Jump to content
Annons

Program för att sätta ihop midiklipp i en lång kedja


PeterF

Recommended Posts

Hej!

Jag har en fråga. Finns det något lättarbetat program som man kan använda för att sätta ihop midiklipp (ett taktslag till en takt) till en hel låt. Programmet ska kunna hantera hundratals - kanske tusentals - klipp som ska kunna namnges och struktureras. Gärna också med möjlighet att ersätta ett klipp med ett annat genom hela låten. Klippen ska kunna vara flerstämmiga.

Med vänlig hälsning!

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ska namngivingen och struktureringen bara va i programmet eller vill du kunna spotta ut filerna sen med dessa namn?

De flesta host-/DAW-program kan ju importera filer och namnge delarna etc. Men exporten sen brukar mest vara att man kan exportera ut t ex allt mellan L och R som en ny fil, där man kan välja ett filnamn. Meckigt om man ska göra det manuellt fil för fil..

Link to comment
Dela på andra sajter

ok ja i cubase går det.. gissar att det är vanligt i de flesta prog. man drar in en midifil, då blir den en "part" i programmet som man kan göra massa saker med, bla ändra namnet.

T ex när man drar in en midifil från Addicitive Drums så får parten namn från vad beatet heter i AD och jag har inte hört folk klaga på att det inte funkar.. så jag gissar därför att unikt namn på varje part stöds av de flesta program.

faktiskt skumt om det inte går i ditt prog, känns som en basic grej.. kanske nån inställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...