berra_- Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Jag har tĂ€nkt pĂ„ det hĂ€r med prylar, det finns nog inte mĂ„nga pĂ„ det hĂ€r forumet som inte gillar prylar. Men tar begĂ€ret slut nĂ„ngĂ„ng? Ăr man "gearslut for life? Det jag menar Ă€r, nu har jag köpt nytt ljudkort och det Ă€r jĂ€vligt schysst och sĂ„ men om en vecka kommer jag inse att jag vill ha en schysst preamp till det hĂ€r ljudkortet (inte för de inbyggda preampsen Ă€r dĂ„liga men lite trĂ„kiga, FĂRG MĂ STE JAG HA!"). Sweet, jag köper en schysst preamp och den lĂ„ter bra. Men herregud med en sĂ„nhĂ€r fin preamp mĂ„ste jag ju sjĂ€lvklart ha en lika fin mic! SĂ„dĂ€r, pheew ny mic inhandlad nu lĂ„ter det fett.. eller? hmm med sĂ„hĂ€r fin preamp och mic sĂ„ mĂ„ste jag ju ha lika schysst lyssning om det ska bli nĂ„t. BĂ€st jag köper ett par schyssta nĂ€rfĂ€ltare och varför inte ett par lurar ocksĂ„. ĂNTLIGEN! nu Ă€r jag klar nu kan jag Ă€ntligen börja med musiken! men vĂ€nta nu vad Ă€r det hĂ€r? En D-A-W-C-O-N-T-R-O-L-L-E-R.. hmm menar du att jag kan styra cubase utan att anvĂ€nda musen? Men jĂ€vlar, en sĂ„nhĂ€r mĂ„ste jag ha det kommer ju underlĂ€tta för mig vĂ€ldigt mycket. Jag skulle ju kunna köpa kombinerad midicontroller och midiklaviatur, men det Ă€r ju schysstare att ha en av varje. Ja men nu dĂ„.. hmm nej det lĂ„ter inte riktigt bra det spelar ju ingen roll hur bra mina grejer Ă€r nĂ€r jag Ă€ndĂ„ bara har en sketen gitarr att spela pĂ„ bĂ€st jag byter upp mig. Jag mĂ„ste ju sjĂ€lvklart ha en lika bra bas ocksĂ„! Sen har jag tröttnat lite pĂ„ mina pluggar i datorn sĂ„ varför inte börja spela in akustiska trummor! VILKEN BRA IDĂ! sĂ„dĂ€r nu har jag handlat ett trumset! men vĂ€nta nu jag har bara en mikrofon.. BĂ€st jag köper in lite fler lĂ€mpliga trummicar! DAGS ATT BĂRJA PRODDA! hmm mitt "nya" ljudkort Ă€r plötsligt inte lika nytt och kĂ€nns inte lika kul lĂ€ngre nu finns det ju mĂ„nga nya hĂ€ftiga ute pĂ„ marknaden, kanske köpa nytt? osvosvosvosvosvosv etcetcetcetc. Ni hajjar, nu till frĂ„gan. ĂR DETTA ETT BEROENDE ELLER BLIR MAN NĂJD!?
Musicman85 Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Hahaha....ja, man kÀnner igen sig.. MÀnskligheten har vÀl aldrig varit sÀrskilt kÀnd för att bli nöjd nÀr det gÀller nÄgonting!!
NHansson Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Tror det bor en liten "prylbög" i oss alla đ Jag kĂ€nner precis likadant! Hade hoppats pĂ„ att kunna prodda och spela in lite nu, men nej - nu saknas det dem dĂ€r extra prylarna för att fĂ„ till ljudet... Jag Ă€r likadan nĂ€r det gĂ€ller hemmabion, bara prylar & prylar överallt.. Men om man tĂ€nker efter, visst gör alla prylar nĂ„gon nytta?
