maderill Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 (redigerat) Hej! Lite problem nĂ€r jag ska exportera det inspelade till mp3-fil. DĂ„ poppar det upp en ruta " Mixdown aborted". Vad betyder det? Vad har jag gjort för fel? För ett par dagar sen nĂ€r jag exporterade till mp3-fil upptĂ€ckte jag vid lyssning att gitarren och sĂ„ngen sparades separat för sig och utan tillagda effekter. Kan det ha att göra med att jag inte markerade bĂ€gge spĂ„ren nĂ€r jag skulle spara? Ăr rĂ€tt sĂ„ nybörjare pĂ„ detta.. đ Tacksam för svar! Redigerat 20 februari 2010 av maderill
maderill Postat 25 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2010 Problemet löste sig till sist! đ Men nu har det tyvĂ€rr dykt upp ett annat. đ Jag anvĂ€nder Sonar 6 LE, köpte nyligen ett ljudkort dĂ€r det följde med. Nu, efter ca 30 dagar mĂ„ste betala 190:- (Activation mp3 encoder) för att i fortsĂ€ttningen kunna exportera till mp3. Ăr inte detta en liten onödig utgift? Finns det nĂ„gra andra alternativ, typ free download..? TACKSAM för svar! đ
Gilbert Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Problemet löste sig till sist! đ Men nu har det tyvĂ€rr dykt upp ett annat. đ Jag anvĂ€nder Sonar 6 LE, köpte nyligen ett ljudkort dĂ€r det följde med. Nu, efter ca 30 dagar mĂ„ste betala 190:- (Activation mp3 encoder) för att i fortsĂ€ttningen kunna exportera till mp3. Ăr inte detta en liten onödig utgift? Finns det nĂ„gra andra alternativ, typ free download..? TACKSAM för svar! đ Jag har aldrig förstĂ„tt varför folk betalar extra för att kunna exportera direkt till mp3. Hur jobbigt Ă€r det att exportera i full kvalitĂ© (som man troligtvis redan gjort Ă€ndĂ„) och sedan konvertera till mp3?
maderill Postat 25 mars 2010 TrÄdstartare Postat 25 mars 2010 Jag har aldrig förstÄtt varför folk betalar extra för att kunna exportera direkt till mp3. Hur jobbigt Àr det att exportera i full kvalité (som man troligtvis redan gjort ÀndÄ) och sedan konvertera till mp3? Den utgiften vill man ju helst slippa!! Testade exportera till wawformat idag, men det gick inte heller nÄ vidare. Vad tror du det kan bero pÄ?
Gilbert Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Den utgiften vill man ju helst slippa!! Testade exportera till wawformat idag, men det gick inte heller nÄ vidare. Vad tror du det kan bero pÄ? Jag kör inte Sonar sÄ jag kan tyvÀrr inte hjÀlpa dig dÀr.
kpinnen Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Vad Àr det som hÀnder nÀr du försöker exportera till wav. ?
debatt Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Jag har aldrig förstĂ„tt varför folk betalar extra för att kunna exportera direkt till mp3. Hur jobbigt Ă€r det att exportera i full kvalitĂ© (som man troligtvis redan gjort Ă€ndĂ„) och sedan konvertera till mp3? Que? Om jag exporterar i full kvalitet, sĂ„ finns det inget sĂ€tt sedan att konvertera det till mp3. Ăr det liksom inte det som Ă€r problemet?? (Cubase Ess 4)
Ken KĂ€ngström Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Que?Om jag exporterar i full kvalitet, sĂ„ finns det inget sĂ€tt sedan att konvertera det till mp3. Ăr det liksom inte det som Ă€r problemet?? (Cubase Ess 4) www.download.com đ
JohnRick Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Den utgiften vill man ju helst slippa!! Testade exportera till wawformat idag, men det gick inte heller nÄ vidare. Vad tror du det kan bero pÄ? Markerat alla spÄr innan export? Exporterar du i 16, 24 eller 32 bitar? Inte för att det ska spela nÄgon roll iofs.
maderill Postat 26 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 mars 2010 Vad Ă€r det som hĂ€nder nĂ€r du försöker exportera till wav. ? DĂ„ dyker rutan upp, " The mp3 encoder must be unlocked before use..". MĂ€rkligt. đ Om jag inte kan exportera till waw sĂ„ gör jag vĂ€l inte sĂ„ mycket med en mp3 encoder, ex som LAME ..?
maderill Postat 26 mars 2010 TrÄdstartare Postat 26 mars 2010 Markerat alla spÄr innan export? Exporterar du i 16, 24 eller 32 bitar? Inte för att det ska spela nÄgon roll iofs. Jo, markerat alla spÄr. Brukar exportera i 16 bitar.
kpinnen Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 SÀtt in en skÀrmdump hÀr hur ditt fönster ser ut nÀr du försöker exportera wav. filen....sÄ ska vi se om det Àr nÄgot fel dÀr.....
