Jump to content
Annons

Off-topic forumet


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Jag vet att Olsberg varit inne på att ta bort "Utanför ämnet" helt och hållet.

Jag tror det skulle vara bra för forumet om det togs bort helt och att man bara fokuserar på det som har med musik och studio att göra.

Det finns Lunarstorm och Facebook för dom som bara vill snacka skit. Sen så kan man använda PM också.

Vad tycker ni andra?

Ska Olsberg ta bort Off-topic helt och hållet? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med tanke på att det hänger på tok för mycket dårar som har nåt strul med trasig dna-stege här så tror jag vi får se offtopic där det är!

Själv så tycker jag att det vore nice med att ha med offtopic på framsidan valbart om man vill se den eller inte!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Personligen tror jag att forumet skulle bli mer relevant om det bara finns forumavdelningar som rör musikskapande och inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

I tidningen Studio finns det ju ingen off-topic sida där det står vilka som har bajsat den 22/8. Jag skulle vilja att Studioforum är ett renodlat komplement till tidningen Studio och jag tror det är många som tycker som jag där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det är nu så är det ett komplement till tidningen Studio och en trevlig plats där musiker kan prata om annat än bara musik. Att man tar bort den möjligheten gör knappast forumet bättre på nåt sätt. Jag fattar inte vad som vore poängen. Vill man inte delta i OT-diskussionerna så gör man inte det, problemet löst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle däremot vilja ha en bra chatt, som är på förstasidan! Där man kan babbla skit! Snabba frågor som man inte behöver starta tråd på vart enda gång!

Typ:

"-Nån som vet när M-audio skulle släppa... bla bla osv.

"-Vem var det som är kompis med bla bla som lirar på TV nu?" osv...

"-Vad var det för länk till den där nya pluggen?"

Ja typ så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det tror inte jag är nån bra idé. Om det blir en chatt så kommer folk sluta starta trådar och forumet tappar fokus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan jag hittade off-topic sidan för ca 1 år sedan måste Analogfreak vara en av dem som har skrivit flest inlägg där, iofs under en mängd olika nicks. Problemet med någon som har så många olika personligheter som AF är att veta vilken av dem, om någon, man ska ta på allvar.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har möjligen skrivit en eller två gånger i OT, så jag skulle verkligen inte sakna det ett dugg - men det är ju som sagt frivilligt att hålla till där eller inte. Risken är att gräl som har sin upprinnelse i OT, dras vidare till trådar i resten av forumet (har hänt vid flera tillfällen), så att andra drabbas av skitsnacket trots att det finns en separat avdelning för det...

Att ha en chatt-avdelning är nog något som bara tilltalar ett fåtal - och jag tror ärligt talat att det enda som skulle påverkas av en chatt-avdelning, är att OT-forumdelen skulle minska. De seriösa diskussionerna känns nog bättre för de flesta att ta i vanliga forumtrådar.

Det är klart, att man kanske kunde starta en chatt och samtidigt stänga OT-avdelningen...? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett forum utan en off-topic-avdelning är ett halvt forum... går inte att jämföra med en tidning, där en redaktion väljer vad som skall tas in eller inte. En ventil helt enkelt. Det var ju någon som startade en forumcgatt för ett tag sedan men det dog nog ut pga bristande intresse, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, det är en stor del av forumets användare som snackar skit och muckar gräl - i avdelningarna som fokuserar på musik och studio.

Beskyll inte Utanför ämnet för de gräl som uppstår i forumet.

De användare som besöker chatten/alias Längsta tråden i Utanför ämnet brukar samtidigt uppföra sig gott i de seriösa trådarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror inte jag är nån bra idé. Om det blir en chatt så kommer folk sluta starta trådar och forumet tappar fokus.

Skulle bara tyda på att forumet spelat ut sin roll i så fall, vilket jag varken hoppas eller tror.

Håller för övrigt helt med Linus i sitt yttrande om mig (och de andra). 😄

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...