Audiorent Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 NEJ ! man blir aldrig nöjd och detta Àr naturligtvis utrÀknat av den ondskefulla musikelektronikindustrin för att suga varenda liten surt förvÀrvad krona av oss prylnördar. Dessa gizmotillverkare Àr farligare Àn bÄde vapenindustrin som knarkmaffian och slÄss endast i ondskefullhet av telefonabonnemangsförsÀljare och Röda korset..... /M
SoloNo1 Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Jag har tĂ€nkt pĂ„ det hĂ€r med prylar, det finns nog inte mĂ„nga pĂ„ det hĂ€r forumet som inte gillar prylar. Men tar begĂ€ret slut nĂ„ngĂ„ng? Ăr man "gearslut for life? Det jag menar Ă€r, nu har jag köpt nytt ljudkort och det Ă€r jĂ€vligt schysst och sĂ„ men om en vecka kommer jag inse att jag vill ha en schysst preamp till det hĂ€r ljudkortet (inte för de inbyggda preampsen Ă€r dĂ„liga men lite trĂ„kiga, FĂRG MĂ STE JAG HA!"). Sweet, jag köper en schysst preamp och den lĂ„ter bra. Men herregud med en sĂ„nhĂ€r fin preamp mĂ„ste jag ju sjĂ€lvklart ha en lika fin mic! SĂ„dĂ€r, pheew ny mic inhandlad nu lĂ„ter det fett.. eller? hmm med sĂ„hĂ€r fin preamp och mic sĂ„ mĂ„ste jag ju ha lika schysst lyssning om det ska bli nĂ„t. BĂ€st jag köper ett par schyssta nĂ€rfĂ€ltare och varför inte ett par lurar ocksĂ„. ĂNTLIGEN! nu Ă€r jag klar nu kan jag Ă€ntligen börja med musiken! men vĂ€nta nu vad Ă€r det hĂ€r? En D-A-W-C-O-N-T-R-O-L-L-E-R.. hmm menar du att jag kan styra cubase utan att anvĂ€nda musen? Men jĂ€vlar, en sĂ„nhĂ€r mĂ„ste jag ha det kommer ju underlĂ€tta för mig vĂ€ldigt mycket. Jag skulle ju kunna köpa kombinerad midicontroller och midiklaviatur, men det Ă€r ju schysstare att ha en av varje. Ja men nu dĂ„.. hmm nej det lĂ„ter inte riktigt bra det spelar ju ingen roll hur bra mina grejer Ă€r nĂ€r jag Ă€ndĂ„ bara har en sketen gitarr att spela pĂ„ bĂ€st jag byter upp mig. Jag mĂ„ste ju sjĂ€lvklart ha en lika bra bas ocksĂ„! Sen har jag tröttnat lite pĂ„ mina pluggar i datorn sĂ„ varför inte börja spela in akustiska trummor! VILKEN BRA IDĂ! sĂ„dĂ€r nu har jag handlat ett trumset! men vĂ€nta nu jag har bara en mikrofon.. BĂ€st jag köper in lite fler lĂ€mpliga trummicar! DAGS ATT BĂRJA PRODDA! hmm mitt "nya" ljudkort Ă€r plötsligt inte lika nytt och kĂ€nns inte lika kul lĂ€ngre nu finns det ju mĂ„nga nya hĂ€ftiga ute pĂ„ marknaden, kanske köpa nytt? osvosvosvosvosvosv etcetcetcetc. Ni hajjar, nu till frĂ„gan. ĂR DETTA ETT BEROENDE ELLER BLIR MAN NĂJD!? Kunde inte skrivit det bĂ€ttre sjĂ€lv, skönt att höra att man inte Ă€r ensam om detta! đ€Ș
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Det vĂ€rsta Ă€r att det inte finns nĂ„n bot mot det. đ€Ș Jag har bestĂ€mt mig för att bygga fullrangelĂ„dor till lyssningen. Med slutsteg, delningsfilter och element allt sĂ„ hamnar jag Ă€ndĂ„ pĂ„ strax under 20k. Men dĂ„ blir det bra. đ€Ș
Linuz Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Jag har tĂ€nkt pĂ„ det hĂ€r med prylar, det finns nog inte mĂ„nga pĂ„ det hĂ€r forumet som inte gillar prylar. Men tar begĂ€ret slut nĂ„ngĂ„ng? Ăr man "gearslut for life? Det jag menar Ă€r, nu har jag köpt nytt ljudkort och det Ă€r jĂ€vligt schysst och sĂ„ men om en vecka kommer jag inse att jag vill ha en schysst preamp till det hĂ€r ljudkortet (inte för de inbyggda preampsen Ă€r dĂ„liga men lite trĂ„kiga, FĂRG MĂ STE JAG HA!"). Sweet, jag köper en schysst preamp och den lĂ„ter bra. Men herregud med en sĂ„nhĂ€r fin preamp mĂ„ste jag ju sjĂ€lvklart ha en lika fin mic! SĂ„dĂ€r, pheew ny mic inhandlad nu lĂ„ter det fett.. eller? hmm med sĂ„hĂ€r fin preamp och