Vallhagen Postat 28 mars 2010 Postat 28 mars 2010 Jo, markerat alla spÄr. Brukar exportera i 16 bitar. Tjena! Markera INGET, sedan File->Export->Audio Du fÄr upp dialog som pÄ bilden (nedan). Se till att bounca frÄn rÀtt outputs (rullningslisten "source cathegory"). Beroende pÄ pluggar sÄ kan man ibland tvingas ticka av "fast bounce" sÄ Sonar bouncar i realtid. Konverterar till mp3 gör du sen i nÄgon encoder; LAME (med lÀmpligt GUI, t.ex. Lamedrop) brukar vÀl anses bÀst fortfarande. iTunes funkar oxÄ. tjing Bengan
Linus Postat 28 mars 2010 Postat 28 mars 2010 Om jag exporterar i full kvalitet, sÄ finns det inget sÀtt sedan att konvertera det till mp3.What? Det Àr bara att grabba tag i nÀrmaste iTunes eller LameDrop.
maderill Postat 28 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 28 mars 2010 Tjena! Markera INGET, sedan File->Export->Audio Du fĂ„r upp dialog som pĂ„ bilden (nedan). Se till att bounca frĂ„n rĂ€tt outputs (rullningslisten "source cathegory"). Beroende pĂ„ pluggar sĂ„ kan man ibland tvingas ticka av "fast bounce" sĂ„ Sonar bouncar i realtid. Konverterar till mp3 gör du sen i nĂ„gon encoder; LAME (med lĂ€mpligt GUI, t.ex. Lamedrop) brukar vĂ€l anses bĂ€st fortfarande. iTunes funkar oxĂ„. tjing Bengan Nu gick det! Tack!! đ
debatt Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 What? Det Àr bara att grabba tag i nÀrmaste iTunes eller LameDrop. Har befriat min laptop omedelbart vid inköpet frÄn iTunes dÄ det segat ned mina datorer. OcksÄ ett av de vanligare stÀllena att fÄ virus pÄ har jag mÀrkt, vilket nog hÀnger ihop. LameDrop gick inte att installera.
Vallhagen Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Har befriat min laptop omedelbart vid inköpet frÄn iTunes dÄ det segat ned mina datorer. OcksÄ ett av de vanligare stÀllena att fÄ virus pÄ har jag mÀrkt, vilket nog hÀnger ihop.LameDrop gick inte att installera. Tja vad sÀger man. NÄgra av oss klarar av bÄde att konvertera wav till mp3. Och att installera smÄprogram. Men om man inte vill sÄ kan man misslyckas med det mesta. Pröva att byta ut "det gÄr inte" mot "det gÄr sÀkert". Om du inte hellre brottas med din poltergeist förstÄs. SkÄl pÄ dig!
debatt Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 (redigerat) Tja vad sĂ€ger man. NĂ„gra av oss klarar av bĂ„de att konvertera wav till mp3. Och att installera smĂ„program. Men om man inte vill sĂ„ kan man misslyckas med det mesta.Pröva att byta ut "det gĂ„r inte" mot "det gĂ„r sĂ€kert". Om du inte hellre brottas med din poltergeist förstĂ„s. SkĂ„l pĂ„ dig! Jag vet hur jag ska göra för att lyckas med detta, nĂ€mligen avinstallera mitt antivirusprogram. Men det vill jag inte! De brandvĂ€ggar och det antivrusskydd jag har nu Ă€r sĂ„ effektiva att jag inte ens kan köra mina externa hĂ„rddiskar utan att tillfĂ€lligt inaktivera dessa skydd!! Mina skydd stoppar Ă€ven installationen av program jag köper pĂ„ cd i fysisk förpackning. Office var nĂ€stan omöjligt och det krĂ€vdes tvĂ„ inköpta exemplar av det och dialog med Microsoft under ett par veckor för att komma tillrĂ€tta dĂ€r. DĂ€r krĂ€vdes till slut avinstallation av skydden för att det skulle fungera, ett tag trodde jag att det skulle rĂ€cka med inaktivering, men icke. Mina cd-brĂ€nningsprogram Ă€r likadana. Det mesta mĂ„ste jag inaktivera först, innan jag kan brĂ€nna. Likadant vid installationen av XLN Audio och ett Scanningprogram samt Cubase. Men det har betalat sig bra. Jag har inte haft ett allvarligt virus pĂ„ drygt ett Ă„r. Innan dess hade jag ju runt 80000 angreppsförsök och Ă„tminstone