Jump to content
Annons

Problem med paneler som försvinner


cralncraln

Recommended Posts

Som rubriken säger så har min vst-intrumentpanel och tempopanel försvunnit, dvs de som dyker upp när man trycker F2 och F11. Jag har försökt att ta fram de både med F-knappar och via menyerna men de ploppar ändå inte upp. Nån som kan hjälpa`?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
hmmm.........

Låter konstigt.

Det är inte helt enkelt så att de ligger bakom något annat fönster eller längre ner i bild så att du behöver scrolla ner då?

nej jag har kollat överallt, det konstiga är att om man klickar på "Window"-fliken på meny-raden längst upp så står det att jag har uppe båda panelerna... :rolleyes:

jag har kollat runt på cubase.net-forumet och det verkar vara många som har snarlika problem men ingen har nån lösning

Redigerat av cralncraln
Link to comment
Dela på andra sajter

Typ samma grej har hänt mig fast med Kontakt. Den bara försvann och det stod att den var aktiv. Samma sak om man startade om programmet/datorn. Lösningen var att ta bort alla filer i Cubase Application Data Folder och sen starta Cubase igen. Då läser den in allt på nytt som om det var första gången man startade Cubase och det funkade. Nu var ju det med en VST-plugin men det är kanske värt ett försök?

Om du har Windows är mappen lätt att hitta.. Bara sök på Cubase så brukar den komma fram.

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Typ samma grej har hänt mig fast med Kontakt. Den bara försvann och det stod att den var aktiv. Samma sak om man startade om programmet/datorn. Lösningen var att ta bort alla filer i Cubase Application Data Folder och sen starta Cubase igen. Då läser den in allt på nytt som om det var första gången man startade Cubase och det funkade. Nu var ju det med en VST-plugin men det är kanske värt ett försök?

Om du har Windows är mappen lätt att hitta.. Bara sök på Cubase så brukar den komma fram.

tack för tipset! nu är panelerna uppe igen 😎

Btw, snygga bilder på din hemsida!

Redigerat av cralncraln
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan också spara fönsterlayouter i Cubase, så om rutorna försvinner igen kallar du tillbaka dom enkelt, eller så väljer du att låsa.

Window - workspaces - lock active workspace

eller

new workspace.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har samma problem flera gånger vid varje tillfälle jag använder cubase. Fönster försvinner ner under startmenyn utanför själva programfönstret, varför vet jag inte.

Har fått flytta startmenyn till vänster sida av skärmen istället för bottenkanten just på grund av det. det var vansinningt irriterande de första gångerna!

Någon som vet varför vissa fönster gömmer vid den nedre skärmkanten så man bara kan se någon millimeter av dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

I de fall man jobbar med flera skärmar så kan det bli så med men då har det hjälpt att stänga av en skärm och sen starta Cubase och flytta fönstret och sen starta om med två skärmar igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En jävligt irriterande bug, eller vad skall man kalla det. Jag löste det med att antingen, som ngn tidigare skrev, flytta aktivitetsfältet till vänster eller att välja "dölj aktivitetsfältet automatiskt". Valen finner ni i högerklick på aktivitetsfältet, egenskaper.

Av ngn märklig anledning så kan man ta t.ex vst-instrument och dra ner dom så att dom bir oåtkomliga under aktivietsfältet. man ser dom som en luddig skugga...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...