mic sĂ„ mĂ„ste jag ju ha lika schysst lyssning om det ska bli nĂ„t. BĂ€st jag köper ett par schyssta nĂ€rfĂ€ltare och varför inte ett par lurar ocksĂ„. ĂNTLIGEN! nu Ă€r jag klar nu kan jag Ă€ntligen börja med musiken! men vĂ€nta nu vad Ă€r det hĂ€r? En D-A-W-C-O-N-T-R-O-L-L-E-R.. hmm menar du att jag kan styra cubase utan att anvĂ€nda musen? Men jĂ€vlar, en sĂ„nhĂ€r mĂ„ste jag ha det kommer ju underlĂ€tta för mig vĂ€ldigt mycket. Jag skulle ju kunna köpa kombinerad midicontroller och midiklaviatur, men det Ă€r ju schysstare att ha en av varje. Ja men nu dĂ„.. hmm nej det lĂ„ter inte riktigt bra det spelar ju ingen roll hur bra mina grejer Ă€r nĂ€r jag Ă€ndĂ„ bara har en sketen gitarr att spela pĂ„ bĂ€st jag byter upp mig. Jag mĂ„ste ju sjĂ€lvklart ha en lika bra bas ocksĂ„! Sen har jag tröttnat lite pĂ„ mina pluggar i datorn sĂ„ varför inte börja spela in akustiska trummor! VILKEN BRA IDĂ! sĂ„dĂ€r nu har jag handlat ett trumset! men vĂ€nta nu jag har bara en mikrofon.. BĂ€st jag köper in lite fler lĂ€mpliga trummicar! DAGS ATT BĂRJA PRODDA! hmm mitt "nya" ljudkort Ă€r plötsligt inte lika nytt och kĂ€nns inte lika kul lĂ€ngre nu finns det ju mĂ„nga nya hĂ€ftiga ute pĂ„ marknaden, kanske köpa nytt? osvosvosvosvosvosv etcetcetcetc. Ni hajjar, nu till frĂ„gan. ĂR DETTA ETT BEROENDE ELLER BLIR MAN NĂJD!? Hade man proddat musik istĂ€llet för att sitta och glo pĂ„ internet och sammastĂ€lla bestĂ€llningar i flera timmar sĂ„ hade man ju varit pro nu sĂ„ mkt tid som det gĂ„r Ă„t till det đ€Ș
JohnRick Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.asp...1d-980413e73d80
fender__ Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Tror det bor en liten "prylbög" i oss alla đ€Ș Jag kĂ€nner precis likadant! Hade hoppats pĂ„ att kunna prodda och spela in lite nu, men nej - nu saknas det dem dĂ€r extra prylarna för att fĂ„ till ljudet...Jag Ă€r likadan nĂ€r det gĂ€ller hemmabion, bara prylar & prylar överallt.. Men om man tĂ€nker efter, visst gör alla prylar nĂ„gon nytta? Hehe, alltid kul att lĂ€sa sĂ„nt hĂ€r! dĂ„ vet man att man inte Ă€r sj dĂ€r ute! hehe NĂ„gon som har tips pĂ„ hur man ska göra för att bli nöjd! Eller "tills vidare nöjd".
Joelbille Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Sjukt bra beskrivning đ Jag tror nog att man aldrig blir nöjd, men dĂ€remot kan man nog lĂ€ra sig att sĂ€tta en grĂ€ns nĂ„gonstans. BestĂ€mma sig för att "nu Ă€r det fan bara det hĂ€r jag har och nu ska jag lĂ€ra mig att anvĂ€nda skiten ordentligt" Som nĂ„gon sa lĂ€gger man ju mer tid pĂ„ att kolla pĂ„ grejer och lĂ€ra sig anvĂ€nda dem Ă€n pĂ„ att göra musik... Sen tĂ€nker jag mig att man kommer till en nivĂ„ dĂ€r man kĂ€nner att det Ă€r prylarna som begrĂ€nsar en, dĂ„ kan det ju vara dags att skaffa nytt. Konsten Ă€r nog att försöka flytta fram den grĂ€nsen sĂ„ lĂ„ngt som möjligt đ Fundera pĂ„ om problemet sitter prylarna eller i kompetensen... đ SjĂ€lv har jag köpstopp.
Anders F Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Tror inte heller man blir nöjd. Men det viktiga jag lĂ€rt mig för min egen del Ă€r att inte köpa nĂ„got som jag kĂ€nner Ă€r OK bara. DĂ„ kommer skiten inte anvĂ€ndas efter nĂ„gra dagar. SĂ„ dĂ€rför bestĂ€mde jag mig för nĂ€r jag handlar nĂ„got sĂ„ ska det vara det som jag verkligen vill ha och inget annat. Men nöjd kommer man aldrig bli. Och Ă€ven om man kommer till punkten att man inte direkt skulle sakna nĂ„got sĂ„ finns det alltid en ny mick eller ny stĂ€rkare eller ny pre amp osv...som skulle vara intressant att testa đ MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.