Jump to content
Annons

Edirol HyperCanvas


hackeman

Recommended Posts

Äsch då. Har bara laddat ner demon för att testa för skojs skull... men hittar ingenstans hur f-nken man ställer in program change (i Cubase SX närmare bestämt). Där man normalt ställer in "bnk:" och "prg:" kan man endast välja 'default' vid HyperCanvas. Någon som vet?? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fattar egentligen inte vad du menar men jag laddar in det via vst instrument och sedan väljer jag midikanal 1, Grand 2, nå'n slags stålsträngad, 3, ståbas och trummorna tror jag ligger på 10:an.... 😄 fast jag har bara super inte hyper men det är nog samma stuk där 🙂

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar egentligen inte vad du menar men jag laddar in det via vst instrument och sedan väljer jag midikanal 1, Grand 2, nå'n slags stålsträngad, 3, ståbas och trummorna tror jag ligger på 10:an.... 😱 fast jag har bara super inte hyper men det är nog samma stuk där 😱

Jo jag gör ju på samma sätt, och väljer alltså instrumenten för respektive kanal inuti HyperCanvas VST (snarare än via Cubase vanliga vis, eftersom det inte går alls). Men när jag sen laddar in Cubase projektet vid senare tillfälle så står alla midikanalerna tillbaka på Piano 1. Oavsett om jag gjort Store preset i VSTn innan jag sparade projektet. Sparas dina instrument-inställningar med Cubase projektet?

Egghead, vad var lösningen på dina problem? Eller du löste det aldrig?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej

Du ska spara i performence och den filen är lite gömd - Klicka på namnet Hypercanvas och vips du kan spara o ladda performence. Spara ditt performense i låtens namn även i samma mapp som dina övriga cubase filer bara om du har olika uppsättningar till varje låt. Annars kan du ju ha en standard inställning i edirols mapp.

JEPP

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du ska spara i performence och den filen är lite gömd - Klicka på namnet Hypercanvas och vips du kan spara o ladda performence. Spara ditt performense i låtens namn även i samma mapp som dina övriga cubase filer bara om du har olika uppsättningar till varje låt. Annars kan du ju ha en standard inställning i edirols mapp.

JEPP

Jösses! DET var inte lätt att hitta...! Hur #¤%&$ kan man gömma en funktion på det viset?!? 😮

Och varför inte göra som med alla andra VSTi så man kan välja i den vanliga patch-panelen och spara med i Cubase-projektet...?

Nåja, tur att du dök upp. Tack för hjälpen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...