Jump to content
Annons

Line 6 GX sprak/oväsen - deppig och behöver hjälp.


Axy

Recommended Posts

Hej, blir riktigt deppig av detta och skulle uppskatta all hjälp.

Jag har gjort det mesta som står på forum och line 6 hemsida. Senaste drivrutiner, disablat massa funktioner i windows, inaktiverat andra ljudkort etc etc.

Problemet jag har är att det helt enkelt bara sprakar som f*n ifrån ljudkortet.

IBLAND så funkar det dock klockrent, men kan efter nån minut sluta fungera.

Datorspecs: Vista, AMD-processor 2,2ghz, laptop, 3gb ram.

Som sagt, jättetacksam för all hjälp.

MVH Axel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som sagt: "Jag har gjort det mesta som står på forum och line 6 hemsida. Senaste drivrutiner, disablat massa funktioner i windows, inaktiverat andra ljudkort etc etc."

Inget har funkat.

Jag har testat ett annat line 6-kort på min dator och det var likadant med det. Men jag har också testat ett Zoom, och det funkade mycket bättre.

Kan någon dra någon slutsats av detta och/eller ge tips om vad jag borde göra?

MVH Axel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt: "Jag har gjort det mesta som står på forum och line 6 hemsida. Senaste drivrutiner, disablat massa funktioner i windows, inaktiverat andra ljudkort etc etc."

Inget har funkat.

Jag har testat ett annat line 6-kort på min dator och det var likadant med det. Men jag har också testat ett Zoom, och det funkade mycket bättre.

Kan någon dra någon slutsats av detta och/eller ge tips om vad jag borde göra?

MVH Axel.

Om det har med latency att göra kanske det är ngt i inspelningsprogrammet som ska fixas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köra mjukvaran (Gearbox eller Pod farm) som "standalone". Knastrar det då?

Jag har inte kört GX men flera andra Line6-kort. Det finns en kontrollpanel där du ställer in latency och buffersize. Anar att det är här du ska öka värdena. Att fördröjningen ökar har jag inga problem med då det finns "Direct monitoring" att ställa in i mjukvaran.

Lycka till!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt: "Jag har gjort det mesta som står på forum och line 6 hemsida. Senaste drivrutiner, disablat massa funktioner i windows, inaktiverat andra ljudkort etc etc."

Och BIOS? Senaste drivisar till allt (ALLT inkl. chipset) i datorn? Vad säger DCP? Vad är det för dator (chipset, GPU o s v)?

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast vid ett andra försök funakde det ju inte...

Jag har testat att mecka alla typer av bufferstorlekar och latency-grejjer, ändå sprak.

BIOS-meck har jag inte testat eller drivisar till chipset. Vad DCP är vet jag inte.

Datorn har 3gb ram, amd turion x2 2,2ghz, ati 4530.

All fortsatt hjälp uppskattad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...