ett tjugotal resulterade allvarliga virus Ă„rligen. Det som var sĂ€rskilt trĂ„kigt var att bĂ€gge mina tidigare (och dyra) datorer gick sönder hĂ„rdvarumĂ€ssigt av dessa virus. SmĂ„ djĂ€vla grejer etsade sig fast och satte igĂ„ng processer som gjorde att grafikkort började jobba fel och med högt blodtryck och datorerna gick inte att stĂ€nga av ens, trots olika sĂ€tt att göra det pĂ„. SĂ„ sa teknikerna nĂ€r jag lĂ€mnat in prylarna. Det hittade en massa skit... Trodde konverteringar ingick i Cubase eller Wavelab. TillĂ€gg: Men om vi nu bortser frĂ„n mina personliga erfarenheter i denna trĂ„d ett tag och Ă„tervĂ€nder till huvudfrĂ„gan. Om jag nu inte ska köpa/ladda ned en konverterare pĂ„ NĂ€tet. Var köper jag ett sĂ„dant program i butik? Vad heter programmen man kan köpa rent fysiskt med förpackning och cd? Jag kan ju alltid inaktivera eller avinstallera antivirusskydden och alla brandvĂ€ggar vid installationen iaf. đ pasta//:debatt Redigerat 29 mars 2010 av debatt
Demonproducenten Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 ... som att nĂ„n alltid brĂ€nner vid maten för att man vĂ€grar vrida av vĂ€rmen Ă„ ta kastrullen frĂ„n spisen... đ
Valle Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Jag har inte haft ett allvarligt virus pÄ drygt ett Är. 2008 och 2009 hade jag ju runt 80000 angreppsförsök och Ätminstone ett tjugotal resulterade allvarliga virus Ärligen. Det som var sÀrskilt trÄkigt var att bÀgge mina tidigare (och dyra) datorer gick sönder hÄrdvarumÀssigt av dessa virus Det allvarligaste (dator)virus jag har rÄkat ut för hette Australian Parasite, vilket fick min Amigas "skrivbordsbild" att flippa uppochner; mÄste ha varit 1990 nÄgon gÄng eller sÄ... Sedan dess har jag helt enkelt varit försiktig med vad för skit jag installerar eller vilka skitsidor pÄ Internet jag besöker. Jag kör med vÀrldens enklaste Antivirus-program, "avast!" (gratis givetvis) och sÄ kör jag med min routers brandvÀgg aktiverad (Windows egen dito Àr SKITJOBBIG! StÀng av!). Att din dator har "gÄtt sönder" pÄ grund av virus Àr inte sant. Oj... OT. Sorry! Klart att man kan konvertera i Cubase och Wavelab!
Linus Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Har befriat min laptop omedelbart vid inköpet frÄn iTunes dÄ det segat ned mina datorer. OcksÄ ett av de vanligare stÀllena att fÄ virus pÄ har jag mÀrkt, vilket nog hÀnger ihop.iTunes segar inte ner din dator om du inte har programmet igÄng. Har du Quicktime-ikonen i aktivitetsfÀltet? Högerklicka den och avsluta det programmet. Att ladda ner iTunes frÄn apple.com ger inte virus. Ingen chans. LameDrop gick inte att installera.För att? Prova igen. winLAME Àr ett annat gott alternativ. Trodde konverteringar ingick i Cubase eller Wavelab. Det gör det ocksÄ, men kanske inte i bantade LE-versioner. Om jag nu inte ska köpa/ladda ned en konverterare pÄ NÀtet. Var köper jag ett sÄdant program i butik? Vad heter programmen man kan köpa rent fysiskt med förpackning och cd? Det lÀr bli svÄrt. Det finns sÄ mÄnga gratisprogram som kodar mp3:or att det inte finns nÄgon marknad för kommersiell produkt. Men hade du den fulla versionen av Wavelab sÄ har du en tillrÀckligt dyr mp3-kodare i fysisk förpackning. De brandvÀggar och det antivrusskydd jag har nu Àr sÄ effektiva att jag inte ens kan köra mina externa hÄrddiskar utan att tillfÀlligt inaktivera dessa skydd!! Mina skydd stoppar Àven installationen av program jag köper pÄ cd i fysisk förpackning.Dina program Àr inte effektiva alls. Snarare felinstÀllda och det Àr anledningarna till dina problem.
