISS sÄ ville man göra sitt avkall pÄ all "fjollmusik" men nu Àr det fritt fram.

Lista era 3 bÀsta ABBA-lÄtar...jag vet det Àr svÄrt att vÀlja men försök. (utan inbördes ordning)

Dessa Àr mina:

* "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna Àr det sÄ skönt ljud i)

* "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som vÀrsta Noddy Holder och efter det sÄ upptÀckte jag "Watch out" en Ànnu hÄrdare ABBAlÄt.

* "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som lÄten kom ifrÄn kÀndes som ABBAŽs motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejÀlt kliv i ett stort "sound".

Hm svÄrt!

Kan man nĂ€mna 3 lĂ„tmellanrum? 😄

Annars sÄ har dom vÀl rÀtt sköna basgÄngar i en del lÄtar (Àven om jag inte kan nÄgra namn)?

Cheers

Postat

Eftersom det Àr omöjligt att ranka de 3 bÀsta kommer hÀr de 3 "sÀmsta" (mindre bra) istÀllet:

Intermezzo No. 1 (antar att Wells Àlskar denna)

I have a dream

She's my kind of girl

Resten Àr pÄ ett eller annat sÀtt jÀttebra.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

HÀr Àr nÄgra av mina favoriter

Postat

Tycker faktiskt inte alls att Abba Àr sÄ bra. Spontant kÀnner jag att tvÄ lÄtar Àr bra.

Our Last Summer

Lay Your Love On Me

Tycker Àven att Two White Horses version pÄ Super Trouper Àr bra sÄ det fÄr vÀl bli den dÄ.

Postat (redigerat)
Ok:

Eagle

Money Money Money

CREATURES OF THE NIGHT

Hehe! 😉

Redigerat av aROCKER

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.