debatt Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Det allvarligaste (dator)virus jag har rĂ„kat ut för hette Australian Parasite, vilket fick min Amigas "skrivbordsbild" att flippa uppochner; mĂ„ste ha varit 1990 nĂ„gon gĂ„ng eller sĂ„... Sedan dess har jag helt enkelt varit försiktig med vad för skit jag installerar eller vilka skitsidor pĂ„ Internet jag besöker. Jag kör med vĂ€rldens enklaste Antivirus-program, "avast!" (gratis givetvis) och sĂ„ kör jag med min routers brandvĂ€gg aktiverad (Windows egen dito Ă€r SKITJOBBIG! StĂ€ng av!). Att din dator har "gĂ„tt sönder" pĂ„ grund av virus Ă€r inte sant. Oj... OT. Sorry! Klart att man kan konvertera i Cubase och Wavelab! Jag lĂ€mnade in min förra HP-laptop till en auktoriserad verkstad hĂ€r i nĂ€rheten. Han gjorde en extremt grundlig check och hade den inne nĂ„gra dagar gĂ„endes under test. Han sa att "virus och spionprogram och sĂ„n skit", som han uttryckte det, "kan sĂ€tta igĂ„ng processer eller loopar i hĂ„rvaran som man inte fĂ„r bukt med och som kan drabba hĂ„rdvaran i slutĂ€ndan, t.ex. grafikkortets sĂ€tt att bearbeta och Ă„terge information", som hade hĂ€nt i mitt fall. Kretsen brĂ€nde och sedan pajade skĂ€rmen ocksĂ„. "Det finns program som inte bara agerar mot datorers instĂ€llningar utan riktar sig mot vad som ska utföras per automatik och indirekt kan det dĂ€rför sabba hĂ„rdvaran och om frekvensen pĂ„ denna automatik Ă€r satt alldeles för hög, sĂ„ orkar inte den hĂ„rdvarudel som belastas. Det gick ju inte ens att stĂ€nga av datorn" sa han, "mer Ă€n genom att dra ur nĂ€tkabeln." SĂ„ nĂ€r jag fick tillbaka den efter sista vĂ€ndan sĂ„ fick jag inte ens upp blĂ„skĂ€rm hemma. Slapp betala för 20 timmars sökande, utan betalade bara adm. avgift. PĂ„ min dator dessförinnan (ett mĂ€ktigt monster) pajade bĂ€gge de dĂ„ dyra Seagate-hĂ„rddiskarna. Ăven den datorn hade jag inne hos en auktoriserad tekniker, som jobbade bl.a. med HPs grejer (Ă€ven om just detta var en specialkomponerad maskin). Hans enda förklaring var att de blivit utsatta för ett virus eller spionprogram som gjort att de skurit sĂ„ tidigt, strax efter ett Ă„r. Att de brukade hĂ„lla avsevĂ€rt lĂ€ngre, sĂ€rskilt SCSI-III. Jag har bara Ess av Cubase (1650 SEK). Inte fullversion. //:debatt
debatt Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 (redigerat) 1) iTunes segar inte ner din dator om du inte har programmet igĂ„ng. Har du Quicktime-ikonen i aktivitetsfĂ€ltet? Högerklicka den och avsluta det programmet. Att ladda ner iTunes frĂ„n apple.com ger inte virus. Ingen chans. 2) För att? Prova igen. winLAME Ă€r ett annat gott alternativ. 3) Det gör det ocksĂ„, men kanske inte i bantade LE-versioner. 4) Det lĂ€r bli svĂ„rt. Det finns sĂ„ mĂ„nga gratisprogram som kodar mp3:or att det inte finns nĂ„gon marknad för kommersiell produkt. Men hade du den fulla versionen av Wavelab sĂ„ har du en tillrĂ€ckligt dyr mp3-kodare i fysisk förpackning. 5) Dina program Ă€r inte effektiva alls. Snarare felinstĂ€llda och det Ă€r anledningarna till dina problem. 1) Nej. Det Ă€r inte installerat nĂ„t QuickTime. Med kommentaren "iTunes ett av de vanligaste stĂ€llena att fĂ„ virus pĂ„", sĂ„ menade jag inte virus ifrĂ„n, utan att filerna i datorn som utgör programmet drabbats. Varenda fil som ingĂ„r i iTunes har varit nedsudlad av virusangrepp och vid flera tillfĂ€llen. Vet inte varför man siktar in sig just dĂ€r. 2) För att mina skydd omöjliggör installation. 3) Inte ens i Essentialvarianter? Det var ju synd. 4) KĂ€ra Wavleab... 5) JĂ€tteeffektivt skulle jag sĂ€ga. Det Ă€r omöjligt att misslyckas med installationen. Men vĂ€ljer man högt skydd sĂ„ hĂ€nder sĂ„nt hĂ€r. Ett litet tips avslutningsvis. Installera inte smĂ„ applikationsprogram som krĂ€vs för att se streamad sport, vilket jag gjort eftersom jag Ă€r ett stort Sports fan. Inget Ă€r gratis av god vilja. Inte ovanligt att man fĂ„r ett fördĂ€rvelseprogram "pĂ„ köpet". đ± Redigerat 29 mars 2010 av debatt
Valle Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Det finns program som inte bara agerar mot datorers instÀllningar utan riktar sig mot vad som ska utföras per automatik och indirekt kan det dÀrför sabba hÄrdvaran och om frekvensen pÄ denna automatik Àr satt alldeles för hög ... Jisses... vilken crap! Den dÀr rappakaljan skulle ju i sÄ fall Àven inkludera vanliga musikprogram som "virus"; eller för all del, ett vanligt s.k. IR-reverb (eller som de sÄÄÄ osexigt heter pÄ svenska: konvolverande reverb). För om nÄgot belastar datorn sÄ Àr det jÀvlar i det sÄdana reverb-pluggar. Men visst, om du drabbas av ett virus som t.ex. ettrigt vill Àndra dina bildskÀrmsinstÀllningar till de mest bizarra instÀllningar som du hela tiden mÄste Àndra tillbaka, sÄ dukar kanske nÄgon av dina bildskÀrmskomponenter under efter ett par hundra sÄdana (ofrivilliga) omkonfigurationer. Men skulle du liksom inte bli misstÀnksam redan efter andra, tredje, kanske till och med fjÀrde gÄngen din skÀrm "plötsligt Àndrade instÀllning av sig sjÀlv"? NÀ... det hÀr pÄminner mig om "den dÀr storyn om den dÀr snubben" som sÀnkte sin hÄrddisk i alkohol för att "ta kÄl pÄ viruset".
Demonproducenten Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 2) För att mina skydd omöjliggör installation. nej för att lame drop körs direkt frÄn mappen man lÀgger den i - ingen installation har du ens försökt?
aesh Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Det Àr en raritet med sÄ bittra mÀnniskor som debatt. Jag har kört utan antivirusprogram i snart fem Är (installerar bara sÄdana om jag misstÀnker att jag har virus, för att scanna och sedan avinstallera). Har heller ingen mjukvarubrandvÀgg. Kör bara med random router, vilken som helst gÄr bra. Som valle sade, sÄ lÀnge man Àr lite vaksam för vad man klickar pÄ, sÄ har man ingen anledning att vara övernojjig. AngÄende att exportera mp3 i SONAR som den hÀr trÄden handlar om, funkar det skitbra att anvÀnda lame direkt i programmet. Hittade en jÀttefin och snÀll lÀnk som förklarade det hÀr efter nÄgon sekunds googlande.
maderill Postat 31 mars 2010 TrÄdstartare Postat 31 mars 2010 Det Àr en raritet med sÄ bittra mÀnniskor som debatt. Jag har kört utan antivirusprogram i snart fem Är (installerar bara sÄdana om jag misstÀnker att jag har virus, för att scanna och sedan avinstallera). Har heller ingen mjukvarubrandvÀgg. Kör bara med random router, vilken som helst gÄr bra. Som valle sade, sÄ lÀnge man Àr lite vaksam för vad man klickar pÄ, sÄ har man ingen anledning att vara övernojjig. AngÄende att exportera mp3 i SONAR som den hÀr trÄden handlar om, funkar det skitbra att anvÀnda lame direkt i programmet. Hittade en jÀttefin och snÀll lÀnk som förklarade det hÀr efter nÄgon sekunds googlande. Oki. Tack för tipset!
debatt Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Det Àr en raritet med sÄ bittra mÀnniskor som debatt. Jag har kört utan antivirusprogram i snart fem Är (installerar bara sÄdana om jag misstÀnker att jag har virus, för att scanna och sedan avinstallera). Har heller ingen mjukvarubrandvÀgg. Kör bara med random router, vilken som helst gÄr bra. Som valle sade, sÄ lÀnge man Àr lite vaksam för vad man klickar pÄ, sÄ har man ingen anledning att vara övernojjig. AngÄende att exportera mp3 i SONAR som den hÀr trÄden handlar om, funkar det skitbra att anvÀnda lame direkt i programmet. Hittade en jÀttefin och snÀll lÀnk som förklarade det hÀr efter nÄgon sekunds googlande. Lucky You! SÄ du har aldrig fÄtt mask som datorvirus?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.